تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

بالاخره محسوس رفتار شود یا نامحسوس؟!

رویداد24- رییس کمیسیون فرهنگی مجلس که فرضیه ایجاد حس عدم امنیت عمومی در جامعه به علت وجود گشت ارشاد نامحسوس را رد می‌کند؛ می‌گوید اگر نیروی انتظامی به سیاق گشت‌های ارشاد گذشته به صورت آشکار برخورد کند، عده‌ای عصبانی می‌شوند؛ اگر نامحسوس رفتار کند، عده‌ای می‌گویند بی‌اعتمادی و ترس عمومی در جامعه ایجاد شد؛ پس نیروی انتظامی چه کار کند؟! 

احمد سالک درخصوص راه اندازی گشت ارشاد نامحسوس در سطح شهر تهران گفت: برای ما اجرای قانون مهم است چراکه عدم رعایت قانون مشکلاتی را در سطح کشور به وجود می‌آورد؛ لذا قانون حجاب و عفاف به ۲۶ دستگاه جمهوری اسلامی ابلاغ و برای هر کدام از آن‌ها ماموریت‌هایی تعریف شده که از جمله آن‌ها، نیروی انتظامی است. 

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به این نکته دقت شود که باندهای مختلف فساد در داخل کشور وجود دارند که با هدایت و مدیریت ابزار رشد تکنولوژی یعنی سایت‌ها و ماهواره‌ها اداره و هدایت می‌شوند و حرکت‌هایی را در سطح جامعه به وجود آورده‌اند که بی‌بند و باری، تقدس زدایی، قبح زدایی و عادی و عرفی کردن برخی کارهای زشت و ناهنجار در جامعه از جمله آنهاست؛ لذا همین امور سبب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی از ارزش‌های خود دفاع کند و یکی از این کانال‌ها، اقدام نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری در جامعه است. 

گشت ارشاد نامحسوس در راستای وظیفه نیروی انتظامی است/ برای ما اجرای قانون مهم است
 وی بیان کرد: نیروی انتظامی نیز تصمیم گرفته وظیفه خود را به صورت نامحسوس و به وسیله نیروهای خود در قالب دستورالعمل تعریف شده، انجام دهد. 

 سالک تصریح کرد: از دستگاههای دیگری که در اجرای قانون حجاب و عفاف سستی می‌کنند می‌خواهیم پای اجرای قانون بایستند چراکه نباید همه بار بر دوش نیروی انتظامی باشد. 
 عضو فراکسیون روحانیت مجلس تاکید کرد: مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی نیاز به یک عزم ملی دارد و ضرورتا همه دستگاه‌ها باید فعالیت داشته باشند لذا این اقدام نیروی انتظامی را تشویق می‌کنیم و امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد. 

نامحسوس برخورد کردن ناامنی عمومی به وجود نمی‌آورد
 وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه اگرچه رعایت قانون حجاب از سوی مردم و دستگاه‌ها الزامی است اما روش نامحسوس سبب بی‌اعتمادی و ترس عمومی در جامعه می‌شود، توضیح داد: بلاخره نیروی انتظامی محسوس برخود کند یا نامحسوس؟ هر روشی که پی ریزی می‌شود، عده‌ای إن قلت دارند! 

 سالک گفت: اگر به سیاق گشت‌های ارشاد گذشته، به صورت آشکار باشد عده‌ای ناراحت و عصبانی هستند که چرا برخورد می‌کنید؛ اگر نامحسوس باشد، می‌گویند بی‌اعتمادی و ترس عمومی در جامعه ایجاد می‌کند؛ پس نیروی انتظامی چه کار کند؟ 

باندهایی در مشهد و قم و کاشان برای قبح زدایی/ پلیس امنیت نامحسوس برخورد کرد
 رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نامحسوس برخورد کردن، احساس عدم امنیت عمومی به وجود نمی‌آورد بلکه باید در جهت نوع برخورد دقت شود. کمااینکه در کاشان، مشهد و قم باندهایی قبح زدایی کردند و همین گشت‌های نامحسوس و دستگاههای امنیتی بودند که برخورد و آن‌ها را جمع کردند. لذا اصل ماجرا درست است ولی باید در نحوه اجرا دقت کنند. /
 پایان پیام

منیع: خانه ملت
نظرات شما
پیشخوان