تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۹

عضو شورای شهر تهران: ایران رتبه سوم فرار مغز‌ها را دارد

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به جمعیت که ایران دارد در بین سایر کشور‌ها رتبه سوم از لحاظ فرار مغز‌ها را به خود اختصاص داده است.

 ایران رتبه سوم فرار مغز‌ها

رویداد۲۴ ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور دویست و شصت سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۲۱ دی ماه برگزار شد اظهار کرد: سند سلامت شهر تهران در دستور تدوین است و استخراج نیاز‌های سلامت شهروندان در دستور کار آن قرار دارد.

وی ادامه داد: سرمایه انسانی از جمله مهمترین عوامل توسعه شهر‌ها است و عدم توجه به آن فرآیند رشد توسعه را به تعویق می‌اندازد و متاسفانه ایران از جمله کشور‌هایی است که با آن کاهش نرخ باروری و افزایش بی وقفه فرار مغز‌ها روبرو است. خداکرمی گفت: ایران رتبه سوم فرار مغز‌ها را با توجه به جمعیت خود دارد و البته پناهندگان زیادی را هم به کشور راه داده است.


بیشتر بخوانید: چرا با سیل مهاجرت از ایران مواجه شده‌ایم؟


عضو شورای شهر تهران گفت: مشخصات جمعیت تهران نشان می‌دهد این شهر یک ایران را با تمام تنوع‌های قومیی در بین خود جا داده است و شناخت جمعیت تهران امر مهمی است. وی بیان کرد: پراکندگی اتباع خارجی در مناطق ۲۲ گانه تهران مشخص است. حدود ۵۰۰ هزار پناهنده اتباع بیگانه در ایران زندگی میکنند که ۲۴ هزار خانواده آن در مناطق تهران ساکن هستند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت این افراد گفت: با وجود آنکه آن افراد در تهران زندگی می‌کنند، اما در نظام بانکی یا شهروندی جایی ندارند و نمی‌توانند یک حساب بانکی داشته باشند و حتی از خرید یک سیم کارت تلفن همراه محروم هستند و بر همین اساس لزوم بازنگری در قانون و تسهیل شرایط اتباع بیگانه علی الخصوص افغان‌ها جدی است. خداکرمی گفت: شایسته کشور اسلامی است که اتباع بیگانه آن بتوانند شرایط مناسب زندگی را داشته باشند. وی بیان کرد : برای ساماندهی وضعیت زندگی این اتباع بیگانه باید اقدامات اساسی انجام شود و  با نمایندگان مجلس هم در این رابطه صحبت شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهاجرت نخبگان
نظرات شما
پیشخوان