تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
پاسخ راکعی به رویداد۲۴ درباره اینکه چرا باید به لیست «ائتلاف ۹۲-گام دوم» رای داد؟

نگذاریم تندروها دوباره به مجلس راه پیدا کنند

در حمایت از لیست اطلاح طلبان نباید بگوییم که فقط به چهره‌های شناخته شده رای می‌دهیم چون این می‌توان به تضعیف جریان در مجلس آینده بیانجامد. استراتژی دقیق‌تر در حمایت از این لیست رای دادن به تمامی نامزدهای لیست است.
رویداد۲۴- یک فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که چرا باید به لیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس رای داد، گفت: رای آوری این لیست می‌تواند زمینه را برای کنار رفتن نمایندگان تندرو و خشنی که اکثر کرسی‌های مجلس گذشته را تصاحب کرده بودند را ایجاد کند.
 
فاطمه راکعی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ در توضیح به چرایی ضرورت حمایت از لیست «ائتلاف ۹۲-گام دوم» در تهران، توجه به روند انتخابات مجلس دهم و فرآیند ردصلاحیت‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه هیات‌های نظارتی از ابتدای کار چنان رفتار کردند که گویی بنای ردصلاحیت عمده نمایندگان و نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی داشتند. این ردصلاحیت‌ها آنقدر گسترده بود که به نظر می‌رسد برخی جریان‌های سیاسی با فضاسازی علیه اصلاح طلبان و برچسب زدن‌های سیاسی بی‌تاثیر در این اتفاقات نبودند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در عین حال به تلاش اصلاح طلبان برای رایزنی با هیات‌های نظارت و همچنین شورای نگهبان به جهت رفع سوتفاهات در خلال بررسی صلاحیت‌ها در مراحل مختلف اشاره کرد و افزود: ما تمام تلاش خودمان را برای احقاق حق ملت و کسانی که مترصد به حمایت جریان اصلاح طلبی هستند به کار گرفتیم. شکایات متعددی را به شورای نگهبان و سایر مراجع نظارتی ارائه کردیم و از ایشان خواستیم که در خصوص این اتفاقات مدارک و اسنادی را به ما ارائه دهند که چنین اتفاقی رخ نداد و نتیجه نیز‌‌ همان چیزی شد که امروز شاهد آن بودیم.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت اصلاح طلبان در جهت تربیت نخبگان و چهره‌های سیاسی، اعلام کرد: خوشبختانه افرادی از بین دانشگاهیان، اساتید و نخبگان جوان هستند که مشی اصلاح طلبی دارند ولی هنوز در عرصه سیاست ورود نداشتند که بر این اساس برای مردم کمتر شناخته شده هستند. لذا از یک طرف حضور این چهره‌ها دست اصلاح طلبان را در تهیه لیست باز گذاشت و از طرف دیگر با همراهی چهره‌ها پرسابقه و شناخته شده – البته محدود و کم تعداد- این امکان را به ما داد تا لیست نهایی در شرایط قابل قبولی تکمیل شود.

راکعی ادامه داد: از انتخابات ۹۲ به این سمت اتفاقات مهمی در عرصه سیاست رخ داده و آن اینکه اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده‌اند تا دوباره در عرصه سیاست حاضر شوند و لیست مطلوب خود را در انتخابات اعلام کنند. لذا اگر مردم به دنبال اسلام رحمانی هستند، اصلاحات، بهبود، رشد و توسعه جامعه را می‌خواهند و در مقابل از افراط گرایی و تندروی خسته شده‌اند یا خود را حامی و خواهان اصلاح طلبی می‌دانند باید با حضور در انتخابات از لیست اصلاح طلبان حمایت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ضرورت رای آوری این لیست در انتخابات را چنین توضیح می‌دهد که اگر این لیست در انتخابات مورد توجه قرار بگیرد و ۶۰ درصد واجدین شرایط به این لیست رای بدهند، این لیست رای خواهد آورد. رای آوری این لیست می‌تواند زمینه را برای کنار رفتن نمایندگان تندرو و خشنی که اکثر کرسی‌های مجلس گذشته را تصاحب کرده بودند را ایجاد کند.

او ادامه داد: البته توجه به این نکته مهم است که در حمایت از لیست اطلاح طلبان نباید بگوییم که فقط به چهره‌های شناخته شده رای می‌دهیم چون این می‌توان به تضعیف جریان در مجلس آینده بیانجامد. استراتژی دقیق‌تر در حمایت از این لیست رای دادن به تمامی نامزدهای لیست است.
برچسب ها: ائتلاف ، ردصلاحیت ، تندرو
نظرات شما
پیشخوان