تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
مطهری:

هیچ اجباری برای حجاب زنان در جامعه دیده نمی‌شود/ نامه کروبی دلسوزانه بود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حضور برخی زنان بدون حجاب در برخی معابر گفت: هیچ اجباری برای حجاب زنان در جامعه دیده نمی‌شود و بسیاری از آنان با هر وضعی که دوست دارند در جامعه حضور پیدا می‌کنند پس اجباری در کار نیست.
رویداد۲۴-نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حضور برخی زنان بدون حجاب در برخی معابر گفت: هیچ اجباری برای حجاب زنان در جامعه دیده نمی‌شود و بسیاری از آنان با هر وضعی که دوست دارند در جامعه حضور پیدا می‌کنند پس اجباری در کار نیست.

علی مطهری در جمع خبرنگاران پارلمانی ادامه داد: این‌که چهار نفر روسری خود را هوا می‌کنند، اتفاق مهمی نیست. اگر قرار بر مساله مهمی باشد باید پرسید که چرا دولت در رعایت حجاب نظارت کافی ندارد؟

وی در عین حال متذکر شد: مشکل امروز کشور حجاب نیست و بانوان کم و بیش حجاب را رعایت می‌کنند و ما هم قائل به سختگیری نیستیم.

نماینده مردم تهران در واکنش به مسائل مطرح شده در یک کانال تلگرامی معاند نیز گفت: مسائلی که مربوط به این کانال می‌شود باید توسط مقامات امنیتی و اطلاعاتی مورد رسیدگی قرار گیرد و باز و بسته شدن کانال‌های تلگرامی نیز وظیفه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است.

وی در عین حال تاکید کرد: برای ایجاد و فعال کردن پیام‌رسان‌های داخلی قانون وجود دارد و دولت باید جدی‌تر این مساله را فعال کند.

مطهری مهم‌ترین اولویت‌های نظام در دهه چهارم انقلاب را تحقق آرمان‌های اولیه انقلاب که شامل عدالت، استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، آزادی بیان و اندیشه، معنویت و اخلاق و به طور کلی پیاده کردن اسلام دانست.

مطهری درادامه حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی، به سوالی درباره نامه کروبی به مقام معظم رهبری، پاسخ داد و گفت: باید تاثیر مثبت داده باشد، چون در واقع ایشان کل حرف ها و اعتقادات خود را در نامه بیان کرده است، اگر از حصر خارج شود، بالاخره صحبتی بیش از این ندارد و به هرحال انتقاد هم آزاد است.

وی تاکید کرد: به نظر من نامه کروبی به اصطلاح دلسوزانه و برای اصلاح امور بوده و باید به رفع حصر کمک کند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه از این نظر که در نهایت آقای کروبی همه اعتقادات خود را بیان کرده و اگر بیرون بیاید هم همین ها را می گوید، اتفاق خوبی بود، گفت: اگر حصر رفع شود صحبت بیشتری ندارد اما باید به نامه و حرف ها توجه شود، این نشانه آزادی است و هر کسی می تواند حرف های خود را بزند.

این نماینده مجلس با اشاره به بخش هایی از این نامه که به موضوع انتخابات در سال 84 پرداخته بود، بیان داشت: افرادی که در آن زمان مسئول بودند باید پاسخگو باشند، در کل ربطی به مجلس ندارد، کسانی که متهم شده اند باید جواب بدهند تا مردم حرف ها را بشنوند.


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
حجاب در جامعه



۱۱۱- ملاک حجاب و پوشش در جامعه بایستی عرف باشد که حداقل شرع صادقانه و بی ریا می باشد زیرا هدف از حجاب جلب نظر و تحریک نکردن است. و چه بسا حجاب انگشت نما عین بی حجابی و هرزگی گردد. ولی باید دانست که عفاف و عصمت، مغز عدالت است که بدون عرفان نفس چه بسا حاصلی وارونه به بار آورد.



۱۱۲- هیچ شرک و ظلمی بدتر از اصرار در هدایت مردم نیست که خداوند در کتابش حتی انبیای خود را از این کار منع نموده و وعده به اشد عذاب کرده است زیرا اصل و حق دین همان اختیار و انتخاب است و لذا اکراه در دین را خداوند عین گمراهی (الغی) نامیده است.



استاد علی اکبر خانجانی

کتاب حکمت حکومت
m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
0
قانون ضدمردمی جرم انگاری بدحجابی نشانه ظلم حکومت بر مردم است.هرکس حجاب را ضروری دین بداند، بجرم ترویج اسلام عمری باید محاکمه شود. اگر حجاب ارزش اجتماعی بود، مردم از بی حجابی ناراحت میشدند اما فعلا فقط حکومت و وابستگانش ناراضی است.حجاب اصل ضروری دین باشد یا نباشد اهمیت ندارد زیرا تا زمانیکه حکومتی بنام اسلام با مفاسد و مظالم بیشمار بر مردم حکومت میکند و چهره ضدانسانی مغایر فطرت الهی از دین ترسیم کرده و افراد عمدتا ناصالح و نالایق منفعت طلب غیرمتعهد زمام امور را دردست دارند، کسی اسلام را نمیخواهد که پایبند شعائر ان باشد و هرچه باورها و پایبندی جامعه به اسلام بیشتر شود، قدرت حکومت غیرمردمی مقدس نما افزایش می یابد. در زمان حاضر فقط حکومت و وابستگانش بدنبال تحمیل اسلام ناب خودبافته بر جامعه هستند چون انها را به پادشاهی مطلق با منافع باورنکردنی رسانده. با صدور انقلاب گرچه محدودیتهایی در شیوه زندگی اعمال و ظاهرا بی بندوباری از جهان برچیده میشود اما انسانها همه چیز خود را از دست داده و به موجودات گوسفند صفت تبدیل خواهند شد که این وضعیت برای افراد بلند همت و دوراندیش و ازاده ،زندگی جهنمی خواهد بود.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان