تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
فلاحت‌پیشه، عضوکمیسیون امنیت‌ملی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

می‌توان در موضوع مواجهه ورزشکاران ایرانی‌ها با ورزشکاران «یهودی» بازنگری کرد

حشمت الله فلاحت پیشه، عضوکمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران در آذرماه سال 1376، طرح رفراندوم در سرزمین‌های اشغالی را ارائه داد. در قالب آن طرح ایران اعلام کرد که ما عملا مشکلی با مردم یهودی نداریم، بلکه مشکل ما با موجودیتی تحت عنوان رژیم صهیونیسیتی است» تاکید کرد: طبق این رفراندوم می‌توان امکان تابو زدایی از ورزش را در این قالب دنبال کنیم.
می‌توان در موضوع مواجهه ورزشکاران ایرانی‌ها با ورزشکاران «یهودی» بازنگری کرد
رویداد۲۴حشمت الله فلاحت پیشه، عضوکمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه «جمهوری اسلامی ایران در آذرماه سال 1376، طرح رفراندوم در سرزمین‌های اشغالی را ارائه داد. در قالب آن طرح ایران اعلام کرد که ما عملا مشکلی با مردم یهودی نداریم، بلکه مشکل ما با موجودیتی تحت عنوان رژیم صهیونیسیتی است» تاکید کرد: طبق این رفراندوم می‌توان امکان تابو زدایی از ورزش را در این قالب دنبال کنیم.  

علیرضا کریمی کشتی‌گیر آزاد کشورمان چندی قبل و در مسابقات جهانی کشتی آزاد زیر 23 سال، برای عدم رویارویی با کشتی‌گیر اسرائیلی، با تذکر مربی خود مبنی بر اینکه «باید ببازی» در کمال ناباوری و در آستانه کسب مدال طلا نتیجه را به حریف خود واگذار کرد تا در دور بعد با حریف اسرائیلی روبه رو نشود.

مواجه نشدن با ورزشکاران اسرائیلی در کشور ما و در میان ورزشکاران مان تقریبا به یک رویه تبدیل شده است. بسیاری از ورزشکاران سال‌ها تمرین کرده و سختی می‌کشند تا بتوانند در مسابقات جهانی حضور داشته باشند و به مدال‌های مهم مسابقات دست پیدا کنند، اما به محض اینکه متوجه می‌شوند قرار است با ورزشکار اسرائیلی مواجه شوند، یا عدم حضور خود را اعلام می‌کنند یا به صورت عمد و در عین شایستگی، مسابقات خود را واگذار می‌کنند. 

این‌بار اما طبق آن‌چیزی که به نظر می‌رسید، باخت عمدی علیرضاکریمی، تبعات بسیار سخت و سنگینی را برای شخص کریمی و کشتی ایران به همراه داشت. طبق آخرین خبر، علیرضا کریمی 6ماه و مربی او به مدت 2سال از حضور در میادین بین‌المللی محروم شدند.

از سوی دیگر، بر اساس آنچه رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی اعلام کرده است اگر ایران بار دیگر بخواهد به طور عمد از حضور در مقابل ورزشکاران اسرائیلی سرباز بزنند، ممکن است تبعات بسیار سنگینی گریبانگیر فدراسیون کشتی و به طور کلی سایر ورزش‌‌های ما خواهد شد و همین موضوع نیازمند این است تا مسئولین مربوطه سریعا چاره‌ای برای این موضوع بیاندیشند. 

دیروز نیز رسول خادم با انتشار نامه‌ای خواستار آن شد «تبعات قرارنگرفتن مقابل اسرائیلی‌ها را بپذیریم و تعلیق شویم یا التماس نکنیم». او در ادامه این نامه نوشت:  اگر قرار است عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس اصل باشد، پس چرا باید زمین و آسمان را به هم دوخت و هرآنچه داشت هزینه کرد تا بتوان با توجیه چرایی موضوع عدم رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس، برای نهادهای بین المللی که به لطف ارسال فوری تمامی اخبار از داخل کشور، مستنداتی بیش از ما در اختیار دارند، از تعلیق گریخت؟

خادم تاکید کرد: اگر سیاست کشور بر عدم به رسمیت شناختن ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس و عدم رویارویی با ورزشکاران تیمهای منتخب این رژیم است، پس پنهانی به حریف پیشین باختن و برای تهیه گواهی بیماری یا ضرب خوردگی، به درمانگاه ها و پزشکان در خارج از کشور مراجعه کردن چه معنایی دارد؟

راهکار حل مسئله مواجهه با ورزشکاران اسرائیلی

حشمت الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴، با اشاره به حکم تعلیق 6 ماهه علیرضا کریمی کشتی‌گیر کشورمان که برای رودرو نشدن با کشتی‌گیری اسرائیلی به طور عمد بازی را به حریف خود واگذار کرد، گفت: من معتقدم موضوع جلوگیری از تحریم ورزشکاران ایرانی در شرایطی شبیه به شرایط پیش آمده برای آقای کریمی، قطعا بدون راهکار نیست و راه‌کارهایی برای این موضوع وجود دارد. من اعتقادم بر این است که اگر موضوع را به طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل موضوع اشغال فلسطین ارجاع دهیم، این موضوع قابل حل و فصل خواهد بود.

عضوکمیسیون امنیت‌ملی، در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در آذرماه سال 1376، طرح رفراندوم در سرزمین‌های اشغالی را ارائه داد. در قالب آن طرح ایران اعلام کرد که ما عملا مشکلی با مردم یهودی نداریم، بلکه مشکل ما با موجودیتی تحت عنوان رژیم صهیونیسیتی است. طبق آن طرح اعلام شده است که اگر همه فلسطینیان اصیل اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی گرد هم بیایند و رفراندومی را برای حل بحران برگزار کنند، آن رفراندوم می‌تواند هم مورد قبول ایران باشد و هم می‌تواند مورد توجه دنیا قرار بگیرد. 

این نماینده مجلس، با بیان اینکه ورزشکارانی که از سرزمین‌های اشغالی می‌آیند یهودی و بعضا عرب و مسیحی هستند، تصریح کرد: طبق این رفراندوم می‌توان امکان تابو زدایی از ورزش را در این قالب دنبال کنیم. به هر حال کاری که تاکنون ورزشکاران ما انجام داده‌اند، یک سنت پهلوانی و در دفاع از حقانیت یک ملت صورت گرفته است. 

فلاحت‌پیشه یادآور شد: اما واقعیت این است در شرایطی که وضعیت ناعادلانه‌ای در ورزش دنیا شکل گرفته، باید برای بهانه زدایی و شر زدایی زمینه‌های مختلف پیشرفت و افتخار آفرینی ورزشکاران کشورمان، راه‌کارهایی را ارائه دهیم که در قبال این راه‌کارها امکان مواجهه نشدن در میدان تله آمیزی که علیه ما شکل گرفته است را پیدا کنیم. 

فلاحت‌پیشه ادامه داد: در رفراندوم مذکور، ما گفته‌ایم که یهودیان سرزمین‌‌های اشغالی هم می‌توانند رای دهند و یا اینکه ما عملا با مردم یهودی مشکلی نداریم. ما بارها گفته‌ایم تا زمانی که اقدامات انتحاری در سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد، ما اعلام کردیم که حتی با کشتن زنان و کودکان یهودی هم به شدت مخالف هستیم که این‌ها جزیی از سیاست نرم جمهوری‌ اسلامی‌ ایران است. با توجه به اینکه در قالب طرح رفراندوم مذکور، مردم یهودی هم به رسمیت شناخته شده‌اند، می‌توان در موضوع بازنگری مواجهه ورزشکاران ایرانی‌ها با ورزشکاران «یهودی» را در دستور کار قرار داد. 

عضو کمیسیون امنیت‌ملی با تاکید بر اینکه ورزشکاران ما سهم غیرقابل انکاری در دیپلماسی عمومی کشور دارند، خاطرنشان کرد: ما نباید ورزشکارانمان را از سکوهای جهانی محروم کنیم. به هرحال ضمن اینکه یک واقعیتی وجود دارد و آن این است که اکنون موضوع کشتی نگرفتن با ورزشکاران سرزمین‌های اشغالی تبدیل به یک توطئه علیه ایران شده است و به گونه‌ای عمل شده تا این موضوع را سد راه ورزش‌های ما قرار دهند تا علاوه بر اینکه تحریم‌های بین‌المللی علیه ما را گسترش دهند، ایران را هم از دیپلماسی دنیا محروم کنند. 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان