تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

فرامرز اصلانی کیست؟

فرامرز اصلانی، خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرا محبوب ایرانی بود که با تلفیق موسیقی پاپ غربی و شعر فارسی، آثاری بسیار ماندگار خلق کرد. او در فروردین ۱۴۰۳ در لندن در سن ۷۰ سالگی درگذشت.

بیوگرافی فرامرز اصلانی

رویداد۲۴ فرامرز اصلانی در تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۳۳ در شهر تهران به دنیا آمد. پدرش حسین اصلانی نوازنده‌ای ماهر بر تار و سه‌تار بود و مادرش مهین تفضلی، صدایی زیبا و دلنشین داشت و علاقه‌مند به خوانندگی بود.

فرامرز اصلانی علاوه بر خوانندگی، یک نوازنده برجسته گیتار نیز بود و در بسیاری از آثار خود از گیتار استفاده می‌کرد. او به عنوان یک هنرمند خوش تیپ و زیبا رو شناخته می‌شد و همواره چهره‌ای جذاب، دلنشین و آراسته داشت.

کودکی فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی کیست؟

فرامرز در یک خانواده هنرمند بزرگ، رشد کرد و از کودکی با موسیقی آشنا بود. او در سن ۵ سالگی شروع به نواختن تار کرد و تحت آموزش پدرش و در دوران نوجوانی به گیتار نیز علاقه‌مند شد.

تحصیلات فرامز اصلانی

پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان در ایران، فرامرز اصلانی در سال ۱۳۵۲ به انگلستان سفر کرد و در دانشگاه لندن در رشتهٔ روزنامه‌نگاری تحصیل کرد.

آغاز فعالیت هنری فرامز اصلانی

فرامرز اصلانی کیست؟

در دوران دانشجویی، فرامرز اصلانی نوازندگی گیتار را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد و گاهی نیز به خوانندگی می‌پرداخت. او در سال ۱۳۵۴ اولین آهنگ خود را با عنوان "دلم واسه تو تنگ شده" منتشر کرد.
پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه لندن در سال ۱۳۵۶، فرامرز اصلانی به ایران بازگشت و به عنوان یک روزنامه‌نگار در روزنامه تهران ژورنال مشغول به کار شد.

فعالیت‌های هنری فرامز اصلانی در ایران

فرامرز اصلانی کیست؟

او در ایران به فعالیت‌های موسیقی خود ادامه داد و در سال ۱۳۵۷ آلبوم "دلمشغولی‌ها" را منتشر کرد. این آلبوم شامل آهنگ‌های مشهوری مانند "اگه یه روز"، "دل اسیره" و "دیوار" بود. آلبوم "دلمشغولی‌ها" به سرعت در میان مخاطبان موفقیت‌های زیادی کسب کرد و فرامرز اصلانی را به عنوان یکی از خوانندگان محبوب موسیقی پاپ ایران معرفی کرد.

پس از انقلاب اسلامی در ایران، فرامرز اصلانی در سال ۱۳۵۸ به انگلستان مهاجرت کرد.

فعالیت‌های هنری فرامز اصلانی پس از انقلاب

در طول دوران مهاجرت، فرامرز اصلانی به فعالیت‌های موسیقی خود ادامه داد و چندین آلبوم منتشر کرد. از جمله آلبوم‌های مشهور او در این دوره می‌توان به "روز‌های ترانه و اندوه" (۱۳۶۴)، "به یاد حافظ" (۱۳۷۴) و "اندوه" (۱۳۸۳) اشاره کرد.

فرامرز اصلانی با تلفیق موسیقی پاپ غربی با شعر فارسی، سبکی منحصر به فرد در موسیقی ایران خلق کرد. صدای گرم و دلنشین او، نوازندگی ماهرانه گیتار و علاقه خاص او به اشعار کهن فارسی، باعث شد آثاری بی‌نظیر از او در موسیقی ایران باقی بماند.

علاوه بر خوانندگی و آهنگسازی، فرامرز اصلانی در زمینه ترانه‌سرایی نیز فعالیت داشت. او ترانه‌های بسیاری را برای خوانندگان دیگر نوشته است.

همچنین، او یک نوازنده ماهر گیتار بود و در بسیاری از آهنگ‌های خود گیتار را نیز نواخته است.

بازیگری فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی کیست؟

فرامرز اصلانی به عنوان بازیگر در چند فیلم و سریال نیز حضور داشت. از جمله فیلم‌های مشهور او می‌توان به "ترن" (۱۳۵۷) و "سایه‌های بلند" (۱۳۷۶) اشاره کرد.

همسر و فرزندان فرارز اصلانی

فرامرز اصلانی کیست؟

فرامرز اصلانی دو بار ازدواج کرده است.

همسر اول: در سال ۱۳۵۶ با مهناز رئوفی ازدواج کردند. این ازدواج به دو دختر به نام‌های فدرا و رکسانا منجر شد.

همسر دوم: پس از درگذشت همسر اول، در سال ۱۳۸۷ با مهشید برومند ازدواج کردند.

فرامرز اصلانی کیست؟

هر دو دختر فرامرز اصلانی همانند پدرشان در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند. فدرا اصلانی با نام هنری "فدرا" به خوانندگی می‌پردازد و رکسانا اصلانی با نام هنری "رکسانا" به خوانندگی و نوازندگی گیتار می‌پردازد.

مهشید برومند، همسر دوم فرامرز اصلانی، طراح لباس و گرافیست است.

علت فوت فرامرز اصلانی چه بود؟

فرامرز اصلانی کیست؟

فرامرز اصلانی، خواننده ایرانی، به دلیل ابتلا به بیماری سرطان و پس از مدتی طولانی تحمل این بیماری، در سن ۶۹ سالگی در مریلند درگذشت. همسر او، مرجان اصلانی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "در شامگاه روز اول فروردین ۱۴۰۳، سرطانی جانسوز، فرامرز اصلانی، شاعر، خواننده، آهنگساز، روزنامه‌نگار و یک انسان خوب را به همراه نسیم بهاری با خود برد. دستانش در دستان عزیزانش بود. "

چند هفته قبل، فرامرز اصلانی خبر ابتلا به سرطان را اعلام کرده بود و اعلام کرده بود که قصد دارد باقیمانده سال ۱۴۰۲ را به درمان و اهتمام به روحیه‌اش اختصاص دهد. او در یک پست اینستاگرامی به زبان فارسی و انگلیسی نوشته بود: "همانند یک مسافر در این راه پیچیده، من نیز سایه سرطان را لمس کردم؛ بنابراین اعلام می‌کنم که قصد دارم باقیمانده این سال را به درمان و اهتمام به روحیه‌ام اختصاص دهم. با هر سپیده‌دم، قلبم شجاعت بیشتری پیدا می‌کند و جان را با اندیشه و انرژی بیشتری برمی‌انگیزد تا گامی در مسیر بهبودی بردارم. "

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
1
26
در یک کلام یه با شرف بود.حیف از نبود این بزرگمرد.
پاسخ ها
رایش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
تف توی روحت حرام لقمه وطنفروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
تف تو روح خودت عرززززشی بی شرف
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
1
25
هزاران دریغ و افسوس ؛ روحش شاد و یادش گرامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
به درک یه سگ کمتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
28
0
رفتی ب زباله دان جهنم..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
28
0
ب کوری بدخواهان هنوزم جمهوری اسلامی پابرجاست و سایه رهبر عظیم الشان بر روی سر ماست.. هر که با آل علی درافتاد بی شک و بدون رفت و برگشت حتما ور افتاد..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
27
0
ی بی شرف بود و روحش شاد نیست.. چون پست و وطن فروش و ولگرد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
27
0
زوزه های سگ تمام شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
0
17
روحش شاد ویادش گرامی از اسطوره های موسیقی ایران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان