تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس سازمان ملی مهاجرت: حکمرانی نوینی برای ساماندهی اتباع خارجی شکل می‌گیرد

رئیس سازمان ملی مهاجرت با بیان اینکه طرح‌های مختلفی برای ساماندهی وضعیت اتباع خارجی در ایران تدوین شده و در حال اجرا است، گفت: با حکمرانی نوین و سیاست‌های دقیق، ساماندهی اتباع دقیق‌تر و مطلوب‌تر انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ملی مهاجرت: حکمرانی نوینی برای ساماندهی اتباع خارجی شکل می‌گیرد

رویداد۲۴ ایلنا نوشت: عبدالله مبینی روز سه شنبه پس از دیدار چهره به چهره که با تنی چند از اتباع خارجی اظهار کرد: در دیدار که امروز با اتباع عراقی یا افغانستانی داشتیم چند موضوع اساسی وجود داشت

وی ادامه داد: نخست بحث ساماندهی اتباع و موضوع دوم، مدارک اقامتی و درخواست‌های مختلفی بود که اتباع خارجی داشتند.


بیشتر بخوانید: هشدار نسبت به افزایش تعداد اتباع خارجی در شیراز؛ از ۳۰۰ زایمان یک بیمارستان ۲۹۷ مورد توسط افاغنه بوده!


رئیس سازمان ملی مهاجرت اضافه کرد: موضوع اتباع یک موضوع پیچیده و در عین حال دارای ابعاد مختلفی است که معمولا با یک حکم ساده نمی‌توان همه آن‌ها را تعیین تکلیف کرد.

مبینی اظهار کرد: در دیدار‌های رودر رو و چهره به چهره امروز که بخشی هم به صورت تلفنی انجام شد، مسایل و مشکلات اتباع مطرح و به دلیل موارد خاص، تصمیم گیری و به مراجع مربوطه ابلاغ شد. 

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور طرح‌های مختلفی را برای اتباع خارجی در ایران پیگیری می‌کند که نخستین طرح آن، ساماندهی اتباع است.

رئیس سازمان ملی مهاجرت توضیح داد: در این راستا، سامانه‌ای طراحی شده و نوعی حکمرانی نوین را در بحث اتباع دنبال می‌کند. در این سامانه، به صورت بیومتریک، تمام داده‌های فیزیکی اتباع همچون اثرانگشت، عنبیه و چهره ثبت می‌شود و همراه با کارت هویتی که تعریف شده است به «کد یکتا» متصل می‌شود. 

مبینی اظهار کرد: این یک کد هویتی است که اتباع فارغ از اسم و مشخصات فردی در سامانه‌ای در وزارت کشور، ساماندهی می‌شوند و مبنایی برای همه کسانی است که در کشور حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: این کد، وضعیت اتباع، نوع خدماتی که می‌توانند دریافت کنند، مدت اقامت، محل اقامت و زمان ترک کشور را مشخص می‌کند که بر اساس سیاست‌های دقیق مهاجرتی طراحی شده و در حال اجرا است.

رئیس سازمان ملی مهاجرت تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده، در چند ماه آینده وضعیت اتباع، سامان یافته تر، دقیق‌تر و مطلوب‌تر شود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اتباع خارجی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
0
0
این مدل مهاجرت به داخل هیچ جای دنیا نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
0
1
ولی بنظر میاد حکمرانی نوین حاکمیت در خصوص مهاجرین ، دادن شناسنامه ایرانی به آنهایی است که وفاداری خود را ثابت کنند !
نظرات شما
پیشخوان