تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

هدف آیت‌الله هاشمی از تاسیس یک مدرسه خاص که دخترانش هم در آن درس خواندند

محسن هاشمی فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اخیرا در سخنانی در مراسم نواختن زنگ تاریخ انقلاب در مدرسه رفاه از آرزوی پدر خویش از نامگذاری و تاسیس این مدرسه گفت که پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی(ره) آن را منتشر کرده است.
رویداد۲۴-محسن هاشمی فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اخیرا در سخنانی در مراسم نواختن زنگ تاریخ انقلاب در مدرسه رفاه از آرزوی پدر خویش از نامگذاری و تاسیس این مدرسه گفت که پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی(ره) آن را منتشر کرده است.

خاطرم هست ده سال پیش در سال 85 در چنین روزهایی آیت الله هاشمی در مدرسه رفاه حضور پیدا کردند و لذا من از قول خودشان تاریخچه این بنیاد فرهنگی را بازگو کنم. ایشان آن روز گفتند که تاسیس این مجموعه حاصل یک سخنرانی دلسوزانه ایشان در هیئت انصارالحسین(ع) بود که در جمع بازاریان، فرهیختگان و همرزمان و اهل خیر انجام داده بودند. در آن مقطع تاریخی این گروه همگی نگران فرهنگ مردم ایران و مبارزات سیاسی آن بودند البته مدرسه علوی بود ولی تصمیم گرفته شد که یک مدرسه دخترانه ایجاد شود تا جایگاهی برای فرهنگ و سیاست گردد که الحمدالله اینطور هم شد. نام آن را نیز رفاه گذاشتند که هدف غائی تاسیس بود هدفی که تامین رفاه مردم ایران در سایه اسلام بود. جناب آقای اخوان فرشچی که یادش گرامی باد زمین مدرسه را خریدند و اهدا کردند. هر دو فرزند آیت الله فاطمه و فائزه هم در این مدرسه تحصیل کردند. خوشبختانه با تلاش هم فکران کار مدرسه رفاه ادامه پیدا کرد. آیت الله هاشمی ده سال پیش گفتند که قرار بود این مدرسه از کودکستان تا دانشگاه باشد که خوشبختانه این آرزوی ایشان نیز با تلاش جناب آقای ناصر باهنر فرزند شهید باهنر که خود را وقف این بنیاد کرده اند و حمایت های هیئت امناء و هیئت مدیره به نتیجه رسید.

ایشان نیز فرمودند که این بنیاد استحقاق محیط آموزش مدرن و مناسب حال خود را دارد که این مهم نیز با تلاش این بزرگوار به سرانجام رسانده شد که جای تشکر دارد. در آن موقع در این مدرسه صندوق رفاه هم تشکیل شد که به بسیاری از خانواده های مستمند و مبارزین که در زندان بودند کمک می کرد و همین تیم هم پس از پیروزی انقلاب کمیته امداد را ایجاد کردند و عاقبت به خیر شدند و دیدن جای خالی بعضی از آنها در بین ما جای تأسف دارد.

برچسب ها: مدرسه
نظرات شما
پیشخوان