تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۰۳ دی ۱۴۰۱

بررسی ویژگی‌های تبلت سامسونگ گلکسی S8 پلاس

در این مطلب تبلت سامسونگ گلکسی S8 پلاس را زیر ذربین قرار داده و مشخصات و قابلیت‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

تبلت گلکسی S8 پلاس

 رویداد ۲۴ حسین فلاحی: سامسونگ امسال استراتژی خود را در مورد عرضه تبلت تغییر داد. این شرکت امسال به جای ارائه تنها دو تبلت رده بالا برای رقابت با طیف وسیع آیپد پرو اپل، سه تبلت رده بالای تب S8، تب S8 پلاس و تب S8 اولترا را در رویداد فوریه Unpacked خود معرفی کرد. تبلت S8 پلاس در وسط این خانواده جدید سامسونگ قرار دارد. این تبلت برای افرادی که می‌خواهند دستگاهی همه فن حریف برای کار و بازی داشته باشند یک تبلت ایده آل محسوب می شود. اما با قیمتی نزدیک به بهترین تبلت‌های مجهز به M۱ اپل و حتی برخی از دستگاه‌های قدرتمند ویندوزی!

البته شاید این تبلت از لحاظ قیمتی،  قیمت بالایی داشته باشد اما باید در نظر داشته باشیم شرکت سامسونگ در مورد به روزرسانی ها بهتر از بقیه شرکت ها عمل می کند. معمولا گوگل و توسعه‌دهندگان به تبلت‌ها اهمیت زیادی نمی‌دهند، اما سامسونگ همانند گوشی‌های خود همیشه توجه‌ای ویژه‌ای به روزرسانی تبلت‌های عرضه شده خود دارد و برای کاربرانی که می خواهند یک تبلت با قابلیت ها و ویژگی های جدید داشته باشد این یک امتیاز محسوب می شود.

طراحی و صفحه نمایش تبلت گلکسی S8 پلاس

سامسونگ در سری جدید Tab S8 خود از مواد درجه یک، ساخت و ساز درجه یک، و طراحی‌های جذاب بهره گرفته است. این بدین معنی است که شما با خرید S8 پلاس، سخت افزاری با کیفیت بالا دریافت می‌کنید که همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گلکسی تب S8 پلاس، ظاهری شبیه به آیپد پرو اپل دارد. این تبلت دارای لبه‌های کناری صاف و یک پنل فلزی از جنس آرمور آلومینیوم در عقب است. سامسونگ مقدار این فلز موجود در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۲۲ امسال را ارتقا داد که ادعا می‌کند در تب S8 پلاس، ۴۰ درصد به استحکام و ۳۳ درصد به مقاومت تبلت (در مقایسه با سری Tab S7) می‌افزاید. شیشه نمایشگر S8 پلاس از Gorilla Glass ۵ ساخته شده که آن را در برابر خراش و آسیب محافظت می‌کند.

این دستگاه اگرچه دارای رتبه IP نیست، اما به طور کلی، سامسونگ می‌گوید که این تبلت مقاوم است. تب S۸ پلاس از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه به تب S7 پلاس سال گذشته است. عرض و ارتفاع آن (۲۸۵ در ۱۸۵ میلی متر) و ضخامت آن ۵.۷ میلی متراست. وزن این تبلت ۵۶۷ گرم (۱.۲۷ پوند) است که این وزن برای یک تبلت، یک اندازه متوسط ​​است.

تب S8 پلاس دارای یک صفحه نمایشگر از نوع Super AMOLED با اندازه ۱۲.۴ اینچی مانند تبلت‌ گلکسی S7 پلاس و گلکسی S7 FE است که البته این صفحه نمایش کمی از صفحه نمایش  Apple iPad Pro با ۱۲.۹ اینچی کوچکتراست. صفحه نمایشگر گلکسی تب S8 پلاس رزولوشن ۲۸۰۰ در ۱۷۵۲ پیکسل با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد که تراکم پیکسلی حدود ۲۶۶ppi و تجربه تماشایی عالی بدون توجه به محتوا را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. گلکسی S8 پلاس با دارابودن این قابلیت ها، یک وضوح تصویرعالی و منحصر بفرد را هنگام تماشای فیلم ها، وب سایت‌ها و برنامه‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

همانند گوشی‌های هوشمند سامسونگ، سری گلکسی تب S8 نرخ رفرش بالای ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد که این بدین معنی است که هنگام جابجایی میان برنامه‌ها و اجرای بازی‌ها، تبلت بسیار نرم و روان عمل می‌کند. نرمی خواهید داشت. همچنین در صورت تمایل می‌توانید نرخ تازه‌سازی را به ۶۰ هرتز کاهش دهید تا در طول عمر باتری صرفه‌جویی کنید. تجربه اسکرول در فرکانس ۶۰ هرتز کمی روان‌تر است. در مجموع، سامسونگ گلکسی تب اس ۸ پلاس دارای نمایشگر فوق‌العاده‌ای است.

ویژگی‌های سخت افزاری گلکسی تب S8 پلاس

تمامی نسخه‌های گلکسی تب S8 در همه بازار‌ها با چیپست رده بالای اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام عرضه شده است. در بنچمارک این تراشه را موردارزیابی قرار دادیم و آن را با دیگر تراشه‌های پیشرو سامسونگ و مدیاتک مقایسه کردیم. در مورد انجام وظایف عمومی، گلکسی تب S8 با برخورداری از این تراشه، چیزی فراتر از حد انتظار را برای کاربر برآورده می‌کند.

 بازی‌های Asphalt 9 و Genshin Impact روی این تبلت تست شد. در اجرای بازی Asphalt 9 گلکسی S8 پلاس عالی به نظر می‌رسید و واقعاً این بازی را خوب اجرا کرد و در طول بازی افت فریم دیده نشد. در مورد بازی Genshin Impact البته آنقدرهم روان نبود وما شاهد عملکرد متلاطمی بودیم که کمتر از ۳۰ فریم بر ثانیه بود. با این حال، تب S8 پلاس همه برنامه را به خوبی اجرا کرد، در انجام چند وظیفه‌ای موفق عمل کرد و در ویرایش فایل‌های عکس ۱۰۰ مگابایتی عالی بود. تبلت S8 پلاس سامسونگ در چهار مدل با حافظه داخلی و رم ۱۲۸/۸ گیگابایت، ۲۵۶/۸ گیگابایت، ۲۵۶/۱۲ گیگابایت و ۵۱۲/۱۶ گیگابایت به بازار عرضه شده است که کاربر امکان افزایش حافظه داخلی تا ۱ ترابایت نیز دارد.

تبلت گلکسی S8 پلاس

S Pen سامسونگ در گلکسی S8 پلاس

شما با قلم S گلکسی S8 کار‌های زیاید می‌توانید انجام دهید. این قلم به تنهایی فوق العاده عمل می‌کند. این قلم اندازه‌ای شبیه به یک قلم خودکار دارد که دارای لبه صاف بوده که به صورت مغناطیسی به پد شارژ در پنل پشتی تبلت متصل می‌شود. نگه داشتن این قلم و استفاده از آن بر روی صفحه نمایشگر تبلت حس بسیار خوبی به شما می‌دهد. نمی‌توان دقیق گفت تا شارژ بعدی چه مدت زمانی برای شما کار می‌کند، اما سامسونگ ادعا می‌کند که این قلم در هر بار شارژ حدود ۱۰۰ ساعت دوام می‌آورد.


بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات و قیمت تبلت سامسونگ گلکسی S7


سامسونگ اعلام کرده که زمان پاسخ‌گویی لمسی S Pen را از ۵.۶ میلی‌ثانیه در تب S7 پلاس به ۲.۸ میلی‌ثانیه در تب S8 پلاس کاهش داده است. این قلم مانند قلم s pen گوشی  Galaxy S۲۲ Ultra، fh با دکمه نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید تعامل دارد، مانند حرکت در اسلاید‌ها در هنگام نمایش یا خاموش کردن دکمه شاتر دوربین.

قابلیت‌های نرم افزاری تب S8 پلاس

این تبلت با Android ۱۲ با رابط کاربری One UI ۴.۱ سامسونگ عرضه شده که قابل به روزرسانی به اندروید ۱۳ با رابط کاربری One UI ۵ است.  تب s8 پلاس دارای فیس آیدی و همچنین حسگر اثر انگشت است. اگرچه قفل با چهره  ناامن است، با این حال، حسگر اثر انگشت فوق العاده است. این حسگر در سمت راست صفحه قرار دارد و برای باز کردن قفل تبلت به سرعت و با دقت کار می‌کند و به اندازه حسگر اثر انگشت گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۲ خوب است.

باتری، شارژر و نوع درگاه اتصال تبلت گلکسی S8 پلاس

باتری سامسونگ گلکسی تب S8 پلاس یک پاشنه آشیل برای این تبلت به شمار می‌رود. این تبلت با باتری ۱۰۹۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه می‌شود که سامسونگ ادعا می‌کند تمام روز دوام خواهد آورد. با این حال در تست باتری، نتیجه دیگری به ثبت رسید.

عمر باتری تبلت S8 پلاس پس از انجام کار‌هایی مانند ایمیل، پیام رسانی، وب گردی، تماشای یوتیوب، ویرایش عکس‌ها و موارد مشابه در حین گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون بلوتوث هرگز از ۸.۵ ساعت فراتر نرفت. مسلماً این یک تست نسبتاً سنگین است، اما در مقایسه با سایر تبلت‌های موجود در بازار از لحاظ رتبه بندی در جایگاه پایین تری قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، عمر باتری سری آی‌پد پرو اپل معمولاً در شرایط مشابه به ۱۰ ساعت یا بیشتر می‌رسد  و در تب لنوو P12 پرو به بیش از ۱۱ ساعت. با این حال اگر به دستگاهی نیاز دارید که شما را در یک روز کاری یا تحصیلی کامل پشتیبانی کند، تب S8 یک گزینه مناسب است، اما انتظار نداشته باشید تا قبل از اینکه به رختخواب برگردید شارژ زیادی در مخزن آن مشاهده کنید. همچنین این تبلت از شارژر سیمی 45 واتی پشتیبانی می کند. نوع درگاه تبلت S8 پلاس نیز USB Type-C 3.2 است.

دوربین‌های تبلت گلکسی S8 پلاس

هر سه تبلت گلکسی تب S8 دارای آرایش دوربین یکسانی هستند. بدین معنی که دارای یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض (اولتراواید) ۶ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هستند. دوربین‌های پشتی برای عکاسی معمولی خوب عمل می‌کنند. با آن‌ها در طول روز عکس‌های قابل قبولی می‌توانید ثبت کنید. با این حال باید در نظر داشته باشید که تصاویر ثبت شده شما در شب ما در شب یا تاریکی، وضوح کمتری خواهند داشت.

دوربین‌های سلفی برای برخی از کاربران بسیار مهمتر است. تبلت S8 پلاس از یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4  با اسکن فوق عریض جدید بهره می‌برد که در هنگام استفاده از برنامه‌های چت ویدیویی مانند Google Duo، برای کاربر دید و فوکوس مناسبی ایجاد می‌کند. این تبلت در تست برنامه‌های Duo، Meet و Zoom عملکرد خوبی ارائه کرد و اغلب از کیفیت موجود در وب‌کم‌های دیگر در کروم‌بوک‌های میان‌رده و تبلت‌های اندرویدی پیشی گرفت.

قیمت تبلت سامسونگ گلکسی S8 پلاس

گلکسی تب s8 پلاس در رنگ‌های نوک مدادی، نقره‌ای وطلایی با قیمت ۹۵۰ یورو در بازار موجود است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان