تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

پمپاژ ناامیدی در کشور موجب افزایش یاس اجتماعی در کشور شد/ گم‌شدگی امید اجتماعی بیشتر در نسل جوان مشهود است

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در تحلیل ناآرامی‌های اخیر کشور گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد پمپاژ یاس ناامیدی در کشور هستیم. سعی می‌شد دولت را ناکارآمد نشان دهند و مردم را از اثر بخشی برجام ناامید کردند. اینها کمک کرد یاس اجتماعی زیاد شود.

رویداد۲۴-دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در تحلیل ناآرامی‌های اخیر کشور گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد پمپاژ یاس ناامیدی در کشور هستیم. سعی می‌شد دولت را ناکارآمد نشان دهند و مردم را از اثر بخشی برجام ناامید کردند. اینها کمک کرد یاس اجتماعی زیاد شود.شهیندخت مولاوردی در ششمین اجلاس هم اندیشی با موضوع اجرای بهینه تصویب‌نامه حقوق شهروندی در نظام اداری گفت: امروز به بحث امید اجتماعی که مورد تاکید رئیس جمهور است اشاره می‌کنم. دهه فجر فرصت مناسبی برای بررسی امیدهایی است که دلیل انقلاب شد و فاصله‌ای است که با آن آرمان‌ها داریم.

 دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی از برگزاری همایشی در اسفندماه با محوریت امید اجتماعی خبر داد و گفت: گم‌شدگی امید اجتماعی بیشتر در نسل جوان مشهود است.

وی با بیان اینکه تجدد هم ویرانگری دارد هم سازندگی، اظهار کرد: بعد از مشروطه این وضعیت دوگانه را شاهد هستیم که برخی تماما نیمه خالی لیوان دیدند و برخی فقط نیمه پر. اکنون جامعه جهانی به این وضعیت رسیده که باید به هر دو وجه توجه شود.

مولاوردی با تاکید بر اینکه امید اجتماعی باید به روحیه حاکم در جامعه برگردد، اضافه کرد: گروهای فرودست و نابرخوردار از قدرت مانند زنان، کودکان و فقرا زمانی به امید اجتماعی می‌رسند که بتوانند خویشتن خود را در عرصه جامعه به نمایش بگذارند، دیده و به رسمیت شناخته شوند.

وی ادامه داد: باید به گروه‌های مختلف فرصت دیده شدن بدهیم. وقتی ناامیدی در جامعه پدید می‌آید، یعنی از دیده شدن  بخش‌هایی از آحاد جامعه جلوگیری شده است. نظام آموزشی ما هرچند که نتوانسته دانشمند و محقق تربیت کند اما الان با شهروندان فرهنگی مواجه هستیم که با حقوق خود آگاه شده و توانمند هستند.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌هایی در زمینه رسانه و شبکه‌های اجتماعی شده است و با این شرایط از هیچ گروه اجتماعی نمی‌توان مشروعیت زدایی کرد. در زمان انقلاب شاهد امید اجتماعی بودیم که فرودستان وارد گفتگو شدند. جنگ باعث شد توده‌ وسیع‌تری از مردم پا به میدان بگذارند. در ایام انتخابات نیز نشاط سیاسی و امید به تغییر و بهبود وضعیت بیشتر است.

وی با بیان اینکه توسعه شهرنشینی باعث افزایش فهم و امید اجتماعی شده است و امید مانع فروپاشی جامعه می‌شود، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر در کشور شاهد وضعیتی بودیم. اگر مثل بعضی‌ها نخواهیم این اتفاقات را تماما با واسطه به بیرون از کشور بدانیم، می‌بینیم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد پمپاژ یاس ناامیدی در کشور هستیم. سعی می‌شد دولت را ناکارآمد نشان دهند و مردم را از اثر بخشی برجام ناامید کردند. اینها کمک کرد یاس اجتماعی زیاد شود. فسادهای گسترده‌ای افشا شد و ناامیدی از اصلاح وضعیت زیاد شد.

ادامه دارد

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان