تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

گزارش سوءاستفاده از کودکان پرورشگاهی در هائیتی

تعدادی از مقامات آمریکایی از وزارت امور خارجه این کشور خواسته‌اند تا تلاش‌های خود را برای بسته شدن پرورشگاهی در هائیتی که مظنون به سوءاستفاده و آزار کودکان است، تشدید کند.

رویداد۲۴-تعدادی از مقامات آمریکایی از وزارت امور خارجه این کشور خواسته‌اند تا تلاش‌های خود را برای بسته شدن پرورشگاهی در هائیتی که مظنون به سوءاستفاده و آزار کودکان است، تشدید کند.این مقامات پس از آنکه چند خانواده آمریکایی تعدادی از این کودکان را به فرزندخواندگی گرفته و بعدها مشخص شد که آنها در پرورشگاه مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند خواستار تعطیلی این پرورشگاه شده‌اند.

در نامه‌ای که ۱۰ سناتور آمریکایی خطاب به وزارت امور خارجه این کشور نوشته‌اند تاکید شده تعدادی از کودکانی که از پرورشگاه «فویرنتردام دلاناتیویت» در حومه پورتو پرنس، پایتخت هائیتی توسط خانواده‌های آمریکایی به فرزند خواندگی گرفته شده‌اند مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شده است که این کودکان مورد سواستفاده‌های جنسی قرار گرفته و به عفونت کلامیدیا مبتلا شده‌اند.

همچنین در این نامه گفته شده در حالی که اداره خدمات اجتماعی هائیتی بیش از یک سال است که در این خصوص تحقیق کرده، اما هنوز هیچ اقدامی برای جلوگیری از این سو استفاده‌ها صورت نگرفته است.

مدیریت این پرورشگاه ضمن رد هر گونه سوء استفاده از کودکان در این پرورشگاه اعلام کرد: آزمایشات چندین نفر از این کودکان عفونت کلامیدیا را تایید کرده است اما با این وجود مشخص نیست که این کودکان در این پرورشگاه به این عفونت دچار شده‌اند.

وی با تشبیه این پرورشگاه به خانه خود، نگهداری از این کودکان را خوب و مناسب تشریح کرد. این پرورشگاه در زلزله سال ۲۰۱۰ با خرابی‌های بسیاری مواجه شد که در آن نزدیک به ۷۰ کودک جان خود را از دست دادند. هم اکنون ۶۰ کودک یک تا ۱۶ ساله در این پرورشگاه زندگی می‌کنند.

یک مسئول اداره خدمات اجتماعی هائیتی با تایید آزمایشات مثبت کلامیدیا در حداقل شش تن از ۳۳ کودک مورد آزمایش بیان کرد: این نتایج بسیار دور از ذهن است چرا که این پرورشگاه از خوشنام‌ترین مراکز در هائیتی به حساب می‌آید. تعداد دقیق کودکان مبتلا به این عفونت هنوز اعلام عمومی نشده است.

به گفته یک مقام مسئول در ایالات متحده، طی سال‌های اخیر آمریکا ۱۶ بازدید از این پرورشگاه داشته است و اکنون نیز نماینده خود را برای ملاقات با مدیر این پرورشگاه و سفارت آمریکا در هائیتی به این کشور اعزام خواهد کرد تا به این مشکل رسیدگی کند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان