تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

از سخنرانی سید علی خمینی تا گلباران مزار شهدای آشوری به مناسبت ۱۲ بهمن

رئیس ستاد دهه فجر استان تهران، برنامه‌های ۱۲ بهمن و برخی برنامه‌های دهه فجر امسال را تشریح کرد و از گلباران مزار شهدای آشوری خبر داد.

رویداد۲۴-رئیس ستاد دهه فجر استان تهران، برنامه‌های ۱۲ بهمن و برخی برنامه‌های دهه فجر امسال را تشریح کرد و از گلباران مزار شهدای آشوری خبر داد.حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران مراسم ۱۲ بهمن را از مهمترین برنامه‌های دهه فجر برشمرد و گفت: مراسم محوری و مهم ما در حرم مطهر امام در جوار بارگاه آن حضرت از ۹ صبح با سخنرانی یادگار امام حجت الاسلام علی خمینی شروع و تا ساعت ۱۱ صبح ادامه خواهد داشت.

وی از سخنرانی همسر شهید علی محمدی، شهید هسته‌ای کشور و اجرای مداحی به مناسبت ایام فاطمیه در روز ۱۲ بهمن خبر داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه تشریح برنامه‌های ۱۲ بهمن بیان داشت: ما سخنرانی تاریخی امام را در ۱۲ بهمن ۵۷ در میان آن انبوه جمعیت فراموش نمی‌کنیم؛ لذا یکی از نقاط تاریخی و حساس این روز، مکان جلوس امام است که فردا بعد از مراسم مرقد با هدف گرامیداشت سالروز ورود امام به میهن و همچنین ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب گلباران خواهد شد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: این‌ها تنها برنامه‌های ما نیست بلکه در سراسر ایران و همه استان‌ها و شهرستان‌ها و در همه اماکنی که به نوعی منتسب به امام باشد، از جمله بیت امام در خمین و قم و نجف و همچنین در نوفلوشاتو و فرودگاه مهرآباد مراسم متعددی برگزار خواهد شد.

وی گلباران و رژه موتورسواران از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا را از دیگر برنامه های ۱۲ بهمن اعلام کرد و گفت: ما فردا شاهد به صدا درآمدن ناقوس کلیساها هستیم و به کمک اقلیت‌های دینی برنامه‌های مختلفی را درنظر گرفته‌ایم.

رئیس ستاد دهه فجر استان تهران بیان کرد: از آنجایی که سالروز ۱۲ بهمن امسال مصادف با روز پنج شنبه است لذا زنگ انقلاب اسلامی در مدارس روز شنبه نواخته خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های مختلف تحلیلی و بصیرتی در اماکن مختلف و با حضور گروه‌های متعدد خبر داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تعداد ۴۵۰ خبرنگار و تصویربردار و عکاس مراسم ۱۲ بهمن را پوشش می‌دهند و برای حضور مردم هم با سازمان اتوبوسرانی و مترو به صورت رایگان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

این مقام مسئول از راه‌اندازی پویش مردمی «من عاشق پرچم هستم» خبر داد و با بیان اینکه در فتنه‌های اخیر به پرچم ما توهین شد،  بر حفظ و حراست از این نماد هویت ملی تاکید کرد.

وی در ادامه، از برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها خبرداد و از آن به عنوان مراسم کلیدی دهه فجر یاد کرد و گفت: در راستای احترام به مقام شهدا در روز ۱۹ بهمن ساعت ۱۴ تا ۱۶ مراسم مهمانی لاله‌ها در ۱۸ هزار گلزار شهدا در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برای شهدای همه هم‌وطنان از جمله اقلیت‌های دینی ارزش قائل است، از برگزاری مراسم گلباران شهدای آشوری در اسلام شهر در ۱۹ بهمن ماه در ساعت ۱۴ خبرداد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان