تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

تشکیل کمیته ۵ نفره فراکسیون امید برای پیگیری درگذشت سیدامامی و بازداشت فعالان محیط زیست / طرح شکایت در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی فراکسیون امید مجلس از تشکیل کمیته‌ای در این فراکسیون به‌منظور رسیدگی به موضوع درگذشت سیدامامی و بازداشت فعالان محیط زیست خبر داد.

رویداد۲۴-سخنگوی فراکسیون امید مجلس از تشکیل کمیته‌ای در این فراکسیون به‌منظور رسیدگی به موضوع درگذشت سیدامامی و بازداشت فعالان محیط زیست خبر داد.بهرام پارسایی با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز هیات رییسه فراکسیون امید اعلام کرد: در این جلسه، اعضای فراکسیون محیط زیست گزارش مفصلی درباره اقدامات این فراکسیون درمورد بازداشت فعالان محیط زیست و همچنین درگذشت آقای سیدامامی ارائه کردند.

وی افزود: در ادامه قرار شد کمیته‌ای برای بررسی این مسئله در فراکسیون تشکیل شود که بر این اساس، بنده به‌همراه آقایان تابش حسین‌زاده، وکیلی و کاظمی به عضویت این کمیته درآمده و قرار است با خانواده‌های بازداشت‌شدگان ملاقات کنیم و با مسئولان نیز جلساتی برگزار کنیم.

سخنگوی فراکسیون امید همچنین از پیگیری این مسئله در کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد و گفت: به دنبال ارسال پرونده به کمیسیون اصل نود هستیم. در این زمینه هم خانواده‌‌ها شکایت کنند و هم نمایندگان می‌توانند طرح موضوع کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در عین حال با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون موارد مربوط به اداره زندان‌ها خاطرنشان کرد: با وقوع جریان‌های اخیر نیاز به اصلاح قانون احساس می‌شود. لازم است مسئولان بیش از این، مسئولیت‌پذیر باشند. ما نیازمند اصلاح و نظارت‌پذیرتر کردن نهادهای مربوطه هستیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس همچنین یادآور شد: امیدواریم کمیته ۴ نفره‌ای که ازسوی رییس جمهور برای پیگیری این پرونده ماموریت داشتند، هرچه ‌سریع‌تر فعال شده وبه افکار عمومی پاسخ دهند و ما نیز پیگیری خواهیم کرد؛ چرا که معتقدیم این موارد موجب خدشه‌دار شدن نظام می‌شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان