تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
فرید موسوی، نماینده تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حالا نوبت قوه قضاییه است تا به گزارش مجلس از فساد در فوتبال رسیدگی کند

فرید موسوی، نماینده تهران و سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر موضوعات مدیریتی و مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درست بررسی شود بسیاری از شبهات در حوزه فوتبال کشور حل خواهد شد.
رویداد۲۴- مریم آیتی- فرید موسوی، نماینده تهران و سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر موضوعات مدیریتی و مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درست بررسی شود بسیاری از شبهات در حوزه فوتبال کشور حل خواهد شد.

پس از مناظره داغ و جنجالی علی کریمی و محمدرضا ساکت بر همگان ثابت شد که فوتبال کشور و در راس آن فدراسیون فوتبال با شبهات اساسی روبرو است که نیاز است دستگاه‌های نظارتی برای یک بار هم که شده به طور جدی به این موضوع ورود پیدا کنند. 

از قرار معلوم مجلس دهم هم به مانند مجلس نهم دغدغه‌هایی را در این رابطه دارد که گویا پیگیری‌های بعدی در این باره به زمانی پس از تصویب بودجه ۹۷ موکول شده است.

فرید موسوی، نماینده تهران و سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در خصوص مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت که نشان داد شبهات مدیریتی و مالی بسیاری حول محور فدراسیون فوتبال است و اینکه آیا مجلس تصمیم دارد برای تحقیق و تفحص به این حوزه ورود پیدا کند، گفت: در دوره قبل مجلس شورای اسلامی، تحقیق و تفحصی از فساد در فوتبال انجام و گزارش آن به قوه قضاییه ارسال شد. و حالا نوبت قوه قضاییه است تا به گزارش فساد در فوتبال رسیدگی کند. 

موسوی اضافه کرد: در مجلس دهم شورای اسلامی هم دغدغه و مشکلات فوتبال کشور برای برخی نمایندگان مطرح است و از این‌رو ما موضوع را محدودتر کردیم و در رابطه با درآمد و هزینه‌های دو باشگاه اصلی فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس صحبت‌هایی را در فراکسیون ورزش مجلس داشتیم. 

وی تاکید کرد: به هر حال استقلال و پرسپولیس به عنوان دو تیم باسابقه و پرطرفدار کشور، نقش محوری را در فوتبال مملکت بازی می‌کنند و اکثریت اتفاقاتی که در این دو باشگاه رخ می‌دهد بر دیگر قسمت‌های فوتبال کشور اثر می‌گذارد و برخی الگوبرداری‌هایی هم از این دست تصمیات گرفته می‌شود.

نماینده تهران تصریح کرد: در ادامه بحث‌هایی که ما راجع به این دو تیم داشتیم، موضوع به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد و همکاران در آنجا هم این مباحث بررسی شده را تایید کردند و سپس به صحن علنی مجلس ارجاع شد و به نظر می‌رسد پس از تصویب بودجه سال ۹۷ جزو اولین دستوراتی باشد که می‌بایست خارج از نوبت مطرح شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی در پاسخ به اینکه آیا مشکلات فوتبال کشور فقط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس محدود می‌شود، گفت: چون مجلس در گذشته و به طور ویژه یک بار به این موضوع ورود پیدا کرده و گزارش کاملی راجع به این تحقیقات تهیه و به قوه قضاییه فرستادند دیگر نیازی نیست در این مجلس هم چنین زمانی را برای تحقیق و تفحص از فساد در فوتبال اختصاص داد. اکنون گزارشی جامع در این رابطه در قوه قضاییه موجود است و نظر و تصمیم‌گیری به دست قوه قضاییه است و این روند باید از آنجا دنبال شود.

موسوی تصریح کرد: بطور مشخص موضوع مدیریتی و مالی استقلال و پرسپولیس در مجلس دهم مطرح است که احتمالا تا مدتی دیگر به صحن علنی مجلس خواهد آمد و به رای نمایندگان گذاشته می‌شود و اگر طرح رای بیاورد تحقیق و تفحص از این دو باشگاه وارد فاز عملیاتی می‌شود. 

وی ادامه داد: من معتقدم اگر همین موضوع درست پیگیری شود و نمایندگان به تحقیق و تفحص رای دهند و در ادامه، گزارشی کامل از فعالیت‌های این دو باشگاه به نمایندگان و مردم داده شود بسیاری از شبهات حل خواهد شد مخصوصا که استقلال و پرسپولیس دو قطب اصلی فوتبال کشور هستند و بیشتر اخبار فوتبال حول محور این دو تیم است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان