تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

اقدامات امسال ستاد مبارزه با مواد مخدر: اشتغال زایی برای معتادان بهبودیافته

علی مویدی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، ایجاد هفت هزار شغل برای معتادان بهبود یافته را از اقدامات امسال این ستاد در کشور اعلام کرد.

رویداد۲۴-علی مویدی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، ایجاد هفت هزار شغل برای معتادان بهبود یافته را از اقدامات امسال این ستاد در کشور اعلام کرد. علی مویدی درمورد منابع درآمدی و هزینه ایجاد اشتغال معتادان اظهار کرد: محدودیت مالی برای ایجاد اشتغال معتادان بهبود یافته وجود ندارد. وی خاطرنشان کرد: در صورتی که کارفرمایان، معتادان بهبود یافته را به کار گیرند، از تسهیلات ارزان قیمت و پرداخت بخشی از حق بیمه بهره مند می شوند.

به گفته وی، مانایی بهبود یافتگان بین 20 تا 40 درصد است که این میزان به نوع مشارکت مردم، نگاه مردم به اعتیاد و افراد مبتلا به این بیماری بستگی دارد.
مویدی همچنین در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه 75 درصد کشفیات مواد مخدر در مرز و حاشیه مرزهای کشور است، افزود: 65 درصد کشفیات منشاء اطلاعاتی دارد.
به گفته وی، بیشترین میزان کشفیات در استان های جنوب شرق کشور بوده و از سویی سیاست مقابله ای این ستاد طی سال جاری تمرکز بر سه استان سیستان وبلوچستان، کرمان و هرمزگان بوده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله و پیشگیری در استان چهارمحال وبختیاری گفت: برخورد با شبکه ها و خرده فروشان و پاکسازی محلات و ماندگاری آثار مقابله در نقاط آلوده از برنامه های اجرایی در استان چهارمحال وبختیاری بوده که برخی از این اقدامات الگویی موفق برای کشور است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان