تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳

مشخصات فنی خودروی باربری باکسر

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی باربری باکسر خواهیم پرداخت.

خودروی باربری باکسر

رویداد۲۴ حسین فلاحی: نوع باربری خودروی زرهی چند منظوره باکسر برای انتقال ایمن واحدهای تدارکاتی به واحدهای شناسایی و رزمی در میدان نبرد در نظر گرفته شده است.

خودروی زرهی باکسر توسط شرکت ARTEC برای برآورده کردن الزامات ماموریت نیروهای زمینی آلمان و هلند ساخته شده است. ARTEC یک سرمایه گذاری مشترک بین کراوس - مافی وگمن، راین متال ام ای ان میلیتاری و راین متال وهیکلز نیزرلند  است.

ارتش سلطنتی هلند اولین خودرو از 27 خودروی باکسر باربری خود را در مارس 2016 تحویل گرفت. ارتش هلند 200 خودروی باکسر را در چهار پیکربندی، از جمله باربری، در دسته اول سفارش داد. تحویل تا سال 2018 ادامه داشت.

طراحی و ویژگی های خودروی باری باکسر

خودروی باربری باکسر بر پایه شاسی چهار چرخ متحرک 8×8 ساخته شده است و دارای طراحی زره ​​کامپوزیت مدولار است. این خودرو توسط دو خدمه، یک راننده و یک فرمانده / اپراتور سلاح اداره می شود. می توان آن را از طریق جاده، دریا یا هوا در هواپیماهای حمل و نقل نظامی مانند A400M حمل کرد.

این وسیله نقلیه 7.93 متر طول، 2.99 متر عرض و 2.37 متر ارتفاع تا سقف بدنه دارد و دارای حجم محافظت شده 14 متر مکعب و وزن ناخالص وسیله نقلیه 33 تن است.

خودروی باربری باکسر

حجم داخلی بیشتر خودرو با سیستم نوآورانه کف بار، امکان حمل تا 2500 کیلوگرم بار را فراهم می کند. این دستگاه قادر است تا دو پالت استاندارد ارتش را با وزن تقریبی 1 تن حمل کند.

یک درب رمپ برقی بزرگ در عقب امکان بارگیری یا تخلیه اقلام عرضه را فراهم می کند. محفظه خدمه کاملاً با اسپال لاینر محصور شده است. فضای داخلی را می توان برای رفع نیازهای مختلف ماموریت نیروهای زمینی تطبیق داد.

ویژگی های تسلیحاتی و حفاظتی باکسر

یک ایستگاه سلاح کنترل از راه دور در بالای سقف خودروی باربری باکسر برای حمل سلاح های کالیبر کوچک یا متوسط ​​نصب شده است. همچنین می توان آن را از راه دور توسط اپراتور سلاح در داخل وسیله نقلیه کنترل کرد.

پرتابگرهای نارنجک دودی که روی سقف نصب شده اند، قدرت شلیک بیشتری را برای پیاده نظام فراهم می کنند.

خودروی باربری باکسر

طراحی مدولار امکان ادغام کیت های حفاظتی را فراهم می کند تا حفاظت بیشتری را برای سرنشینان در برابر حملات مین و مواد منفجره دست ساز فراهم کند. این خودرو می تواند به صورت اختیاری با سیستم های حفاظتی هسته ای، بیولوژیکی و شیمیاییمجهز شود.

تجهیزات باکسر

خودروی باربری باکسر مجهز به سیستم اطفاء حریق برای ماژول ماموریت و سیستم تهویه مطبوع است. سیستم ناوبری داخلی به اپراتور اجازه می دهد تا اهداف را رصد و شناسایی کند. یک دوربین دید عقب که در پشت خودرو قرار گرفته است، دیدی بدون مانع را ارائه می دهد. یک سیستم دید اپترونیک اضافی، آگاهی از موقعیت و قابلیت‌های مشاهده را در اختیار فرمانده قرار می‌دهد.

خودروی باربری باکسر

موتور و عملکرد خودروی باربری باکسر

خودروی باربری باکسر توسط موتور دیزلی MTU Type 8V-199 TE20 با ظرفیت تولید 530 کیلووات تغذیه می‌شود. یک سیستم اطفاء حریق در محفظه موتور ایمنی موتور را تضمین می کند.

سیستم باد لاستیک مرکزی و درج‌های یکپارچه ران-فلت به خودرو امکان می‌دهد تا برد 1050 کیلومتری را طی کند. حداکثر سرعت این خودرو 103 کیلومتر در ساعت و حداقل سرعت آن 3 کیلومتر در ساعت است.

خودروی باربری باکسر

این خودرو می تواند از پله های 0.8 متری بالا برود و از سنگرهای 2 متری عبور کند. فاصله آن از زمین 0.5 متر است و حداکثر شیب مستقیم و حداکثر شیب آن به ترتیب 60 و 30 درصد است.

انواع خودروی باکسر

انواع ماموریت خودروی زرهی چند منظوره باکسر شامل نفربر زرهی، خودروی رزمی پیاده نظام، آمبولانس، پست فرماندهی، حامل گروه مهندسی زرهی، خودروی تعمیر آسیب نبرد، محموله/C2 و خودروی آموزشی راننده است.

مشخصات کلی خودروی باربری باکسر

خدمه: دو

پیمانکار اصلی: ARTEC

اپراتور: ارتش هلند

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت:103 کیلومتر بر ساعت

دامنه:1050 کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان