تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۲ دی ۱۴۰۲

بهترین هدیه برای روز زن و روز مادر

هر ساله همگی در تلاش هستند تا برای بزرگداشت مقام زن و مادر بهترین هدیه‌ای که می‌توانند را آماده کنند و به مادر و یا همسر خود تقدیم کنند. شرکت لوتوس بزرگ‌ترین تولید کننده ساعت دیواری و انواع لوازم دکوری در ایران در این مقاله قصد دارد مقام زن و مادر را کمی متفاوت‌تر از همیشه توصیف کند و در نهایت هدایای خوب و مناسبی برای گرامیداشت این روز به شما معرفی کند.  

بهترین هدیه برای روز زن و روز مادر

رویداد۲۴ امروزه مقام و ارزش مادر برکسی پوشیده نیست. عشق بی‌پایان، توجه بی مثال، وفاداری، میل به وحدت و سازش، ابتکار عمل و... همگی در چهره‌ و رفتار یک مادر جلوه می‌کنند. مادر بودنش مایه آرامش است و عدم حضور مادر همه چیز را سخت می کند. خاطرات کودکی، نوجوانی و جوانی همه ما با صدای گرم و دلنشین مادر پر می‌شود. اولین قدم‌هایی که برداشتیم، اولین کلماتی که بر زبان آوردیم، اولین باری که تجربه حس غم و شادی را داشتیم با حضور مادر بوده است. بر همین اساس روز مادر در تقویم ایران و جهان روز بزرگی است. هر ساله همگی در تلاش هستند تا برای بزرگداشت مقام زن و مادر بهترین هدیه ای که می توانند را آماده کنند و به مادر و یا همسر خود تقدیم کنند. شرکت لوتوس بزرگ ترین تولید کننده ساعت دیواری و انواع لوازم دکوری در ایران در این مقاله قصد دارد مقام زن و مادر را کمی متفاوت تر از همیشه توصیف کند و در نهایت هدایای خوب و مناسبی برای گرامیداشت این روز به شما معرفی کند.  

درباره مقام زن

زنان بیش از نیمه جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و نقش بسیار مهمی در تکامل و توسعه جوامع ایفا می‌کنند. از نگاه تاریخی، زنان همواره با چالش‌ها و موانعی در مسیر تلاش‌ها و پیشرفت خود مواجه بوده‌اند. با این حال، تعداد زیادی از زنان توانسته‌اند با عبور از مرزها و موانع جامعه، در حوزه‌های گوناگونی از علوم تا هنر، اقتصاد تا سیاست، به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند. در ادبیات و فرهنگ‌های مختلف جهان، زن به عنوان نمادی از زیبایی، مهربانی، قدرت و ... مهم‌ترین فرد در خانواده توصیف شده است.

زنان در حوزه‌های مختلفی از جامعه مشغول به کار هستند و به عنوان راهنمایان، دانشمندان، هنرمندان، کارآفرینان، وکلا، پزشکان و... به جامعه خدمت می‌کنند. بررسی های گوناگون نشان می دهد که زنان همواره طرفدار صلح و سازش بوده اند و همانطور که می دانید صلح بنیانگذار آینده بشریت است. از همین جهت حضورشان در جامعه و در مشاغل مختلف می تواند بسیار کمک کننده باشد. امروزه می بینید که زنان دوشادوش مردان در بیرون و در خانه در کنار وظایف خود کار می کنند و از هیچ حرکتی عقب نمی مانند.   

روز مادر

این روز به عنوان فرصتی برای قدردانی از تلاش‌ها، زحمات و عشق بی‌پایان مادران در پرورش فرزندان اهمیت ویژه ای دارد. مادران با نوع رفتار و قلب پر از عشقی که دارند بزرگ ترین پشتوانه دیگر اعضای خانواده بشمار می روند.  

هدیه روز مادر

هدیه مناسب برای روز مادر و یا روز زن نه تنها می‌تواند نشان از عشق و محبت شما به مادرباشد بلکه می‌تواند احساسات شما را به او بیان کند و به نوعی قدرانی بابت وجودش باشد. در انتخاب هدیه باید به سلیقه و تعلقات مادرانه توجه کنید. در زیر، چند ایده برای هدیه روز مادر آورده شده است:

محصولات رزگلد لوتوس

رنگ رزگلد یک رنگ اصیل، لوکس و متفاوت است. وجود تناژ طلایی متالیک در بطن طیف رنگ صورتی این رنگ را خلق کرده که چشمگیر باشد. رنگ رزگلد به دلیل خاص و یونیک بودن مناسب هدیه دادن است. شرکت لوتوس نیز به همین دلیل از رنگ رزگلد در طراحی محصولات خود استفاده کرده است.

بهترین هدیه برای روز زن و روز مادر

آباژور های لوتوس

آباژور های زیبای لوتوس با طراحی منحصربه فردی که دارند، یکی از زیباترین و بهترین هدایایی هستند که می توانید به مادران و همسران خود هدیه کنید. در آباژور های چوبی لوتوس از پارچه های باکیفیت طبیعی در شید آباژور استفاده شده است تا زیبایی طبیعی در محصول نمایش داده شود.   

بهترین هدیه برای روز زن و روز مادر

ساعت رومیزی بهترین و بصرفه ترین هدیه برای روز مادر

ساعت های رومیزی به دلیل کاربردهای متنوعی که دارند و در عین حال شیک و لوکس هستند جز بهترین هدایا بشمار می روند. در برخی از ساعت های رومیزی از صفحه تیره با اعداد طلایی یا آنتیک استفاده شده تا در عین سادگی محصول نهایی خوانا و چشم نواز باشد.  

بهترین هدیه برای روز زن و روز مادر

روز مادر چه روزی است؟

ملت های مختلف زمان های متفاوتی را به گرامیداشت روز مادر اختصاص داده اند. روز مادر در ایران ۲۰ جمادی‌الثانی زادروز دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا (س) است. همچنین روز مادر به تاریخ شمسی در سال 1402 ، سیزدهم دی ماه است.

اهمیت نقش زنان در جامعه

نقش زن به عنوان مادر

زن به عنوان مادر، نقش بسیار مهمی در تعلیم و تربیت فرزندان خود دارد. نقش زنان به ویژه در تربیت فرزندان دختر بسیار مورد اهمیت واقع شده است، زیرا دختران ادامه دهنده همین راه هستند و مادران آینده و راهنمایان دیگر افراد خواهند بود. در نتیجه رشد یک جامعه سالم و پویا، به وجود مادران مهربان، دانا و توانمند بستگی دارد.

نقش زن به عنوان شریک زندگی

زن به عنوان همسر نیز نقش مهمی در زندگی دارد. در واقع زنان با ایجاد اتحاد، حرمت و مشورت به داشتن پایه ای قوی برای خانواده کمک می کنند. این ارتباط موثر سبب افزایش سرزندگی در محیط خانه و خانواده می شود و رشد روانی افراد خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

نقش زنان در حمایت از صلح و مهرورزی

زنان، به عنوان دارندگان نیروی آرامش و مهربانی، نقش کلیدی در حفظ صلح و حل و فصل منازعات خانواده و جامعه دارند. ایجاد ارتباطات مبتنی بر همدلی، از ویژگی‌هایی است که ارزش زن در جهان را افزایش می ‌دهد.

به طور کلی، ارزش زن به عنوان یک فرد شجاع، خلاق، و همواره تاثیرگذار و برنده در انواع چالش‌ها، موجب توسعه و پیشرفت جوامع شده است. به یاد داشتن این ویژگی‌ها و ارزش‌ها، به تشویق و ترویج ایفای نقش برابر و عادلانه در همه زمینه‌ها کمک می‌کند.

از مادران بت نسازیم!

اگر بخواهیم با دیدگاهی علمی به مقام مادر نگاه کنیم باید بگوییم که در عین حال که از عشق، مهربانی، ایثار، خدمت و... مادران سخن می گوییم باید مراقب باشیم که از آنان قدیس نسازیم. مادران هم باید بدانند که مانند همه انسان ها در همه زمینه ها نیازهایی دارند و باید احساسات مختلف را تجربه کنند.

باید به این نکته توجه ویژه داشته باشیم که اگر مادران را در حد فرشته بالا ببریم فراموش می کنیم که آنها نیز ناراحت می شوند، خسته می شوند، ممکن است نتوانند شرایط را مدیریت کنند. به آنان نیز این باور را منتقل می کنیم که شما هیچ حقی ندارید جز اینکه همراهی و مهربانی کنید، لذا آنان فراموش می کنند که همانند دیگر افراد جنبه های ظریفی دارند که باید از آنها حمایت شود.

یک زن زمانی که مادر می شود دیگر تنها یک زن نیست، یک کودک است که همراه فرزندش می دود، یک قاضی است که بین فرزندان خود وساطت می کند، یک پرستار است برای زمانی که فرزندانش در بستر بیماری باشند، یک معلم و راهنمای تمام وقت است برای تمام زندگی فرزندانش.

لازم است به این نکته توجه ویژه ای داشته باشیم که زنان فرشته و قدیس نیستند اما در مقام مادری به هزاران انسان دیگر تبدیل می شوند و رشد می کنند و سبب رشد اعضای خانواده می شوند. با این توصیف باید بار دیگر تاکیید کنیم که در عین حال که عاشق مادرانمان هستیم، آگانه این عشق را نصیب شان کنیم. زیرا در غیر این صورت دو طرف فراموش می کنیم که آنان نیز مانند دیگر انسان ها می توانند اشتباه کنند، عصبانی و ناراحت شوند و باید بیش از هر نقش دیگری در جامعه مراقب خود باشند.

برچسب ها: روز مادر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان