تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۶

بودجه ۹۷ از سال گذشته شفاف‌تر است

شهرام کوسه‌غراوی*
با توجه به اینکه پارسال بودجه طوری بسته شد که نمایندگان انتظار داشتند به مرور، در ماه‌های سال جاری به تحقق بپیوندد و منابع به دستگاه‌ها تخصیص پیدا کند اما با گذشت ۹ ماه از سال می‌بینیم که هنوز ٥۰ درصد بودجه‌ای که نمایندگان در سال گذشته تصویب کردند محقق نشده است.

از طرفی اوراق و اسناد زیادی به چاپ رسیده که این موضوع کشور ما را به سمت بدهکاری پیش می‌برد و متاسفانه در آینده باید شاهد دولت استقراض باشیم و این مساله یک آسیب جدی است که امیدوارم با تفکر هرچه بیشتر دولتمردان از وقوع این حادثه نامبارک جلوگیری شود.

بودجه عملیاتی که بسته شده یکی از نقاط مثبتی است که امیدواریم با توجه به یکسری اعتباراتی که به استان‌ها تفویض شده توسعه شایانی در شهرستان‌های مختلف ایجاد شود.

موضوع مهم دیگر اینست که با توجه به اینکه ۱۶ درصد از اعتبارات عمرانی کسر شده، انتظار می‌رود که این پول به سمت پروژه‌های نیمه تمام سوق داده شود که بی‌تردید این یک اتفاق بسیار عالی برای کشور است.

مهمتر از تصویب بودجه، تحقق آن است که ان‌شاا... بودجه‌ای که امسال به تصویب می‌رسد از سال گذشته عملیاتی‌تر شود.

یکی از نکات حائز اهمیت در بودجه امسال که توسط رییس محترم جمهور تقدیم مجلس شد، شفافیت آن است. ما در کشور تا جایی که امکان دارد باید به سمت شفافیت حرکت کنیم که خدا را شکر این روند مثبت در بودجه امسال به وضوح دیده می‌شود.

*نماینده مجلس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان