تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

دستگاه‌ها استاد پاس‌کاری مردم به هم هستند/ از طریق مرکز دادور نهادها باید پاسخ افراد را بدهند

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه دستگاه‌ها استاد پاس‌کاری مردم به هم هستند، گفت:‌بخش‌های کشور به شکل مجموعه جزایری رشد کرده‌ و باهم مرتبط نشده‌اند به طوریکه در مجموعه ساختار بروکراسی کشور، نهادها سعی می‌کنند کمتر با هم کار کنند و هرکدام کار خودشان را انجام می‌دهند.

رویداد۲۴-معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه دستگاه‌ها استاد پاس‌کاری مردم به هم هستند، گفت:‌بخش‌های کشور به شکل مجموعه جزایری رشد کرده‌ و باهم مرتبط نشده‌اند به طوریکه در مجموعه ساختار بروکراسی کشور، نهادها سعی می‌کنند کمتر با هم کار کنند و هرکدام کار خودشان را انجام می‌دهند.حسین میرشجاعیان در ششمین اجلاس هم‌اندیشی با موضوع اجرای بهینه تصویب‌نامه حقوق شهروندی در نظام اداری به بیان برخی از اقدامات این وزارتخانه در حوزه رعایت حقوق شهروندی پرداخت و گفت: برای شفاف‌سازی روند صدور مجوز، سایت ایران مجوز موجود است که حدود ۱۵۰۰ مجوز شناسایی شده است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه حذف هر مجوز شش ماه زمان می‌برد ولی تصویب آن یک روز، اظهار کرد: اگر زمان أخذ مجوز طول بکشد بر اساس ماده ۶۰۰ قانون مجازات جرم است. آیا کسی بر اساس این ماده محکوم شده است؟ بخش‌های کشور به شکل مجموعه جزایری رشد کرده‌ و باهم مرتبط نشده‌اند به طوریکه در مجموعه ساختار بروکراسی کشور، نهادها سعی می‌کنند کمتر با هم کار کنند و هرکدام کار خودشان را انجام می‌دهند.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته برای رفع این مساله اشاره کرد و افزود:‌ در مرکز ملی پایش محیط کسب و کار سعی می‌کنیم مجمع جزایر موجود را بهم وصل کنیم و مردم از یک نقطه با حاکمیت حرف بزنند. دستگاه‌ها استاد پاس‌کاری مردم به هم هستند اما مرکز ملی پایش محیط کسب و کار فضایی است که به راحتی مشخص می‌شود در کدام دستگاه کم کاری شده و پاسخ استعلاماتش نیامده است.

میرشجاعیان با بیان اینکه می‌خواهیم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوز بوجود بیاید و عملکردشان پایش شود، گفت: از طریق مرکز دادور، میز خدمت ملی بوجود می‌آوریم که نهادها باید پاسخ افراد را بدهند. در نظام دادور که نظام شکایت از صدور مجوزها است، افراد می‌توانند شکایات خود را بیان کنند و دستگاه‌ها باید پاسخ دهند.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های دولت الکترونیک، کارپوشه افراد است. طراحی این سیستم با وزارت اقتصاد است. بحث زیرساخت با سازمان  فناوری اطلاعات است و وزارت کشور هم به عنوان بازیگر سوم وارد شده و به‌وسیله کد ملی و کدپستی افراد، اصالت مجوزها قابل پیگیری است و عدالت بوجود می‌آید. با این کار افراد از تمام نقاط ایران می‌توانند شکایات خود را اعلام کنند و شفافیت در گرفتن مجوزها نیز زیاد می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: ما رتبه بندی دستگاهای اجرایی را خواهیم داشت. زمان‌بندی استعلامات مشخص است که آیا دستگاه‌ها این امر را رعایت کردند یا خیر. در سامانه دادور سه مرجع برای شکایت مشخص شده است. در استان‌ها و شورای رقابت مشغول کار هستیم و فرد می‌تواند تا سه مرحله شکایت خود را مطرح کند. مرحله آخر شورای رقابت است که قاضی دارد و حکم صادر می‌کند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان