تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷
وزیر دفاع قطر:

آمریکا و ایران رابطه برقرار خواهند کرد/ فشار آمریکا بر قطر درباره ایران صحت ندارد

خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر فشار آمریکا بر قطر درباره روابطش با ایران را تکذیب کرد و گفت: آمریکا هیچ نوع تهدید و فشاری علیه قطر درباره روابط این کشور با ایران اعمال نمی‌کند.
رویداد۲۴ خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر فشار آمریکا بر قطر درباره روابطش با ایران را تکذیب کرد و گفت: آمریکا هیچ نوع تهدید و فشاری علیه قطر درباره روابط این کشور با ایران اعمال نمی‌کند.

به گزارش القدس العربی، وی افزود: آمریکا در روابط خود با قطر از هیچ تهدید، ارعاب و پیش شرطی استفاده نمی‌کند بلکه به تصمیمات حاکمیتی ما احترام می‌گذارد.

عطبه باتاکید بر اینکه رابطه قطر با آمریکا راهبردی و مبتنی بر احترام متبادل است، مدعی شد که برقراری روابط آمریکا و ایران را پیش بینی می‌کند، اما کی این موضوع رخ خواهد داد، نمی‌داند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا عاقلانه‌تر از آن است که علیه ایران وارد جنگ شود، افزود: ورود به هیچ جنگی برای آمریکا به نفع این کشور نیست. آمریکا کشوری بر مبنای نهادهاست و می‌داند چگونه منافع راهبردی خود را حفظ کنند.

وزیر دفاع قطر در ادامه بر امکان حل بحران یمن در صورت وجود اراده تاکید کرد و از یمنی‌ها خواست به میز مذاکرات بیایند و آرای خود را بیان کنند که تنها در این صورت می‌توان به راه حل رسید.

العطیه تصریح کرد: اگر اراده‌ای برای حل بحران وجود داشته باشد، این موضوع حل خواهد شد. هرگز خودمان را تحمیل نمی‌کنیم، اما گر دوستان از ما بخواهند، می‌توانین برای حل این بحران و محافظت از غیرنظامیان پادرمیانی کنیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آمریکا ، ایران ، تحریم ها
نظرات شما
پیشخوان