تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
مدیر عامل بیمه ما:

پس از برجام بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای با ایران همکاری می‌کنند

امروز خیلی از شرکت‌های بیمه‌ای خارج از کشور با ایران در حال همکاری هستند همین شرکت‌ها در زمان تحریم‌ها اجازه فعالیت با کشور ما را نداشتند.
رویداد۲۴مدیرعامل بیمه ما، در حاشیه نمایشگاه «هنر تدبیر» گفت: اگرزلزله‌ای در تهران، اصفهان، شیراز یا یکی از شهرهای بزرگ روی می‌داد هیچ کس جوابگو نبود زیرا به دلیل تحریم، صنعت بیمه ریسک خطر زلزله محبوس شده بود. اما امروز و پس از برجام
 خیلی از شرکت‌های بیمه‌ای خارج از کشور با ایران در حال همکاری هستند همین شرکت‌ها در زمان تحریم‌ها اجازه فعالیت با کشور ما را نداشتند. 

نمایشگاه «هنر تدبیر» از ۱۰ مهرماه در فضای باز تالار وحدت آغاز و ۱۷ مهرماه به کار خود پایان داد. در این نمایشگاه به صورت تصویر، اینفوگرافی، فیلم، انیمیشن و چیدمان دستاوردهای سه ساله دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف پیش روی بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شد. 

تک نرخی شدن تورم پس از ۲۵ سال، اقدامات ملی در زمینه‌های مختلف، خوداتکایی در صنایع دارویی، کشاورزی، مختومه شدن پی.‌ام. دی و ارمغان برجام از جمله بخش‌هایی از این نمایشگاه بود که در معرض دید عموم قرار گرفت. علاوه بر این موارد تلاش دولت در رونق پایدار، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی نیز به نمایش درآمد و مردم توانستند زحمات دولت را به صورت تصویر مشاهده کنند. 

به گزارش روابط عمومی بیمه ما، مجید صفدری، مدیرعامل بیمه ما در رابطه با اینکه نمایشگاه «هنر تدبیر» تا چه اندازه در نمایش دستاوردهای دولت موفق عمل کرده است به گفت: برگزاری نمایش بسیار خوب بود و جای تشکردارد. بایدت وضیح داد که دولت تدبیر و امید مظلوم واقع شده، زیرا بسیاری از دستاورهای آن طی سال‌های ۹۲ تا ۹۵ آن طور که باید و شاید به گوش مردم نرسیده و از آن بی‌اطلاع هستند. 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات بسیار خوب در دولت یازدهم ابراز کرد: در نمایشگاه «هنر تدبیر» اقدامات خوب دولت به نمایش گذاشته شد که از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش فروش نفت اشاره کرد. مردم کشور ما باید بدانند که در صورت ادامه پیدا کردن تحریم‌ها، ایران به وضعیت نفت در برابر غذا پیش می‌رفت که عواقب بسیار بدی به دنبال داشت که در ‌‌نهایت با درایت و همت دولت تدبیر و امید این موضوع ختم به خیر شد و به سمت حذف تحریم‌ها پیش رفت که در نتیجه همین مسئله امروز دوستان حوزه نفت در اوپک حرف برای طرح دارند و می‌توانند از ایده‌های خود دفاع کنند. 

به گفته صفدری در نتیجه برجام در فروش نفت هم از افزایش تولید بی‌بهره نماندیم و هم اینکه در جوامع بین المللی به کشوری تصمیم‎ساز و تصمیم‌گیر مبدل شدیم. 

مدیر عامل بیمه ما به نمایش بخش کشاورزی در نمایشگاه «هنر تدبیر» نیز اشاره کرد و افزود: نکته دیگری که توجه مردم را طلب می‌کند، بخش کشاورزی بود. متاسفانه کشور ما در سال‌های ۹۱ و ۹۲ از واردکنندگان گندم در دنیا به حساب می‌آمد. به طوری که بسیاری از سیلوهای گندم کشور برای چند روز و یا چند هفته ذخیره داشت اما امروز شاهد هستیم علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته، گندم خود را تامین کند به صادرات در این حوزه هم دست یافته و از توانایی آن برخوردار شده است. 

وی در ادامه اظهار داشت: از موضوعات دیگری که باید مورد بحث قرار گیرد، موضوع بهداشت و درمان در داخل ایران است. باید اذعان کرد که حدود ۷ میلیون تن از مردم ما تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند. به عبارتی دیگر آینده درمانی نامشخصی داشتند که به لطف خدا با اجرا نظام سلامت امروز، بسیاری از مردم از دفترچه‌های درمانی بهره‌مند شده‌اند. در این‎باره به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین کارهای دولت بوده است. 

صفدری ضمن اشاره به نتیجه برداشته شدن تحریم‌ها برای بیمه‌های فعال در کشور، بیان کرد: مهم‌ترین موضوعی که از تمام موارد گفته شده باید درباره آن توضیح داد، نقش برداشته شدن تحریم‌ها بر روی بیمه‌ها است که نیاز بود بیشتر از آن چیزی که به نمایش گذاشته شد این موضوع را می‌دیدنداما متاسفانه پرداخت به آن کم بود. 

مدیرعامل بیمه ما در ادامه به اهمیت این موضوع اشاره کرد و گفت: بحث بیمه‌ها درباره نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است زیرا در صورتی که اتفاقی برای نفتکش‌ها روی دهد بدون بیمه هیچ کس پاسخگو نیست اما با برداشته شدن تحریم‌ها ایران مجدد توانست در کلوپ P&I که پیش از بحث تحریم‌ها عضو بوده، به عضویت در آید. در حال حاضر تمامی نفتکش‌ها و کشتی‌ها دارای بیمه حفاظت و غرامت هستند. 

وی افزود: مسئله مهم‌تر از قضیه نفتکش‌ها که بیمه‌ها آن را نمی‌پذیرفتند این بود که اگر زلزله‌ای در تهران، اصفهان، شیراز یا یکی از شهرهای بزرگ روی می‌داد هیچ کس جوابگو نبود زیرا به دلیل تحریم، صنعت بیمه ریسک خطر زلزله محبوس شده بود. اما امروز و پس از برجام خیلی از شرکت‌های بیمه‌ای خارج از کشور با ما در حال همکاری هستند همین شرکت‌ها در زمان تحریم‌ها اجازه فعالیت با کشور ما را نداشتند. 

مدیر عامل بیمه ما یادآور شد: نکته بعدی این نمایشگاه، نمایش دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود. دولتمردان جمهوری اسلامی ایران در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق شدند با علم روز دنیا پیش روند و پیشرفته‌ترین ادوات جنگی از جمله موشک‌ها را به تولید درآورند. 

صفدری همچنین در ادامه ضمن اشاره به امنیت موجود در کشور، تاکید کرد: از نکات دیگری که در نمایشگاه مشاهده شد امنیت جمهوری است. این مسئله به معنای واقعی از عزیزان وزارت اطلاعات جای تشکردارد زیرا هیچ جای دنیا امنیت جمهوری اسلامی ایران را ندارد. حدود ۷ یا ۸ کشور دنیا را از نزدیک دیده‌ام امنیتی که ایرانی‌ها از آن برخوردار هستند در هیچ یک از کشورهای خلیج فارس و منطقه دیده نمی‌شود. تردیدی وجودندارد این امر نشان از کارآیی دولتمردان و عزیزان درسپاه، بسیج و ارتش دارد که بسیار کار بزرگی است. 

وی ابراز کرد: بحث فناوری و اطلاعات از نکات دیگری است که باید مورد اشاره قرار گیرد. در حال حاضر سه اپراتور در کشور فعالیت می‌کنند و تکنولوژی شبکه‌های ارتباطی نیز با علم روز دنیا پیش می‌رود. 

مدیر عامل بیمه ما اظهار داشت: تراز مثبت تجاری جمهوری اسلامی ایران از دیگر مواردی است که خیلی مورد توجه بود. تراز تجاری کشور ما همواره منفی بوده، اما این مسئله نشان از آن دارد که صادرات بر واردات پیشی گرفته است. در بحث میعانات گازی، مواد پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی بالا دستی و صادراتی که در زمینه تولیدهای کارخانه‌ها داخلی انجام می‌شود، همگی پیشرفت دیده می‌شود. 

صفدری همچنین درباره نقاط ضعف نمایشگاه بیان کرد: یکی از ضعف‌های نمایشگاه بحث مربوط به بیمه‌های بود که در حد لازم به تصویر کشیده نشد. صنعت بیمه از حلقه‌های اقتصاد کشور به حساب می‌آید که در بالا تاثیرات آن را توضیح دادم. در ایران ۳۰ شرکت بیمه در حال فعالیت هستند که در کل با دستاوردهای بسیار خوبی همراه بوده‌اند. 

وی در ادامه تاکید کرد: لازم بود تاثیر برداشته شدن تحریم‌ها براوضاع اقتصادی کشور را بیشتر مورد بررسی قرار می‌گرفت و اطلاعات بیشتری به مردم ارائه می‌شد.
نظرات شما
پیشخوان