تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
این خبر به روز می‌شود؛

۳۳ جان‌باخته هواپیمای تهران-یاسوج اهل تهران هستند/ امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات دنا میسر نشده است/ پیکرها تا ۲ ساعت و نیم دیگر به دامنه کوه می‌رسند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: از ساعت ۶ صبح ۸۰ امدادگر دیگر به صورت پیاده به محل کشف لاشه اعزام شدند.
۳۳ جان‌باخته هواپیمای تهران-یاسوج اهل تهران هستند/ امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات دنا میسر نشده است

رویداد۲۴معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: از ساعت ۶ صبح ۸۰ امدادگر دیگر به صورت پیاده به محل کشف لاشه اعزام شدند.

پیکرها کامل نیستند

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به عملیات تکاوران ارتش برای انتقال پیکرها به پایین قبه دنا گفت: تکاوران از دیروز به محل سقوط هواپیما رفتند و پیکرها را پیدا کردند ولی به لحاظ شرایط جوی نتوانستند شب بگردند و شب در آنجا کمپ زدند.

وی افزود: امروز که با جانشین نیروی زمینی تماس گرفتم آنها موفق شدند قطعاتی از پیکرهای عزیزان سرنشین هواپیما را جمع‌آوری  و بسته‌بندی کنند در حال حاضر هم راه افتادند و سمت به پایین می‌آیند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه فکر می‌کنیم تا ۲ ساعت و نیم دیگر این عزیزان به دامنه کوه می‌رسند، گفت: تیم بعدی در حال صعود است. امیدواریم بتوانیم تا غروب باقی پیکرها را به پایین کوه منتقل کنیم.

امیر حیدری تاکید کرد: برخی پیکرها کامل نیستند قطعاتی از پیکرها کشف شده‌اند و لازم است مسئولان با آزمایش دی ان ای ثابت کنن هر کدام از قطعات متعلق به چه کسی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در ادامه عملیات از اسکی‌بازها استفاده شود، گفت: بعید به نظر می‌رسد از اسکی‌بازها بتوانیم استفاده کنیم. از تیم ۴۵ واکنش سریع نیروی دریایی بتوانیم زودتر انتقال اجساد را انجام دهیم.


نمونه گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ▪️مرحله اول نمونه گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج انجام شده است.

وی ادامه داد: مرحله نخست نمونه گیری ژنتیک 15 خانواده در استان کهگیلویه وبویراحمد ، 29 خانواده در تهران ، 5 مازندران ، 1 کرمانشاه ، 1 لرستان ، 1 اصفهان و 1 کرمان صورت گرفته است.

وی گفت: پس از انتقال پیکر جانباختگان به پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد ، کار احراز هویت و تعیین علت مرگ آغاز خواهد شد.

بارش برف در منطقه آغاز شد

احمدی، معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان: امدادگران یاسوج، اراک، اصفهان و خرم آباد به صورت زمینی از گردنه کوه گل به سمت قله دنا اعزام شده اند تا اجساد را منتقل کنند.

وی گفت: بارش برف در منطقه آغاز شده و امکان انتقال اجساد با بالگرد دیگر وجود ندارد. سعی می کنیم اجساد را به صورت زمینی منتقل کنیم.

شعاع 2 متری در ارتفاعات دنا قابل رویت نیست  

مدیرکل دفترمدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بارش برف شدید در محل وقوع سانحه هوایی تهران یاسوج در ارتفاعات دنا منطقه پازن پیر واقع در روستای نقل شعاع 2 متری قابل دیدن نیست.    

وی گفت: برف و کولاک شدید در دامنه کو های دنا سبب دید بسیار کم جستجوگران اجساد سانحه هوایی تهران یاسوج شده است.

وی ادامه داد: هم اینک جلسه ای برای بررسی شرایط کنونی در حال انجام بوده و در صورت وخامت اوضاع جوی تصمیم گیری جهت برگشت تیم های امدادی صورت خواهد گرفت.

احتمال انتقال اجساد تا 10 ساعت دیگر/ جعبه سیاه پیدا نشده

غلام محمد زارعی نماینده مردم دنا با بیان اینکه ساعت 12 شب گذشته ستاد بحران در منطقه سی سخت نزدیک‌ترین نقطه به محل سقوط هواپیما تشکیل شد، گفت: در این ستاد تقسیم وظایف صورت گرفت و 20 تیم 4 نفره عازم منطقه شدند.

وی تصریح کرد: قرار بر این است که هر تیم 4 نفره حامل انتقال یک پیکر از سرنشینان باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی انتقال اجساد به پایان می‌رسد، اظهار داشت: مسیر جدیدی شناسایی شده که حداقل زمان صعود به نقطه سقوط 5 ساعت است اما برگشت از ان با توجه به شیب مسیر کمتر می‌شود.

زارعی ادامه داد: به نظر می‌رسد کمتر از 10 ساعت دیگر به شرط اینکه شرایط جوی اجازه دهد اجساد منتقل خواهد شد.

وی گفت: اجساد پراکنده نیستند و در یک نقطه متمرکز شده‌اند اما مشکل اصلی این است که یخ بسته‌اند.

نماینده مردم دنا گفت: هنوز هیچ اطلاعات جدیدی از تعداد اجسادی که یافت شده‌اند نداریم چرا که موبایل امدادگران به دلیل سرمای شدید از کار افتاده است بنابراین باید بیسیم‌های ارتش فعال شود که اقدامات در حال انجام است.

وی تاکید کرد: جعبه سیاه هنوز پیدا نشده و در اولویت ما هم نیست در حال حاضر اولویت با انتقال اجساد است و بعد از این مرحله به سراغ جعبه سیاه خواهیم رفت.

فرماندار دنا: 

آغاز عملیات پایانی روز چهارشنبه از ساعت ۶صبح در منطقه کوه کل آغاز شد.

وی از اعزام ۲۰اکیپ ۴نفره به منطقه برای انتقال اجساد خبر داد و گفت: تمامی نیروهای ستادی در سطح شهرستان در محل حضور دارند و تمامی عملیات زمینی صورت می گیرد.

شرایط جوی نامساعد است

فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات نیز در این زمینه گفت: از ساعت ۶ صبح ۸۰ امدادگر دیگر به صورت پیاده به محل کشف لاشه اعزام شدند.

وی ادامه داد: اجساد کشف شده را به پشت قله انتقال می‌دهیم تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شود.

وی با بیان اینکه شرایط جوی از امروز صبح نامساعد است،تصریح کرد:  لاشه هواپیما متلاشی شده و کار جمع آوری اجساد سخت است.

تاکنون امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات دنا میسر نشده است

پوران فرد رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات پیاده از نخستین ساعات صبح امروز به این منطقه اعزام شدند، گفت: به علت وضعیت نامساعد هوا تاکنون امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات دنا میسر نشده است.

 ورود هیئت ۷ نفره فرانسوی برای بررسی سانحه

هیئت ۷ نفره فرانسوی شب گذشته برای بررسی سانحه ATR72 وارد تهران شد.


۳۳ جان‌باخته هواپیمای تهران-یاسوج اهل تهران هستند/ امکان اعزام بالگرد به ارتفاعات دنا میسر نشده است

هیئت هفت نفره متشکل از کارشناسان بررسی سوانح هوایی از کشور فرانسه و نمایندگان شرکت ATR وارد تهران شدند.

این هیات با پرواز پاریس - تهران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وارد کشور شدند.

قرار است این کارشناسان به بررسی علل وقوع سانحه سقوط هواپیمای ATR72 هواپیمایی آسمان در ارتفاعات دنا بپردازند.


۳۳ جان‌باخته هواپیمای تهران-یاسوج اهل تهران هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مسافران هواپیمای تهران-یاسوج ۳۳ نفر تهرانی، یک نفر از استان فارس، سه نفر البرز، پنج نفر مازندران، یک نفر قزوین، یک نفر قم، دو نفر بوشهر، گلستان یک نفر، کرمان یک نفر و دو نفر نیز از نیروهای امنیتی هستند.

وی ادامه داد: ۱۵ تن از مسافران از اهالی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

اعزام 80 امدادگر به محل لاشه هواپیما/ احتمال انتقال اجساد کم است

 معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر با اعلام اعزام 80 امدادگر دیگر به محل کشف لاشه هواپیما گفت: باتوجه به شرایط جوی نامساعد احتمال انتقال اجساد به پایین بعید است.

شاهین فتحی درباره آخرین وضعیت انتقال پیکر مسافران هواپیمای تهران یاسوج که چند روز پیش دچار سانحه سقوط شده بود، گفت: از ساعت ۶ صبح امروز ۸۰ امدادگر دیگر به‌صورت پیاده به محل کشف لاشه هواپیما اعزام شدند.

او با بیان اینکه انتقال اجساد با دشواری بسیار همراه است، تصریح کرد: اجساد کشف شده را به پشت قله انتقال می‌دهیم تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شود اما باتوجه به وضعیت منطقه مشخص نیست که بتوانیم پیکری را به پایین منتقل کنیم. 

او ادامه داد: امکان پرواز بالگرد باتوجه به شرایط جوی در منطقه وجود ندارد و قاعدتا اجساد باید به صورت زمینی و پیاده منتقل شود.

استاندار اصفهان:

_تا این لحظه پیکری به پایین منتقل نشده است.

_۳۲ پیکر جانباختگان هواپیمای مسافربری شناسایی شده است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان