تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

رییس‌‌جمهور: نگذاریم آنها که به کشور خیانت کردند،نظام را «هو» کنند /برخی فساد را عادی‌سازی می‌کنند/۶

رئیس‌جمهور گفت: مبارزه با فساد از فرهنگ شروع می شود ایمان باید از جوانی در دل جوانان ما مستقر شود.
رویداد۲۴-رئیس‌جمهور گفت: مبارزه با فساد از فرهنگ شروع می شود ایمان باید از جوانی در دل جوانان ما مستقر شود.

 دکتر حسن روحانی در نشست علنی امروز سه شنبه 11 آبان مجلس شورای اسلامی در ادامه دفاع از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ورزش و جوانان می تواند به جامعه نشاط و امید بدهد. خواست من از سلطانی فر برای دعوت به این وزارت آن بود که ورزش همگانی و قهرمانی مهم است از این دو مهم تر توجه به جوانان است. متأُسفانه اینها با هم ادغام شده است.

وی افزود: در حوزه جوانان مدتی است داریم فکر می کنیم باید مجلس هم مشورت کنیم که جوانان کشور نسبت به آینده امیدوار و با نشاط فوق العاده در صحنه اجتماعی شرکت کنند. جوانان باید در سایه ورزش نشاط فکری پیدا کنند و در سایه حضور در تشکل های مختلف به روحیه فعالیت اجتماعی دست یابند و با حضور در احزاب نشاط سیاسی داشته باشند.

وی افزود: شبکه های مختلف و فضای مجازی یک واقعیت کشور و جهان است فضا می تواند به نفع جامعه باشد فضا ابزار است زیرساخت ابزار است محتوا مهم است باید تلاش کرد محتوای فضای مجازی را غنی کنیم ما این کار را نمی کنیم وقتی کشور علیه ما این فضا را شکل می دهد ما می خواهیم با ابزار برخورد کنیم. باید آنقدر برای اسلام جاذبه ایجاد کنیم که همه جوانان جهان به آن شبکه های مجازی مراجعه کنند ما باید برنامه ریزی کنیم و این وظیفه به عهده ورزش و جوانان است.

رئیس جمهوری یادآور شد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی مباحث گوناگونی مطرح است از ابزار قوی و درست چگونه می خواهیم برای هدایت نسل مان استفاده کنیم. اگر می خواهیم اقتصاد پیشرفت کند و می خواهیم در علم و تکنولوژی پیشرفت کنیم همه ریشه اش به فرهنگ بر می گردد. باید در فرهنگ سرمایه گذاری کنیم. فرهنگ است که با فساد مبارزه می کند. دادگاه ها نمی توانند به تنهایی با فساد مبارزه کنند نیروی پلیسی نمی توانند با فساد به تنهای مبارزه کند. دولت نمی تواند به تنهایی با فساد مبارزه کند.

رئیس دولت تدبیر و امید تأکید کرد: مبارزه با فساد از فرهنگ شروع می شود ایمان باید از جوانی در دل جوانان ما مستقر شود. اگر فسادی است با آن مبارزه کنیم برخی دارند فساد را در جامعه عادی سازی می کنند. اگر دستگاهی وامی داد و شده بدهی معوق برخی آن را اختلاس تبلیغ می کنند. نگذاریم کسانی که به کشور خیانت کردند و به پناه کشورهای خارجی رفتند کشور و نظام را هو کنند. برای کشور و نظام خون و شهید داده شده است.

وی افزود: امروز در خدمت نمایندگان محترم هستیم و درخواست ما از مجلس آن است که بتوانیم به حول و قوه الهی از امروز برای این سه وزارتخانه بسیار مهم وزیر و مدیر شایسته ای که با رأی اعتماد مجلس مجوز کار می گیرد با روحیه و نشاطی نو کار خود را آغاز کنند.

نظرات شما
پیشخوان