تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

جوابیه وزارت راه و شهرسازی به مصاحبه رویداد۲۴: یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد مسکن در حال اجراست

وزارت راه و شهرسازی در جوابیه‌ای که برای رویداد۲۴ ارسال کرده، مدعی شده که بیش از یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور در حال اجراست.

مهرداد بذرپاش

رویداد۲۴ اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس یازدهم در مصاحبه‌ای با رویداد۲۴ از عملکرد دولت در موضوع ساخت مسکن گلایه کرده و گفته بود «در ایران، خیلی از مسئولان شعار‌های بزرگ می‌دهند، اما در عمل می‌بینیم که دولت رئیسی فاصله زیادی با تحقق آن حرف‌ها و شعارها دارد. ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، به حرف راحت است، ولی باید پرسید در عمل، این کار شدنی است؟ بیش از دو سال از عمر دولت سیزدهم گذشته است، یک بررسی ساده بکنید و ببینید از شعار اولیه ۴ میلیون مسکن، چقدر تاکنون ساخته شده است. در حوزه انتخابیه من که سمیرم است، تا امروز یک آجر روی آجر گذاشته نشده است. در همین رابطه با افراد دیگر هم صحبت کردم و گفتند در شهر‌های ما هم، کار عملیاتی خاصی صورت نگرفته است.»

این سخنان با واکنش وزارت راه و شهرسازی مواجه شده و جوابیه‌ای برای رویداد۲۴ ارسال کرده است که در آن گفته شده «بیش از یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور در حال اجراست» متن کامل جوابیه این وزارت به مصاحبه اصغرسلیمی با رویداد۲۴ را در ادامه بخوانید:

علمکرد دولت سیزدهم در حوزه مسکن و ساختمان حاکی است که از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب‌های گوناگون در سراسر کشور در دست ساخت است.

همچنین تکمیل ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر بعد از انتظار بیش از ده سال و واگذاری آن‌ها از اقدامات دولت سیزدهم بوده است. در روز‌های اخیر ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پردیس افتتاح شد و به زودی بیش از ۴۰۰۰ واحد مسکونی به همراه مترو در شهر جدید پرند افتتاح خواهد شود که نشان از پیگیری و همت وزارت راه و شهرسازی در تکمیل و واگذاری امور معطل شده در سال‌های گذشته است. بنابر این گزارش در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۳۴ هزار و ۶۹۵ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن قطعی و نهایی شده است.

طبق آمار‌های بانک مرکزی و مرکز آمار جهش مثبتی در بخش مسکن و ساختمان طی امسال رخ داد به این معنا که در بهار سال گذشته رشد مسکن منفی بود و امسال به گواه مرکز آمار این رشد به مثبت ۴.۶ درصد رسید. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان امسال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها تحویل متقاضیان می‌شود.

همچنین عملکرد این وزارتخانه در بخش تامین زمین، ساخت مسکن و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی شهر‌های جدید و نوسازی بافت‌های فرسوده شامل موارد متعددی است که بخشی از آن شامل تدوین برنامه تفصیلی تولید ۴ میلیون مسکن طی چهار سال به تفکیک استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور است.

این گزارش حاکی است که عملکرد واحد‌های مسکونی شروع شده و در حال ساخت در قالب طرح نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده، تامین مسکن کارکنان نیرو‌های مسلح، قرارداد‌های منعقده برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به اشخاص دارای زمین (خود مالکی) و واحد‌های مسکونی در دست ساخت برای نوسازی مسکن روستایی است.

در حوزه شهرسازی و معماری نیز دولت سیزدهم از شهریورماه ۱۴۰۰ موفق شد بیش از ۳۴۰ مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی در خصوص نهضت تولید مسکن کسب کند.

بهره‌برداری از ۱۰۳ پروژه‌های روبنایی و زیربنایی در شهر‌های جدید به میزان یک میلیون و ۷۲۱ هزار و ۶۳۰ مترمربع، و تکمیل پروژه سیگنالینگ قطار برقی (دو خطه) گلشهر به شهر جدید هشتگرد به میزان ۲۶ کیلومتر از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دوسالگی دولت سیزدهم است.

در پایان به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رساند پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به آدرس news.mrud.ir روزانه آخرین اخبار و اطلاعات حوزه راه وشهرسازی و به ویژه مسکن‌های حمایتی را منتشر می‌کند و متقاضیان و علاقه مندان می‌توانند اخبار موثق را از این طریق دریافت کنند.

جوابیه وزارت مسکن به رویداد۲۴

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزارت مسکن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
2
9
درجوابیه وزارت مسکن دروغ میگید مثل سگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
0
8
کی تموم میشه؟
نظرات شما
پیشخوان