تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

درخواست پنتاگون از اسرائیل برای توقف حملاتش به سوریه/ برتری تکنولوژیکی تهران نگران‌کننده است

وزارت دفاع آمریکا از ترس ساقط‌شدن هواپیمای جنگی «اف- ۱۶» دیگر در سوریه، از رژیم صهیونیستی خواسته است به حملات خود علیه این کشور پایان دهد.

رویداد۲۴-وزارت دفاع آمریکا از ترس ساقط‌شدن هواپیمای جنگی «اف- ۱۶» دیگر در سوریه، از رژیم صهیونیستی خواسته است به حملات خود علیه این کشور پایان دهد.«اسرائیل، طفل را اگر خطری برای آن محسوب شود، در رحم مادرش می‌کشد»، مقوله‌ای است که مورخان تاریخ نظامی و اطلاعاتی اسرائیل آن را تکرار می‌کنند. ولی این‌بار، این مقوله در ارتباط با ساقط شدن جنگنده‌های پیشرفته «اف- ۱۶» این رژیم توسط پدافند هوایی سوریه اجرا نشد؛ چرا که پیامدهای هرگونه واکنشی قابل پیش‌بینی نیست.

گزارش‌ها حاکی‌ است که پنتاگون به دلیل ترس و نگرانی از سقوط یک هواپیمای جنگی جدید از اسرائیل خواسته است از هرگونه حمله جدید به سوریه خودداری کند؛ چرا که در غیر این‌صورت، اسرائیل که ادعا می‌شود هژمونی نظامی در منطقه دارد، وجهه‌اش را از دست می‌دهد همانگونه که سرنگونی اف- ۱۶ آن را بی‌آبرو خواهد کرد و آینده‌ای برای آن نخواهد گذاشت.

از سوی دیگر، کشورها نسبت به خرید هواپیماهایی که واشنگتن برای فروش عرضه می‌‌کند، اظهار تردید خواهند کرد. پنتاگون همچنین بیم آن دارد که ساقط شدن جنگنده‌ای در خاک سوریه، این امکان را به روسیه بدهد که با دسترسی به آن، نحوه کارکرد آن را بررسی کند و این خسارتی بس بزرگ‌تر است.

با این اوصاف، برخی ناظران معتقدند که مسئول اول سرنگونی اف- ۱۶ اسرائیل، ایران است که آن را با موشک میان‌برد روسیه منهدم کرد. این داده‌ها ناقوس خطر را در تل‌آویو و واشنگتن به صدا درآورده است از این جهت، که تهران به تکنولوژی برای مقابله با هواپیماهای پیشرفته دست یافته است.

گفته‌ها حاکی‌ است که ناظران آمریکایی و اسرائیلی قطعات موشکی را که جنگنده اف- ۱۶ را ساقط کرده، به دقت بررسی می‌کنند و این ماموریت هدف قرار دادن هواپیماها در آسمان اراضی اشغالی را آسان خواهد کرد.

این تحقیقات نگرانی‌ها و ترس را در میان اسرائیلی‌ها حاکم کرده است؛ چرا که ابزار ارعاب  (جنگنده‌های مدرن) خود علیه کشورهای منطقه را از دست خواهد داد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان