تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵

شکایت از بارسلونا به دلیل شعار توهین‌آمیز هوادارانش علیه رونالدو

رویداد24- اهانتی که هواداران تیم فوتبال بارسلونا در جریان ال‌کلاسیکو به مهاجم پرتغالی حریف کردند، ممکن است برای تیم آنها گران تمام شود.

به گزارش آس، سازمان حمایت از حقوق شهروندان اسپانیا شکایت‌نامه‌ای علیه باشگاه بارسلونا تنظیم کرده و دلیل آن هم اهانتی بوده است که هواداران این باشگاه به کریستیانو رونالدو انجام دادند.

پیش از آغاز ال‌کلاسیکو برای گرامیداشت یاد یوهان کرایف فقید یک دقیقه سکوت اعلام شد که در آن یک دقیقه گروهی از هواداران بارسلونا با الفاظی رکیک رونالدو را خطاب کردند.

به‌همین دلیل سازمان حمایت از حقوق شهروندان اسپانیا از باشگاه بارسلونا به کمیته مبارزه با خشونت وزارت ورزش اسپانیا شکایت کرده است.

فرانسیسکو رامیرس، رئیس سازمان حمایت از حقوق شهروندان اسپانیا در بیانیه‌ای در خصوص این ماجرا گفت: طبق قوانین ورزشی، چنین حرکات رقت‌‌انگیز و شرم‌آوری شایسته مجازات هستند و در سال‌های اخیر نیز داوران بارها و بارها هدف چنین اهانت‌هایی واقع شده‌اند، اما پیش از این هیچ اقدام جدی برای ممانعت به‌عمل آوردن از تکرار چنین اتفاقاتی صورت نگرفته است. سکوت باشگاه بارسلونا در مقابل حرکت ناپسند هوادارانش، با توجه به تعهدی که به ما در خصوص تلاش برای دفاع از حقوق شهروندان داده بود، تأمل‌برانگیز است.

هواداران بارسلونا در یک سال اخیر برای این باشگاه دردسرهای فراوانی ایجاد کرده‌اند از جمله شعارهای سیاسی و به نمایش درآوردن بنرهایی با مضمون حمایت از استقلال ایالت کاتالونیا در دو بازی آبی‌و‌اناری‌ها در لیگ قهرمانان اروپا و فینال جام حذفی اسپانیا که برای‌شان جرایم نقدی به همراه داشت.
منبع: تسنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان