تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶

اصرار داریم مردم در تصمیم‌سازی شهری مشارکت داشته باشند/ نا هنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی و حاشیه‌نشینی را می‌توان با کمک احزاب بهتر حل کرد

شهردار تهران گفت: با کمک احزاب و سازمان‌های مردم نهاد است که می‌توان مسایلی مثل مسایل محیط زیست، آلودگی‌ها، حمل و نقل و ترافیک و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی و فقر و حاشیه‌نشینی را به نحو بهتری حل کرد.

رویداد۲۴-شهردار تهران گفت: با کمک احزاب و سازمان‌های مردم نهاد است که می‌توان مسایلی مثل مسایل محیط زیست، آلودگی‌ها، حمل و نقل و ترافیک و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی و فقر و حاشیه‌نشینی را به نحو بهتری حل کرد.محمدعلی نجفی در ضیافت شام بیست و نهمین نشست کمیته دائمی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس بین المللی راه ابریشم با ابراز امیدواری از اینکه میهمانان این کنفرانس در مدت زمان حضور خود امکان بازدید از جاذبه‌های شهر تهران را پیدا کنند، گفت: من و همکارانم در شهرداری تهران با چالش‌ها و مشکلاتی هم مواجه هستیم و برنامه‌هایی را نیز برای عبور از این چالش‌ها در سال‌های آینده تدارک دیده‌ایم.

شهرداری تهران با بیان اینکه مساله مشارکت برای اداره کلانشهر بزرگی مثل تهران از اهمیت ویژه‌ای در برنامه‌های ما برخوردار است، اظهارکرد: ما اصرار داریم مردم هم در تصمیم سازی‌ها و هم تصمیم گیری‌های شهری که متعلق به خودآنها است مشارکت داشته باشند و این شهر را به طور واقعی از آن خود بدانند.

وی ادامه داد:  احزاب به عنوان بخش مهمی از جامعه مدنی، حلقه واسط بین مردم و حکومت ها و مدیریت های ملی و محلی هستند. ما برای احزاب، نهادهای مدنی و گروه‌های مردم نهاد اهمیت زیادی قائل هستیم و این اجلاس نیز برای ما با اهمیت خواهد بود؛ چرا که با کمک احزاب و سازمان‌های مردم نهاد است که می‌توان مسایلی مثل مسایل محیط زیست، آلودگی‌ها، حمل و نقل و ترافیک و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی و فقر و حاشیه‌نشینی را به نحو بهتری حل کرد.

نجفی یادآور شد: همه ما در قبال شهرها و شهروندان خود مسئول هستیم و این مسئولیت را می‌توانیم در چهارچوب فعالیت‌های حزبی و گروه های مردمی، به نحو بهتر و موثرتری به انجام برسانیم.

شهردار با بیان اینکه همه متعلق به قاره کهنی هستیم که پیشرو صلح و توسعه در دنیا بوده و همواره از یک فرهنگ غنی و پرپتانسیل برخوردار بوده است، اظهار کرد: باید بر این تاریخ و فرهنگ مشترک آسیایی تکیه کرده و با همکاری و مساعدت یکدیگر به توسعه کشورها و به خصوص توسعه شهرها کمک کنیم تا راه پیشرفت را هر چه بیشتر برای شهروندان خود باز کنیم.

وی در پایان از تشکیل دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی در تهران خبرداد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان