تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
مهدوی:

اماکن تاریخی محور برنامه‌ریزی گردشگری تهران خواهد بود

‎یکی از رويدادهاي که در صنعت گردشگری از اهمیت بسياربالايي برخوردار است، برگزاری نمایشگاه های تخصصی است. نمایشگاه ها از جمله بخش هاي مهم در صنعت گردشگری است كه می توانند ابزار قدرتمندی برای جذب گردشگران در فصول کم رونق سفر و نیز برای آگاهی بخشی درباره یک منطقه و ایجاد یک تصویر مناسب از یک مقصد قلمداد شوند.
رویداد۲۴- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری تهران گفت: ‎یکی از رويدادهاي که در صنعت گردشگری از اهمیت بسياربالايي برخوردار است، برگزاری نمایشگاه های تخصصی است. نمایشگاه ها از جمله بخش هاي مهم در صنعت گردشگری است كه می توانند ابزار قدرتمندی برای جذب گردشگران در فصول کم رونق سفر و نیز برای آگاهی بخشی درباره یک منطقه و ایجاد یک تصویر مناسب از یک مقصد قلمداد شوند.

مجید مهدوی افزود: ‎اين نوع نمایشگاه ها قابلیت ایجاد توازن در توزیع جغرافیایی و فصلی گردشگران را دارد و برای یک منطقه یا جامعه محلی این فرصت را فراهم می‌سازد تا تمایز خود را اثبات کند، خودش را معرفی کند، غرور محلی را افزایش دهد و رفاه اجتماعی و اقتصادی منطقه را ارتقاء بخشد.

‎مهدوی ادامه داد: يازدهمين نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به عنوان مهمترین رویداد گردشگری كشور هرساله فرصتی را فراهم میکند تا همه ی استان ها ظرفيت هاي جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و آیین و رسوم خودشان رامعرفي کنند.

‎مدیرکل گردشگری تهران افزود: با توجه به اين كه تهران به عنوان ام القراي جهان اسلام از جاذبه ها و امكانات مختلف و متنوعي در پاسخگويي به علايق و سلايق گردشگران برخوردار است، اداره کل میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري استان امسال سعی کرد با چهره ای متمايز و متفاوت و با یکی از نمادهای تهران قدیم در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور يابد. به نحويكه از معماري تاریخی و خاطرات خیابان های سنگ فرش شده با ماشین های قدیمی تا پذیرایی به سبک کافه های قدیم پایتخت که بسیار مورد پسند و توجه بازدید کنندگان در نمایشگاه قرار گرفته استفاده كند.

‎وی افزود؛ همین علاقه مندی و استقبال مردم ضرورت معرفي و پرداختن به داشته هاي فرهنگي و تاريخي اين كلان شهر را با تعريف مسيرهاي گردشگري و تورهاي متنوع تهران گردي براي مخاطبين مختلف ضروري مي نمايد.

مهدوی ادامه داد:‎ اين مهم به عنوان يكي از اولويت هاي مورد تاكيد دكتر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنايع دستى وگردشگرى كشور در دستور كار ما قرار دارد. كه برنامه ریزی تخصصي و استفاده از ظرفيت بخش خصوصي آن را در حال اجرایی است.

مدیرکل میراث تهران افزود:‎ باید این شور و هیجانی که نسبت به دیدار از جاذبه های تاریخی تهران ایجاد شده است را به عنوان فرصتی در توسعه گردشگری شهری مغتنم شمرد و به بهترين شكل ممكن از اين فرصت نهايت استفاده را كرد.

‎مهدوی در ادامه گفت: در بخش دفاتر خدمات مسافرتی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی، دیداری که با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران داشتم از استقبال و علاقه خوب هموطنان نسبت به تورهاي داخلی ابراز رضایت و خرسندی داشتند که این نکته برای ما بسیار حائز اهمیت هست.

‎وی افزود: از نکات مهم نمایشگاه توجه به گردشگری کودک بود. قطعا کودکان امروز آینده سازان فردای کشور خواهند بود اگر از کودکی با "گردشگری مسئولانه"  آشنا شوند، گردشگری کشور به سمت یک "گردشگری پایدار" و اقتصادی حرکت خواهد کرد.

وی در پايان گفت: ‎اجرای مراسم های آیینی و سنتی استان ها نیز برای بازدید کنندگان بسیار جذاب بود كه استقبال بي نظير هموطنان از نمايشگاه خود يكي از شاخص هاي مهم عملكرد مثبت و موفقيت آميز اين دوره بود كه به همت سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي برگزار شد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان