تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶

اظهارات ضد ایرانی وزرای سعودی و امارات در داووس

وزیر خارجه عربستان سعودی در جریان نشستی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، طی سخنانی بی‌اساس مدعی شد که ایران از طریق ترویج افراط‌گرایی در منطقه، در امور داخلی کشورها مداخله می‌کند.

رویداد۲۴-وزیر خارجه عربستان سعودی در جریان نشستی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، طی سخنانی بی‌اساس مدعی شد که ایران از طریق ترویج افراط‌گرایی در منطقه، در امور داخلی کشورها مداخله می‌کند.«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی، امروز- چهارشنبه- در سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد داووس در سوئیس، بار دیگر اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد: «توانمندی‌ها و منابع ایران محدود است. درگیری‌های داخلی در اعتراض به رویکرد دولت این کشور شکل گرفت. موضوع قابل توجه در این‌جا این است که تقریبا تمامی کشورها هدف حملات القاعده و داعش قرار گرفته‌اند ولی ایران از این امر استثنا است، چرا؟»

الجبیر مدعی شد: «بسیاری از کشورها از جمله عربستان سعودی از توافق هسته‌ای ایران نگران هستند. ظرفیت‌های غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران بعد از ۱۰ سال چقدر خواهد شد؟ مردم ایران نیز باور نمی‌کنند که نظام کشورشان برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تلاش نمی‌کند.»

این وزیر سعودی در ادامه، ایران را به طراحی یک پروژه فرقه‌ای متهم کرد و مدعی شد ایران بعد از انقلاب در کشور، به صادر کردن افراط‌گرایی در کل منطقه اقدام کرد و همین امر باعث مداخله ایرانی‌ها در امور کشورهای منطقه شده است.

از سوی دیگر، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی نیز در اشاره به اعتراض‌های اخیر در ایران، مدعی شد: « مردم ایران پیام روشنی را به مسئولان خود ارسال کردند مبنی بر اینکه آنها باید به جای حیف و میل کردن میلیاردها دلار در سوریه و برای حزب‌الله، به امورات داخلی کشور رسیدگی کنند.»

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان