تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
امیری، سخنگوی وزارت کشور خبر داد

عزل معاون امنیتی تهران به دلیل سهل انگاری در موضوع سفارت عربستان

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: «عزل معاون امنیتی استانداری تهران با دستور مستقیم وزیر کشور و به دلیل قصور بود...

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: «عزل معاون امنیتی استانداری تهران با دستور مستقیم وزیر کشور و به دلیل قصور ایشان در رابطه با موضوع سفارت عربستان بوده است.»

به گزارش رویداد 24، حسینعلی امیری قائم مقام وزارت کشور عصر امروز در برنامه «متن و حاشیه» سیما با تاکید بر اینکه قبل از حادثه تخریب سفارت عربستان، هشدارهای لازم به دستگاه های مربوط داده شده بود و این موضوع نیز قابل پیش بینی بود. وی گفت: در این قضیه نیروی انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی می بایست به نحوی تدبیر می کردند که این اتفاق نمی افتاد.

امیری در ادامه در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه ما یکی از سازمان یافته ترین نیروی های انتظامی جهان رو داریم آیا قبول دارید که در رابطه با حمله به سفارت عربستان کوتاهی شده است؟ گفت: فعلا برای قضاوت در این رابطه زود است و نبایست شتاب زده پیش داوری کنیم.

سخنگوی وزیر کشور با بیان اینکه در این رابطه هیئتی تشکیل شده است و در حال بررسی موضوع است، گفت: بنده قبل از حضور در برنامه نیز از معاون امنیتی وزارت کشور، دکتر ذوالفقاری آخرین مراحل پیگیری این پرونده را جویا شدم که ایشان اعلام کردند، بیش از 60 نفر در رابطه با حمله به سفارت عربستان دستگیر شده اند و کار تحقیق در این رابطه در حال انجام است.

او افزود: در رابطه با حمله به سفارت عربستان قصورهایی صورت گرفته است که با خاطیان حتما برخورد خواهد شد.

امیری در ادامه در رابطه با برکناری براتلو معاون امنیتی استانداری تهران نیز گفت: در رسانه ها آمده بود (اشاره به صحبت های حسین طلا نماینده تهران در مجلس) که ایشان در آستانه انتخابات با شائبه سیاسی کنار گذاشته شده اند در حالی که این موضوع صحت ندارد زیرا مجری انتخابات معاون سیاسی است نه معاون امنیتی.

امیری در خصوص سوال مجری در خصوص علت عزل معاون امنیتی استانداری تهران گفت: عزل معاون امنیتی استانداری تهران بخشی به خاطر موضوع سفارت عربستان بوده است. البته در چند مرحله قبل هم تذکراتی به ایشان در موضوعات دیگر داده شده بود. در هر صورت قصور، یا سهل انگاری و یا هر شکل دیگر ایشان به موقع انجام وظیفه و پیگیری لازم را نکرده اند و ایشان با تصمیم شخص وزیر کشور کنار گذاشته شده است و یکی از مسائل عزل ایشان همین موضوع سفارت عربستان بود.

گفتنی است پیگیری های رویداد24 حکایت از آن دارد که حسین هاشمی استاندار تهران هم در رابطه با برکناری معاون امنیتی استانداری تهران بیانیه ای صادر خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان