تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت تک سفره

افزایش قیمت بلیط تک سفره مترو تهران در کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر مصوب شد و به زودی در صحن شورا مطرح شد.

رویداد۲۴-افزایش قیمت بلیط تک سفره مترو تهران در کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر مصوب شد و به زودی در صحن شورا مطرح شد.افشین حبیب‌زاده عضو دیگر شورای شهر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با آخرین مصوبات کمیسیون حمل و نقل شورای شهر درباره افزایش قیمت بلیت مترو، گفت: در کمیسیون این پیشنهاد مطرح شد که بلیت تک سفره درون شهری مترو از ۸۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان برسد و بلیت تک سفره به کرج نیز از ۸۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش یابد. به شهرداری اختیار دادیم برای کارت بلیت‌ها پیمایشی محاسبه کند و تا ۶۰ درصد تخفیف دهد.

وی  در ادامه تاکید کرد که این افزایش قیمت در کمیسیون حمل و نقل شورا تصویب شده اما هنوز در شورا به تصویب نرسیده است و باید منتشر رای اعضای شورا در این رابطه باشیم.

شهربانو امانی، عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با ایلنا، در این رابطه توضیح بیشتری داد و گفت: بیشترین بحث در کمیسیون درباره تخفیفات بلیط مترو بود؛ یعنی نخست اینکه بیشتر از ۶۰ درصد تخفیف در نظر گرفته نشود؛ دوم اینکه قیمت‌های بلیت مترو، پیمایشی محاسبه شود تا مردم به استفاده از کارت بلیت‌های الکترونیکی مترو تشویق شوند.

امانی با اشاره به اینکه پیشنهاد شد که شرکت بهره‌برداری مترو این اجازه داده شود تا برای تشویق مردم به استفاده از کارت بلیت مترو، ۶۰ درصد به شهروندان تخفیف دهد، گفت: در جلسه کمیسیون بر این مسئله تاکید شد که شرکت بهره‌برداری مترو قیمت را پیمایشی حساب کند و به مردم در این زمینه اطلاع‌رسانی کند.

او با اشاره به مزیت‌های محاسبه پیمایشی بلیت، گفت: براین اساس قیمت ها باید براساس مسیر طی شده، تغییر کند؛ همچنین در خصوص متروی تهران به امام خمینی و بالعکس که در حال حاضر ۶ هزار تومان است، پیشنهاد شد سقف آن به 10 هزار تومان برسد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان