تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۰۱ دی ۱۴۰۱

بررسی مشخصات و قیمت آیپد 2021

در این مطلب قصد داریم آیپد 10.2 (2021) را زیر ذره بین قرار داده و مشخصات و قابلیت های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

مشخصات آیپد  (2021)

رویداد ۲۴ حسین فلاحی: اپل آیپد10.2 (2021)، یکی از بهترین آیپد‌هایی است که در بازار می توانید پیدا کنید. شرکت اپل این محصول را در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کرد. این تبلت در مقایسه با دو نسل قبلی خود چند ارتقا قابل توجه داشته است. این مدل دارای تراشه سریع‌تر A۱۳ Bionic و دوربین جلویی جدید و چشمگیر است که آن را از مدل‌های قبلی متمایز می‌کند. این تبلت زیبایی و سرعت را در بسته‌ای باریک و نسبتاً مقرون به صرفه ارائه می‌کند.

در آیپد 10.2 (2021) هنوز هم حاشیه‌های مشکی ضخیم در اطراف صفحه نمایش به خصوص در اطراف بالا و پایین دیده می‌شود. این تبلت همچنان به شارژ از طریق کابل لایتنینگ محدود است. از طرف دیگر، هنوز هم جک هدفون در در آیپد 10.2 (2021) دیده می‌شود که همین ویژگی از نظر برخی افراد این آی‌پد را به محصولی که ارزش خریداری دارد تبدیل می‌کند. در این مطلب قصد داریم تمام ویژگی‌های و قابلیت‌های اپل آیپد 2021 را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی آیپد 2021

اپل آی‌پد 2021 از نظر طراحی شبیه آی‌پد‌های نسل‌های قبل از خود است. به نظر می‌رسد اپل علاقه‌ای به به‌روزرسانی ظاهر آی‌پد پایه‌اش ندارد و این باعث می‌شود که ظاهری جذاب به روز‌های اولیه تبلت‌ها داشته باشد. آی‌پد 2021 همچنان یک تبلت باریک و سبک است، وزنی بیش از یک پوند (۴۸۷ گرم) دارد و ابعاد آن ۹.۸ x ۶.۸ x ۰.۲۹ اینچ است. جنس فریم  و پشت این تبلت از آلومینیوم و جلوی آن از گلاس است و در همان دو رنگ‌های آشنای نقره‌ای و خاکستری فضایی به بازارعرضه شده است: .

هنگامی که این تبلت را جهت عمودی نگه می‌دارید، دکمه Home همچنان به‌طور برجسته در مرکز قاب پایینی با حسگر TouchID تعبیه شده است تا بتوانید قفل دستگاه را با اثر انگشت باز کنید. همچنین در امتداد لبه سمت راست، دکمه‌های صدا و اسلات سیم کارت قرار داده شده است. در  آی‌پد ۲۰۲۱، دکمه روشن/خاموش در سمت راست لبه بالایی قرار دارد. در سمت چپ لبه بالایی نیز یک جک هدفون خواهید دید. این تبلت همچنین تنها آی پد است که هنوز برای شارژ از  پورت Lighting به جای USB-C استفاده می‌کند.

صفحه نمایش آیپد 2021

آی‌پد 2021دارای یک صفحه نمایشگر ۱۰.۲ اینچی ازنوع Retina IPS با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۶۲۰ پیکسل است که کاملاً شبیه به صفحه نمایش مدل سال گذشته است. هنوزهم تا ۵۰۰ نیت روشنایی رتبه بندی می‌شود، اما این آیپد از فناوری True Tone اپل پشتیبانی می‌کند که به طور خودکار تعادل رنگ سفید صفحه را در پاسخ به نور محیط تنظیم می‌کند.

ویژگی‌های سخت افزاری و اجرای بازی در آیپد 2021

اپل آیپد 2021 مجهز به تراشه A۱۳ Bionic است، همان تراشه‌ای که خانواده دستگاه‌های آیفون ۱۱ شاهد آن بودیم. این یک پیشرفت نسبت به A۱۲ Bionic در iPad سال گذشته است و این بدین معنی است که تقریباً هیچ کندی را هنگام اجرای جدیدترین بازی‌ها، جابجایی میان برنامه‌ها یا ویرایش عکس‌ها متوجه نمی‌شوید.

آیپد 2021به راحتی بازی‌هایی مانند Asphalt ۹، Genshin Impact و World Flipper را اجرا می‌کند، بدون اینکه سرعت آن کاهش یابد. ویرایش و روتوش عکس‌ها در Darkroom در iPad ۲۰۲۱ بسیار زیبا و جذاب است، همانطور که فرآیند جابجایی سریع به جلو و عقب بین برنامه‌ها نیز به خوبی انجام می‌شود. آیپد 2021 با نسخه نرم افزاری iPadOS ۱۵ به بازار عرضه شده که قابلیت به روزرسانی به نسخه  iPadOS ۱۶.۱ را دارد.


بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات و قیمت تبلت سامسونگ گلکسی S7 


تبلت 2021 و تراشه A۱۳ Bionic آن در بنچمارک پردازنده چند هسته‌ای Geekbench ۵ که عملکرد CPU را اندازه‌گیری می‌کند، امتیاز ۳۳۸۷ را کسب کردند. این یک امتیاز خوب محسوب می‌شود و در مقایسه با ۲۶۸۵ امتیازی که سلف خود در همان آزمون کسب کرده بود، پیشرفت قابل توجهی دارد. همچنین بهتر از رقبایی مانند سامسونگ گلکسی تب S۷ (۳۰۷۴) است، اگرچه iPad ۲۰۲۱ نیز نمی‌تواند با عملکرد آیپد ایر ۲۰۲۲ مجهز به A۱۴ Bionic (۴۲۶۲) یا مایکروسافت سرفیس پرو ۷ و پردازنده‌های نسل دهم اینتل آن (۴۸۷۸) رقابت کند. اپل آی‌پد 2021در دو مدل با حافظه داخلی و رم ۶۳/۳ گیگابایت و ۲۵۶/۳ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

کیبورد هوشمند و قلم اپل آیپد 2021

صفحه کلید هوشمند اختیاری (۱۵۹ دلار) و قلم نسل اول اپل (۹۹ دلار) همان عملکرد خوب همیشگی خود که با iPad سطح پایه اپل کار می‌کنند، کار می‌کنند.   قلم اپل نسل اول هنوز یک قلم عالی است. صفحه کلید هوشمند نرم و فشرده به نظر می‌رسد. صفحه کلید هوشمند روان و تطبیق پذیر است و در حالت بسته به عنوان پوشش جلویی برای iPad و در حالت باز به عنوان یک پایه مناسب برای تبلت عمل می‌کند.

قیمت آیپد  (2021)

باتری تبلت آیپد 2021

آی‌پد 2021دارای باتری  ۸۵۵۷ میلی آمپر ساعتی است. بنا به گفته اپل، باتری آی‌پد 2021 در هنگام وب‌گردی یا تماشای ویدیو با باتری فول تا ۱۰ ساعت دوام می‌آورد. اما همانطور که اغلب اتفاق افتاد، این شرکت در مورد عمرعمر باتری محصولات خود  به طور قابل ستایشی، محافظه کارانه عمل می‌کند. iPad ۲۰۲۱ در تست باتری، در حالی که روشنایی صفحه نمایش روی روشنایی ۱۵۰ نیت تنظیم شده بود، در گشت و گذار در وب از طریق Wi-Fi  حدود ۱۱ ساعت و ۵۹ دقیقه دوام آورد.

۱۲ ساعت، عمر باتری بسیار قابل قبولی برای یک تبلت به شمار می‌ورد، اگرچه حدود یک ساعت کمتر از iPad ۲۰۲۰ است که در تست مشابه، رکورد ۱۲:۵۷ را به دست آورد و بیش از یک ساعت کمتر از زمان اجرا Galaxy Tab S۷ سامسونگ (۱۳:۱۶) است. با این حال، این آی‌پد عمر باتری بهتری نسبت به اپل آی‌پد ایر ۲۰۲۰ با رکورد ۱۰:۲۹ در تست مشابه دارد، که در همان آزمایش حدود ۹۰ دقیقه زودتر شارژ آن به اتمام رسید. به علاوه، آی‌پد 2021 خیلی سریع شارژ می‌شود، مثلا اگر آن را با ۹ درصد شارژ به برق وصل کنید، یک ساعت بعد باتری تا ۵۰ درصد ظرفیت شارژ می‌شود.

دوربین‌های تبلت آیپد 2021

اپل آی‌پد 2021 با همان دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی مدل قبلی خود عرضه شده است؛ بنابراین برای ثبت جزئیات و رنگ‌ها می‌توانید روی آن حساب کنید و در داخل و خارج از خانه تصاویر قابل قبول با آن ثبت کنید.. اپل آی پد 2021 دارای دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/۲.۴ است.

قیمت تبلت آیپد 2021

اپل ایپد 2021 با قیمت ۴۳۰ یورو در بازار موجود است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان