تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

خانواده شهدا کنار ابراهیم حاتمی کیا ایستادند

عصردیروز مراسم پاسداشت خانواده شهدا از ابراهیم حاتمی کیا با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و جمعی از سینماگران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

رویداد۲۴-عصردیروز مراسم پاسداشت خانواده شهدا از ابراهیم حاتمی کیا با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و جمعی از سینماگران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.در ابتدای این مراسم همسر شهید اسکندری پشت تریبون قرار گرفت و یادداشتی درباره شهدای مدافع حرم خواند که در بخشی از آن آمده بود: تاریخ باید بداند دفاع از حرم حضرت زینب دلیل نمی خواهد. جوانانی که امروز خبرساز می شوند پرچم دار عشق هستند.

وی خطاب به حاتمی کیا بیان کرد: من آمده ام بگویم سردار سینمای ایران تو وابسته ای و این وابستگی مدال افتخار است. عمار سینمای ایران! تو فریاد بلند بغض های فرو خورده من و خانواده های مدافع حرم شده ای. کسی چه می داند داغ دلتنگی ما را. سردار دردمند سینمای ایران اگر سر و تن عزیزان ما توسط نامردان پیشکش امام حسین شد تو دردی به دلت از آماج نامردی ها راه نده.

سپس همسر شهید مدق از شهدای هشت سال دفاع مقدس به صحنه آمد و اظهار کرد: من کوچکتر از این هستم که اینجا بیایم و صحبت کنم. روزی می خواستند از زندگی ما فیلمی بسازند و فیلمنامه را دادند بخوانم اما دیدم که اصلا شبیه زندگی من و همسرم نیست و بیشتر شبیه فیلم های زمان شاه است ولی به ما گفتند اشکال ندارد همه فیلم نباید شبیه زندگی شما و همسرتان باشد که  این تصور به نظرم اشتباه است.

وی افزود: هیچکس از تنهایی های ما خبر ندارد. همه فکر می کنند همه چیز خوب است اما کسی نمی داند وقتی غروب می شود چقدر دلتنگی به سراغ ما می آید هیچکس نمی داند پسران شهدا وقتی تنها می شوند به سراغ سنگ قبرهای یخ زده پدر می روند وقتی این سنگ ها نباشد به شهدای گمنام سر می زنند. در این میان یک چیز باعث آرامش ما می شود و آن وجود عزیزانی مثل برادر ابراهیم است.

این همسر شهید خطاب به حاتمی کیا بیان کرد: ما شما را تنها نمی گذاریم. ما همیشه شما را حمایت می کنیم و از شما می خواهیم راهتان را ادامه دهید.

سپس نادر طالب‌زاده به صحنه آمد و بیان کرد: کار زیبای حاتمی کیا از این جهت برای من جذاب است که یک دریچه جدیدی برای گفتمان با دشمنان انقلاب و غرب باز کرد. من به این فکر می کردم که «به وقت شام» برای مراکز فرهنگی غرب هم فیلم مهمی است و درباره این فیلم صحبت می کنند. «به وقت شام» دروازه جدیدی برای این گفتگوها است. از کسانی که از حاتمی کیا حمایت کردند تشکر می کنم. کسانی هم که با او بد صحبت می کنند از اول انقلاب همینطور بوده اند.

در ادامه سیدحمیدرضا برقعه ای شاعر اهل بیت پشت تریبون قرار گرفت و چند بیتی در رثای امام رضا و حضرت زهرا خواند.

سپس کلیپی که در آن سردار سلیمانی به تماشای فیلم سینمایی «به وقت شام» نشسته بود رونمایی و پخش شد. سردار سلیمانی در این کلیپ پس از تماشای فیلم گفته بود: حاتمی کیا بسیار کار ارزشمندی انجام داده و با هنرمندی خاص گوشه ای از واقعیت تلخ را نشان داده است. او خدمت بزرگی کرده به کسانی که دفاع کرده اند. مردم با تماشای این فیلم به خطر بزرگی که بشر را تهدید می کند پی می برند. این فیلم آگاه سازی می کند. به فکر متعالی او تعظیم می کنم و به افرادی که او را کمک کردند می گویم که کار شایسته ای کرده اند. «به وقت شام» یکی از بهترین فیلم هایی است که در بخشی از ابعاد صد درصد به واقعیت نزدیک است. آنچه در فیلم برای من تداعی صحنه های واقعی بود صحنه سر بریدن های جمعی بود. دوم صحنه آوارگی و مظلومیت های سوریه و عراقی ها بود. این فیلم به رغم اینکه من این صحنه ها را دیده ام من را به گریه انداخت. من از طرف همه مجاهدان از حاتمی کیا و کسانی که او را کمک کرده اند تشکر می کنم زیرا او از مدافعان حرم دفاع کرده است.

سپس دختر شهید رودکی پشت تریبون قرار گرفت و بیان کرد: عمو ابراهیم با داعشی های وطنی هم می جنگد. سیمرغ تویی که بر شانه سینما نشسته ای.

در پایان همسر چند تن از شهدای مدافع حرم با تقدیم لوح تقدیری از ابراهیم حاتمی‌کیا تجلیل کردند. در پایان این مراسم فیلم سینمایی «به وقت شام» برای خانواده شهدا به نمایش گذاشته شد.
 

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان