تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

روایت علیرضا رحیمی از دیدار با هیات پارلمانی اتحادیه اروپا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:‌ دیدار هیات پارلمانی اتحادیه اروپا از مجلس و گفت‌وگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضایی سازنده انجام شد.

رویداد۲۴-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:‌ دیدار هیات پارلمانی اتحادیه اروپا از مجلس و گفت‌وگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضایی سازنده انجام شد.علیرضا رحیمی درباره دیدار هیات پارلمانی اتحادیه اروپا از مجلس در کانال تلگرامی خود نوشت: ترکیب هیات ۱۲ نفره اروپایی متشکل از اعضای کمیسیون روابط خارجی و کمیته حقوق بشر و نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا از کشورهای المان فرانسه اسپانیا اتریش و سوئد بود.

ترکیب هیات ۲۹ نفره ایرانی علاوه بر رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی شامل روسای گروه‌های دوستی کشورهای اروپایی و نیز نمایندگانی از اقلیت‌های دینی و فراکسیون زنان بود.

سفارت بلغارستان به اعتبار اینکه رییس دوره‌ای شورای اروپا است و اتحادیه اروپا در ایران دفتر نمایندگی ندارد بعنوان نماینده اتحادیه اروپا در ایران تعیین شده و به همین دلیل سفیر بلغارستان در ایران نیز این هیات را همراهی می‌کرد.

نکات قابل توجه در سخنان رییس و اعضای هیات پارلمانی اتحادیه اروپا:

درخصوص برجام پیام اتحادیه اروپا بسیار روشن است حمایت خود را از برجام ادامه خواهیم داد و به تعهد خود در همکاری برای تقویت اقتصادی ایران تاکید داریم.

کشور شما نمایندگی در بلژیک دارد که به عنوان نماینده ایران در اتحادیه اروپا است مجددا از شما درخواست داریم که با گشایش دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در ایران موافقت کنید اگرچه می‌دانیم این موضوع به عهده مجلس نیست و دولت باید تصمیم بگیرد ولی علاقمندی و آمادگی خود را در این جلسه اعلام می‌کنیم.

ترجیح می‌دهیم بجای اینکه راجع به هم حرف بزنیم با هم حرف بزنیم.

هیات پارلمانی اتحادیه اروپا پس از سفر به کویت و عربستان به ایران سفر داشتند که توجه به وضعیت دموکراسی در عربستان از مواردی بود که نمایندگان ایران در سخنانشان به آن پرداختند.

در صحبت کوتاهی یادآور شدم که در زمان تاسیس رسمی پارلمان اروپا در سال ۱۹۷۹ میزان مشارکت مردم در انتخابات ۵۰ درصد بوده و در انتخابات سال ۲۰۱۴ این میزان به ۴۲ درصد رسیده است.

این هیات امروز نیز دیدارهایی با مقامات کشور و نیز انجمنهای اقلیتهای دینی ایران خواهند داشت.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان