تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

درآمد هزار میلیاردی شهرداری از پارک‌های حاشیه‌ای

رییس شورای شهر تهران گفت: اگر هزینه پارک حاشیه‌ای دریافت شود، هزار میلیارد تومان به درآمدهای شهرداری افزوده خواهد شد.

رویداد۲۴-رییس شورای شهر تهران گفت: اگر هزینه پارک حاشیه‌ای دریافت شود، هزار میلیارد تومان به درآمدهای شهرداری افزوده خواهد شد.محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان چهل و سومین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه 97 شهرداری در صحن شورا گفت: پس از تصویب کلیات بودجه درآمدها و هزینه‌ها بررسی شد و درآمدها بندبه بند بررسی شده و پیشنهادات مطرح شد اما عمده پیشنهادات در صحن رای نیاورد.

او با اشاره به اینکه شهرداری هیچ درآمدی تاکنون از پارک حاشیه‌ای دریافت نکرده است گفت: افراد در کنار خیابان یک جای اختصاصی برای خود دارند و ساعت‌ها ماشینشان را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در کنار خیابان پارک می‌کنند.

رئیس شورای شهر تصریح کرد: حتی اگر این افراد جریمه هم شوند مبلغ جریمه به حساب خزانه دولت  واریز می‌شود و بعد شهرداری‌ها سهم خود را از دولت می‌گیرند. این در حالی است که شهرداری می‌تواند با اخذ مستقیم جریمه‌ها درآمد قابل قبولی را برای خود ایجاد کنند.

هاشمی در پایان تاکید کرد: اگر هزینه پارک حاشیه‌ای دریافت شود هزار میلیارد تومان به درآمدهای شهرداری افزوده خواهد شد. هرچند که این موضوع ایده‌‌آل‌های شورای شهر است و در بودجه نیامده اما به عنوان یک تبصره امروز به لایحه بودجه اضافه شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان