تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

سلیمی: کمیسیون تلفیق گزارش بودجه‌ای شرکت‌های دولتی را به نمایندگان ارائه نکرد / مطهری: این گزارش بعد از رسیدگی به تبصره‌ها بررسی می‌شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخطار یک نماینده اصولگرای مجلس مبنی بر در اختیار قرار نگرفتن گزارش بودجه‌ای شرکت‌های دولتی، گفت: این گزارش آماده است و بعد از رسیدگی به تبصره‌های بودجه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رویداد۲۴-نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخطار یک نماینده اصولگرای مجلس مبنی بر در اختیار قرار نگرفتن گزارش بودجه‌ای شرکت‌های دولتی، گفت: این گزارش آماده است و بعد از رسیدگی به تبصره‌های بودجه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.علیرضا سلیمی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال آینده کل کشور اختصاص داشت، با استناد به اصلول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی اعلام کرد: متاسفانه مجلس هر سال در قالب بودجه‌های سالانه، قانونگذاری می‌کند.

وی افزود: وظیفه مجلس رسیدگی به اعداد و ارقام بودجه سنواتی است اما لابلای رسیدگی به لایحه بودجه ده‌ها قانون نیز تصویب می‌کنیم.

نماینده اصولگرای محلات همچنین با انتقاد نسبت به عدم ارائه گزارش بودجه‌ای شرکت‌های دولتی خطاب به علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، گفت: با وجود دستور رییس مجلس و جنابعالی هنوز گزارش بودجه‌ای شرکت‌های دولتی که عددی بین ۸۰۰، ۹۰۰ هزار میلیارد تومان از پول کشور در اختیار این شرکت‌ها است، به مجلس ارائه نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: هنگامی که مجلس به بودجه ۳۰۰، ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی عمومی کشور رسیدگی می‌کند، به طریق اولی باید به بودجه شرکت‌های دولتی که بسیار بیشتر از بودجه عمومی است رسیدگی کند.

علی مطهری نیز در پاسخ به اخطار نماینده مردم اصولگرای حلات گفت: گزارش شرکت‌های دولتی آماده است و بعد از تبصره‌های لایحه بودجه ۹۷ رسیدگی می شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تایید بخش نخست اخطار سلیمی خاطرنشان کرد: این حرف درستی است که در لوایح بودجه نباید قانونگذاری کنیم اما وقتی در کمیسیون تلفیق حکمی تصویب می‌شود، مجبوریم در صحن علنی نیز بررسی‌ها را دنبال کنیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در عین حال تاکید کرد که بهتر است کمیسیون تلفیق به این مسئله توجه کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان