تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

نفوذ تاجران کم سابقه در بازار ایران و عراق / پتانسیل بالای عراق برای سرمایه‌گذاری مشترک

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و عراق با اشاره به شکایات تجار عراقی مبنی بر بی‌کیفیت بودن کالا‌های ایرانی گفت: یکسری شرکت‌های خرده پا و یا تجار بی‌ریشه در این بازار نفوذ پیدا کرده‌اند که اهداف بلندمدت نداشته و به دنبال کسب سود حداکثری در کوتاه مدت هستند.
نفوذ تاجران کم سابقه در بازار ایران و عراق / پتانسیل بالای عراق برای سرمایه‌گذاری مشترک
 

رویداد۲۴ علیرضا کلاهی صمدی با بیان این که این موضوع را مرتب به مقامات ایرانی گوشزد کرده‌ایم که ضعف یک شرکت منجر به بدنامی کل کشور خواهد شد، اظهار کرد: این موضوعی است که اتاق بازرگانی و تشکل‌‌‌های ذیربط به کمک دولت باید به این موضوع رسیدگی کنند.
این عضو اتاق بازرگانی درباره میزان ظرفیت دو کشور در جذب سرمایه‌گذاری مشترک بیان کرد: اصلی‌ترین موضوع در این بین صادرات است، در حوزه صنعت برق(تمامی کالا و خدمات) پتانسیل عراق را برای 15سال آینده در محدوده 300میلیارد دلار تخمین زده‌ایم که اگر شرکت‌های ایرانی بتوانند حتی 30درصد این مبلغ را از آن خود بکنند شاهد یک انقلاب در صنعت برق و تولید ناخالص ملی کشور خواهیم بود.
کلاهی صمدی همچنین درباره چگونگی پیمان‌های پولی دو جانبه با کشور عراق توضیح داد: بحث پیمان‌های پولی مشترک به این معنا است که بانک مرکزی دو کشور بین یکدیگر به ازای مبادلات جاری خود حساب تضامنی تعریف می‌کنند و پرداخت‌هایی که در اسناد بانکی می‌خواهد انجام شود، از آن حساب تضامنی استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: دولت عراق برای مدتی به بهانه تحریم با دینار با ما معامله می‌کرد اما به دلیل پایین بودن ارزش این ارز، آسیب‌های مخربی به کشور وارد می‌کرد ولی اخیرا سعی کرده‌ایم یورو دریافت کنیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران و عراق در پایان گفت: عراق فرصت بسیار خوبی برای همکاری با ایران است و زمینه‌های مناسبی برای توسعه همکاری بین دو کشور وجود دارد اما متاسفانه ایران آنقدری که در حرف به مشارکت با این کشور تاکید دارد در عمل پیگیر این موضوع نیست.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان