صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 25
کد خبر: ۳۲۶۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۴ دی ۱۴۰۱

مشخصات و قیمت تبلت گلکسی S8 اولترا

در این مطلب قصد داریم تبلت گلکسی تب S8 اولترا را زیر ذره بین قرار داده و مشخصات و قابلیت های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

رویداد ۲۴ حسین فلاحی: معمولا حمل یک تبلت از حمل یک لپ تاپ آسانتر است. البته باید بدانید این ویژگی در مورد گلکسی تب S۸ اوترا صدق نمی‌کند. این تبلت دارای یک صفحه بزرگ با صفحه نمایش ۱۴.۶ اینچی OLED و دو دوربین جلو (واید و فوق عریض) است که اگر بتوانید با اندازه بزرگ آن کنار بیایید یک تبلت فوق العاده در اختیار خواهید داشت. اگر جزو افرادی هستید که به دنبال بزرگ‌ترین و قدرتمندترین تبلت اندرویدی موجود در بازار هستند، این همان تبلت است.

صفحه نمایش OLED بزرگ با اندازه ۱۴.۶ اینچ، در این تبلت شگفت انگیز به نظر می‌رسد. هنوز تعداد کمی از برنامه‌های اندرویدی بهینه شده به صورت رایگان برای این تبلت وجود دارد و با قیمت ۱۱۵۰ دلاری خود با گران‌ترین آیپد پرو رقابت می‌کند. Galaxy Tab S8 Ultra بهترین دستگاه برای انجام چندوظیفه گی اندروید است.  قلم S، چیپست قدرتمند و صفحه نمایش زیبا، از ویژگی‌های فوق االعاده گلکسی S8 اولترا هستند. گلکسی تب S8 اولترا، همان شاسی سبک و باریکی دارد که پرچمداران سامسونگ به آن شهرت دارند. این تبلت حتی زمانی که به صفحه کلید کیبورد متصل است، ظاهر شیک خود را حفظ می‌کند و حمل آن چه در کوله پشتی یا در دستان شما باشد آسان است.

طراحی تبلت گلکسی S8 اولترا

تبلت گلکسی تب S8 اولترا با دارابودن ابعاد ۱۲.۸۵ x ۸.۲۱ x ۰.۲۲، تبلت غول‌پیکری به شمار می‌رود. با این حال این تبلت با وجود داشتن این ابعاد، بلند، پهن و به طرز شگفت انگیزی نازک است که بر شکنندگی آن می‌افزاید. جنس بدنه این تبلت از گوریلا گلس ۵ است. S8 اولترا با وجود اندازه بزرگ خود، به طور شگفت انگیزی سبک است و وزن آن ۱.۰۴ پوند (۷۲۶ گرم) است. اگرچه گرفتن این تبلت در یک دست دشوار است، اما گرفتن آن با دو دست بسیار راحت است.

در گلکسی تب S8 اولترا، حاشیه‌های باریک، اما متقارن در سراسر صفحه نمایش به جز بریدگی ناچ کوچک در بالا دیده می‌شود. دکمه‌های پاور و صدا در سمت راست گلکسی S8 اولترا قرار گرفته اند. همچنین یک اسلات کارت microSD در سمت راست پایین وجود دارد که کاربر برای باز کردن محفظه اسلات باید از ابزاراستفاده کند. این تبلت اینترنت LTE/ ۵G را پشتیبانی می‌کند.

در پشت گلکسی تب  S8 اولترا  دوربین‌های عقب و یک نوار مغناطیسی برای نگه داشتن قلم S دیده می‌شود. یک پورت USB-C و دو بلندگو در لبه پایینی قرار  گرفته است.. برای این تبلت جک هدفون برای صحبت وجود ندارد، به این معنی که باید هدفون را از طریق درگاه USB-C یا به صورت بی سیم از طریق بلوتوث وصل کنید.

صفحه نمایش گلکسی تب S8 اولترا

صفحه نمایش AMOLED فوق العاده ۱۴.۶ اینچی با وضوح (۲۹۶۰x۱۸۴۸) با نرخ رفش ۱۲۰ هرتزی یک ویژگی تعیین کننده و مهم در گلکسی S8  اولترا است. روشنایی صفحه نمایش این تبلت در اجرای هر برنامه یا کاری خیره کننده به نظر می رسد؛ از ویدیو‌های یوتیوب گرفته تا بازی‌ها.  با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز در تب S۸ اولترا به راحتی می‌توانید میان صفحات وب حرکت کنید  و برنامه‌ها به سرعت باز می‌شوند. البته باید توجه داشت در صورت دلخواه و برای صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌توانید آن را روی ۶۰ هرتز قرار دهید.

در یک تست، گلکسی تب S8 اولترا به طور متوسط روشنایی ​​​​۳۳۷.۷ نیت را در مرکز ارائه داد، اما وقتی چراغ قوه را با روشنایی تطبیقی ​​روشن کردیم، روشنایی به ۵۸۳ نیت رسید. در مقایسه، گلکسی تب S۸ به حداکثر روشنایی ۴۸۰ نیت در مرکز و زمانی که چراغ قوه را روشن کردیم به ۵۶۵ نیت دست یافت. هیچ یک از تبلت‌های جدید سامسونگ با روشنایی ۱۱ اینچی (۵۷۱ نیت) یا آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (۵۶۲ نیت) مطابقت ندارد. اگرچه صفحه‌های نمایش اپل روشن‌تر از گلکسی تب S8 اولترا هستند، اما همچنان صفحه نمایش برای استفاده در محیط‌های داخلی و خارجی به اندازه کافی روشن است.

ویژگی سخت افزاری و اجرا گلکسی تب S8 اولترا

سامسونگ گلکسی تب S8 اولترا را به عنوان جایگزین لپ تاپ به بازار عرضه کرده است. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با فضای ذخیره سازی ۸ گیگابت، ۱۲ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت مطمئناً قدرت کافی برای اجرا و مانور در میان برنامه‌ها را به صورت یکپارچه برای کاربر فراهم می‌کند. در میان  تبلت‌های اندرویدی تب S8 اولترا با داشتن سیستم‌عامل اندروید ۱۲ بسیار سریع و پاسخ‌گو است.

گلکسی تب S8 اولترا در تست بنچمارک چند هسته‌ای Geekbench5 امتیاز ۳۳۸۰ را کسب کرد. این بالاتر از امتیاز Tab S8 و Lenovo Yoga Tab 13 است که به ترتیب امتیاز ۳۲۸۸ و ۳۱۲۸ را کسب کردند. با این حال، گلکسی S8 اولترا نمی‌تواند با امتیاز چشمگیر ۴۲۶۲ آیپد ایرنسل ۴ رقابت کند.


بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات و قیمت تبلت سامسونگ گلکسی S7 


به عنوان یک تبلت، S8 اولترا به همان اندازه که از آن انتظار می‌رود خوب عمل می‌کند. اما وقتی از Tab S8 Ultra به عنوان لپ‌تاپ از طریق حالت DeX استفاده می‌کنید، اینطور نیست. حالت Dex برنامه‌ها و پنجره‌ها را مجدداً تنظیم و تغییر مکان می‌دهد تا نمایشگر تبلت یا تلفن، بیشتر شبیه به یک رایانه رومیزی یا لپ‌تاپ مناسب باشد. این یک ویژگی هوشمندانه است که عمدتاً همانطور که در نظر گرفته شده است کار می‌کند. با این حال، اگر اغلب از لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌کنید، حالت DeX در گلکسی S8 اولترا را آنچنان چشمگیر نخواهید دید. البته گلکسی تب S8 اولترا در این حالت حتما برای نیاز شما کافی خواهد بود، اما به اندازه ویندوز سریع نیست.

تبلت گلکسی S8 اولترا در شش مدل با حافظه داخلی و رم ۱۲۸/۸ گیگابایت، ۲۵۶/۸ گیگابایت، ۲۵۶/۱۲ گیگابایت، ۲۵۶/۱۶ گیگابایت، ۵۱۲/۱۲ گیگابایت و ۵۱۲/۱۶ گیگابایت به بازار عرضه شده است. همچنین برای کاربر امکان افزایش حافظه داخلی تبلت با microSD فراهم شده است.

نرم افزار تب S8 اولترا

 تبلت گلکسی تب S8 اولترا با Android ۱۲ با رابط کاربری One UI ۴.۱ سامسونگ عرضه شده که قابل به روزرسانی به اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI ۵ است. با اندروید ۱۲ همه برنامه‌های سامسونگ به خوبی روی تبلت کار می‌کنند و بسیاری از برنامه‌ها را از قبل بر روی تبلت خود دریافت خواهید کرد.

روی این تبلت، می‌توانید برخی از برنامه‌های مایکروسافت مانند Outlook، Office، ToDo و OneNote را به راحتی اجرا و از ان‌ها لذت ببرید. البته برخی از برنامه‌های دیگر مانند Teams هنوز جا برای بهبود دارند. قابلیت همگام سازی Samsung Notes با OneNote در تبلت S۸ اولترا امکان پذیر است و این قابلیت باعث می‌شود که ازاستفاده از قلم S Pen بیشتر لذت ببرید.

همچنین می‌توانید قابلیت همگام‌سازی تماس‌ها و پیام‌های خود را بین تلفن سامسونگ خود و Tab S۸ Ultra تنظیم کنید که بدون توجه به دستگاهی که در اختیار شماست و با آن کار می‌کنید عالی است. این همان تجربه مشابه‌ای است که دارندگان آیفون با آی پد از آن بهره می‌برند.

بلندگو و صدا در گلکسی تب S8 اولترا

هنگامی که در تب S۸ اولترا صدا را به حداکثر می‌رسانید، مهم نیست که محتوای مورد علاقه خود را تماشا می‌کنید یا به موسیقی گوش می‌دهید، بلندگو‌های آن صدای قابل قبولی دارند و کیفیت صدا واضح و واضح است،   همچنین پشتیبانی از Dolby Atmos وجود دارد که می‌توانید آن را در منوی تنظیمات فعال کنید.

S Pen سامسونگ در گلکسی S8 اولترا

قلم S یک ابزار مفید است که در مقایسه با آیپدها، خوشبختانه همراه با گلکسی تب S8  اولترا ارائه می‌شود. قلم‌های دیجیتال هرگز به اندازه قلم قدیمی دقیق نیستند، اما S Pen با Tab S8 Ultra بسیار خوب کار می‌کند. این قلم به لطف ضخامت خود، احساس در دست گرفتن یک قلم مناسب را به شما می‌دهد.

باتری، شارژر و نوع درگاه اتصال تبلت گلکسی S8 اولترا

تبلت گلکسی تب S8 اولترا دارای یک باتری ۱۱۲۰۰ میلی آمپر ساعتی است که قابلیت جابجایی توسط کاربر را ندارد. این تبلت عمر باتری خوبی دارد، اما عالی نیست. در تست باتری برای گشت و گذار بی پایان در اینترنت از طریق Wi-Fi در حالی که روشنایی صفحه نمایش روی ۱۵۰ نیت تنظیم شده بود، باتری آن ۹:۲۲:۵۸ دوام آورد. این مقادیر با صفحه کلید متصل در حالی که تب S8 اولترا روی روی ۶۰ هرتز تنظیم شده بود به دست آمد. باتری گلکسی تب S۸ اولترا با صفحه کلید روشن و زمانی که روی ۶۰ هرتز تنظیم شده بود ۹:۴۷:۴۴  دوام آورد.

از لحاظ باتری، این تبلت با سایر تبلت‌هایی مانند Lenovo Yoga Tab 13 (۱۴:۰۳) و iPad 2021 (۱۱:۵۹) قابل مقایسه نیست. حتی دیگر تبلت این خانواده سامسونگ یعنی  Tab S8 در این آزمایش، ۱۲:۵۹ دوام آورد. واضح است که صفحه نمایش بزرگ Tab S8 Ultra انرژی زیادی را جذب می‌کند. درآزمایش سرعت شارژ با استفاده از شارژر ۴۵ واتی تبلت، Tab S8 Ultra تا ۱۵ درصد در ۲۰ دقیقه و ۴۱ درصد در ۳۰ دقیقه شارژ شد.

دوربین‌های تبلت گلکسی S8 اولترا

تبلت گلکسی S8 اولترا دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جلویی عریض و فوق عریض به ترتیب با دیافراگم f/۲.۲ و f/۲.۴ است. در پشت این تبلت، دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۰ و ۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲  را خواهید دید. همه دوربین‌ها می‌توانند با رزولوشن ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم ضبط کنند. فناوری کادربندی خودکار دوربین موجب می‌شود تا شما در کادر قرار بگیرید و زمانی که از تب S8 اولترا برای شرکت در یک جلسه کاری استفاده می‌کنید، از کارایی آن لذت ببرید.

قیمت تبلت سامسونگ گلکسی S8 اولترا

گلکسی تب s8 اولترا تنها در رنگ خاکستری مات با قیمت ۱۱۵۰ یورو در بازار موجود است.

نظرات شما