تاریخ انتشار: ۰۲:۵۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

اسفنانی: ضرورت توجه به مسائل فرهنگی برای افزایش امنیت و صیانت از ارزش‌های اسلامی

سخنگوی سابق کمیسیون قضایی با اشاره به این مطلب که تنها با قانون نمی‌توان امنیت اجتماعی را برقرار کرد، گفت: باید به این نکته توجه داشت که قوانین مکمل مسائل فرهنگی هستند.
رویداد24-سخنگوی سابق کمیسیون قضایی با اشاره به این مطلب که تنها با قانون نمی‌توان امنیت اجتماعی را برقرار کرد، گفت: باید به این نکته توجه داشت که قوانین مکمل مسائل فرهنگی هستند.

محمدعلی اسفنانی  درخصوص نامگذاری روزچهارم تیرماه به نام امنیت اجتماعی و صیانت از ارزشهای اسلامی گفت: امنیت در جامعه در حال حاضر نسبتا خوب است ولی مطلوب نیست و اگر هوشیاری نباشد ممکن است به گونه ای نامناسب تغییر کند.

سخنگوی سابق کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به میزان امنیت در جامعه گفت: یکی از کارهایی که باید با بیشترین دقت ، درست وکامل انجام شود فرهنگ سازی است.

وی افزود: برخی مسائل را نمی توان با قانون گذاری حل کرد به طور مثال قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر در قوه قضاییه و بعد هم در مجلس تصویب شد. اما سوال اینجاست آیا با این قانون می شود همه مشکلات جامعه را در بحث امر به معروف ونهی از منکر حل کرد ؟ قطعا اینطور نیست، چون این مسئله تا زمانی که در قالب یک فرهنگ قرار نگیرد و افراد جامعه عمیقا به آن اعتقاد پیدا نکنند و خود راسا اقدامی در این زمینه نداشته باشند تاثیر مطلوبی نمی گیرند.

اسفنانی در ادامه گفت: امکان الزام افراد با امر به معروف و نهی از منکر آن هم در قالب قانون مشکلات را برطرف نمی کنند.

سخنگوی سابق کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه گفت: مجلس و قوه قضاییه می توانند فرهنگ سازی را همراهی کنند. وظیفه دستگاه های فرهنگی به مراتب در این امر بسیار بیشتر و مهم تر است.

وی درباره فرهنگ سازی گفت: حوزه های علمیه و علما، صدا و سیما، وزارت ارشاد، دانشگاه، مدارس و حتی در مهد کودک ها می توانند به بهترین نحو این کار را انجام دهند.

اسفنانی در پایان گفت: هنجار ها باید به وجود آیند و اگر کسی هنجار شکنی کرد، قانون با او مقابله کند.
برچسب ها: امنیت ، صیانت
نظرات شما
پیشخوان