تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۰۱ دی ۱۴۰۱

مشخصات و قیمت تبلت نوکیا T20 رقیب جدید تبلت‌های سامسونگ

در این مطلب تبلت T20 را زیر ذربین قرار داده و مشخصات و قابلیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

طراحی تبلت نوکیا T20

رویداد ۲۴ حسین فلاحی: همه ما نوکیا را با تلفن‌های همراهش می‌شناسیم. شاید بیشتر ما با اولین تلفن‌های همراهی که آشنا شدیم تلفن های همراه نوکیا بودند. اگرچه در بازار تبلت، شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ حرف اول را می زنند، اما باید در نظرداشته باشیم که نوکیا نیز در این بازار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نوکیا T20 از تبلت تقریبا جدید سال ۲۰۲۲ این شرکت است که توانایی رقابت با دستگاه‌های ارزان قیمت سامسونگ را دارد.

 نوکیا T20 یک تبلت ارزان قیمت است که حدود ۲۳۰ دلار قیمت دارد. ما در T20 یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی فول اچ دی، بدنه فلزی و همچنین اندروید ۱۱ وانیلی داریم. در این مطلب به بررسی مشخصات و ویژگی‌های این تبلت شرکت نوکیا پرداخته ایم.

طراحی و کیفیت ساخت تبلت T20

 با طراحی شروع می‌کنیم و این مطمئناً یکی از نکات مثبت Nokia T20 است. جنس بدنه پشت نوکیا T20 فلزی و جلوی آن از شیشه است. در قسمت بالایی T20، یک قسمت پلاستیکی برای آنتن‌ها وجود دارد که دکمه‌های تنظیم صدا و اسلات کارت microSD در آن قرار می‌گیرند. همچنین یک جک استاندارد ۳.۵ میلی متری هدفون در سمت راست و همچنین یک پورت USB C وجود دارد. ضخامت این تبلت ۷.۸ میلی متر و وزن آن ۴۶۵ گرم است. تبلت T20 در مقابل پاشش آب مقاوم است. نوکیا T20 فاقد اسکنر اثر انگشت است، اما می‌توانید با استفاده از وب‌کم و تشخیص چهره آن را باز کنید، اما باید بدانید که چندان امن نیست.

تبلت نوکیا T20 دارای صفحه نمایش ۱۰.۴ اینچی از نوع IPS  با رزولوشن ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است. این صفحه نمایش IPS با زوایای دید خوب است و رزولوشن آن به اندازه کافی بالاست تا متون و نماد‌ها واضح به نظر برسند. به هرحال باید در نظر داشته باشید که هیچ صفحه نمایشی با وضوح بالاتر دراین کلاس قیمتی وجود ندارد.

کنتراست این تبلت نیز خوب است. اما صفحه نمایش کمی رنگ آبی دارد. در تنظیمات می‌توانید مقدار سفیدی را کمی تنظیم کنید. تبلت اسامسونگ گلکسی A۷  نیز رنگ آبی بسیار مشابهی دارد و ممکن است هر دو صفحه نمایش یکسان باشند.

در کناره‌های نوکیا T20 دو بلندگو وجود دارد و می‌توانید صدای استریوی واقعی را بشنوید. کیفیت صدا نسبت به قیمتی که برای این تبلت می‌پردازید قابل قبول است. در مقایسه، تبلت Samsung Galaxy Tab A۷ به طور قابل توجهی صدای بلندتری دارد.

قابلیت‌های سخت افزاری و اجرا در T20 نوکیا

 تبلت نوکیا T20 دارای یک پردازنده بسیار کمیاب UNISOC Tiger T۶۱۰ است. این تبلت در دو مدل با حافظه داخلی و رم ۳۲/۳ گیگابایت و ۶۴/۴ گیگابایت به بازار عرضه شده است. در مقایسه بنچمارک عملکرد گرافیکی  نوکیا T20 در Geekbench ۵ بالاتر از سامسونگ گلکسی A7 است. با این حال، رقیب عملکرد CPU چند هسته‌ای بهتری دارد. در تست 3D Mark Wild Life، عملکرد گرافیکی نوکیا بهتر است اما سامسونگ گلکسی جدید A8 در این تست کمی سریعتر عمل می کند.

تبلت T20 قابلیت اجرای بازی PUBG Mobile را با گرافیک HD دارد و این بازی روی این تبلت عالی اجرا می‌شود. این در حالی است که در سامسونگ A7، فقط می‌توانید تنظیمات متعادل را انتخاب کنید. در سامسونگ A8 نیزمی‌توانید این بازی را با گرافیک HD انجام دهید.


بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات و قیمت تبلت سامسونگ گلکسی S7


 سیستم عامل T20 خود به طرز شگفت انگیزی روان عمل می‌کند که این نه تنها به خاطر تراشه جامد آن بلکه همچنین به این دلیل است که ما در اکثر موارد عملکردی استاندارد از اندروید وانیلی دریافت می‌کنیم. مطمئناً، این تبلت به اندازه یک تبلت ممتاز روان نیست، اما نسبت به کلاس قیمتی برنامه‌ها روی آن بسیار خوب اجرا می‌شود و امکان چندوظیفه‌ای نیز وجود دارد.

سیستم عامل: اندروید ۱۱

در مورد نرم افزار، تبلت نوکیا T20 با اندروید ۱۱ و بدون رابط کاربری سفارشی عرضه شده است. اندروید وانیلی شامل ده‌ها برنامه از پیش نصب شده Google و Google Entertainment Space است. با آن، برنامه‌های متنوعی با محتوای سرگرمی از Netflix، Prime Video، Kindle books، YouTube را دریافت می‌کنید. Google Kids Space نیز در این تبلت گنجانده شده که حالت کودک است.

همچنین برخی از برنامه‌های دیگر مانند ExpressVPN، Netflix، Spotify و برنامه خرید آمازون از پیش روی T20 نصب شده اند. البته این برنامه‌ها تبلیغاتی و رایگان بوده و در صورتی که نمی‌خواهید آن‌ها را روی تبلت خود داشته باشید می‌توانید همه را حذف کنید.

در مورد به روزرسانی اندروید مشخص نیست آیا نوکیا اندروید ۱۲ یا ۱۳ را دریافت خواهد کرد. سامسونگ در زمینه به‌روزرسانی‌ها بسیار خوب عمل کرده است و معمولاً برای محصولات خود دو یا سه نسخه منتشر می‌کند. اگر تبلت لنوو تهیه می‌کنید، اغلب یک به روزرسانی نیز دریافت می‌کنید. اما در مورد نوکیا این موضوع در هاله‌ای از ابهام است.

دوربین نوکیا T20

باتری، شارژر و نوع درگاه اتصال تبلت نوکیا T20

نوکیا T20 مجهز به یک باتری ۸۲۰۰ میلی آمپر ساعتی بدون قابلیت جابجایی است. در تست استاندارد باتری، نوکیا T20  یک ویدئوی یوتیوب با کیفیت HD با حداکثر روشنایی را به مدت ۶ ساعت پخش کرد. این تبلت از شارژر سیمی ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌های T20 نوکیا

T20 نوکیا دارای دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل و LED فلاش است و دوربین جلو (سلفی) ۵ مگاپیکسل است که با توجه به قیمت آن، هر دو بسیار خوب هستند.

قیمت تبلت نوکیا T20

نوکیا T20 با رنگ آبی تیره و با قیمت حدود ۲۰۰ یورو در بازار موجود است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان