تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵

آگهی دعوت برای شرکت در سریال طنز نوروزی (تصویر)

رویداد24- به ایام نوروز که نزدیک می‌شویم انبوه آگهی و تراکت‌های تبلیغاتی است که هر روز جلوی در خانه‌ها ریخته می‌شود. در میان این حجم کاغذهای تبیلغاتی رنگارنگ که در بسیاری موارد نخوانده دور ریخته می‌شوند، یکی از آنها بیش از همه جلب توجه می‌کند: «فوری، فوری، از علاقه‌مندان به حضور در سریال‌ نوروزی طنز دعوت به عمل می‌آید!»

این تبلیغات که در بدو امر جذاب به نظر می‌رسند، اغلب توسط موسسه‌های فیلم‌سازی و با هدف جذب هنرور توزیع می‌شوند و در این میان علاوه بر سوءاستفاده از علاقه‌مندان به بازیگری، از اسم برخی فیلم‌سازان و کارگردانان هم استفاده‌ نادرست می‌شود.

اما نکته‌ دیگری که در این آگهی‌ها به چشم می‌خورد این است که صاحبانش مدعی هستند که به راحتی می‌توان بازیگر شد!

این مساله را با ورق زدن صفحه‌های آگهی روزنامه‌ها هم به وضوح می‌توان مشاهده کرد؛ ستونی شامل چند آگهی با عنوان «بازیگر» که از افراد برای خوانندگی و بازیگری در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی دعوت می‌کند؛ آن هم بدون محدودیت سنی و فوری.

در یکی از همین روزهای آخر سال که زمان زیادی تا آغاز نوروز نمانده بود، فراخوانی منتشر شد که از علاقه‌مندان به حضور در سریال‌ نوروزی طنز دعوت به عمل آمد، آن هم از نوع فوری و در تمام سنین! جالب‌تر آنکه در این فراخوان نوشته شده بود مراحل ثبت‌نام به صورت رایگان انجام می‌شود و هیچگونه هزینه‌ای نخواهد داشت.

قبل از آغاز تعطیلات نوروز، با یکی از این شماره‌ها تماس گرفتیم. خانمی تلفن را جواب داد. وقتی توضیح دادیم که برای آگهی‌ تماس گرفتیم فورا پرسید چند ساله هستی و ساکن کجا؟ سن و محل زندگی را که گفتیم درباره‌ سریالی که قرار است در نوروز امسال از تلویزیون پخش شود و این موسسه برای آن به دنبال بازیگر می‌گردد مختصر توضیح داد.

پس از گفت‌وگو با این موسسه، این سوال‌ برایمان پیش آمد که آیا اصلا کارگردان و تهیه‌کننده‌ سریال نوروزی مورد نظر از این جریان اطلاع دارند یا نه؟

به سراغ تهیه‌کننده‌ سریال نوروزی که توسط یکی از این موسسه‌ها نام برده شده بود، رفتیم. وقتی جریان را برای او تعریف کردیم با ابراز تعجب و بی‌اطلاعی از سوی او مواجه شدیم.

این تهیه‌کننده این اقدام را غیرقانونی و کلاهبرداری عنوان کرد و گفت: کار ما برای نوروز در حال اتمام است. چگونه دم آخر می‌توانیم برای علاقمندان به بازیگری فراخوان همکاری بدهیم؟

او سپس در تماس با مؤسسه‌ای که از نام این سریال نوروزی برای جذب هنرور سوء‌استفاده کرده، از آنها بابت این اتفاق توضیح خواست که فرد پاسخگو ضمن عذرخواهی، اعلام کرد که این فراخوان برای مجموعه‌های رمضانی است!

البته از منظری شاید هم حق با آنها باشد؛ چرا که این ماجرا و چنین سوءاستفاده‌هایی همچنان ادامه دارد و در مناسبت‌هایی چون رمضان، نوروز، محرم و ... به اوج می‌رسد.

رسانه‌ها از جمله ایسنا هم بار اول نیست که در این خصوص گزارش می‌دهند اما تا کنون مقام یا سازمان مسئولی برای برخورد با چنین موسسه‌هایی اقدامی تاثیرگذار انجام نداده است. با این حال این مطلب حداقل می‌تواند برای جوانانی که به عشق بازیگری به این موسسات مراجعه می‌کنند و بعضا مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، آگاهی‌بخش باشد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان