تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶

پیشنهادات لهستانی‌ها برای برپایی خط پرواز مستقیم بین تهران - ورشو و تقویت مسایل سیاسی

آخرین جلسه شورای هماهنگی مدیریت شهر تهران در سال ۹۶ بعد از ظهر امروز با ریاست شهردار تهران روسای کارگاه‌های مربوطه در مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

رویداد۲۴-آخرین جلسه شورای هماهنگی مدیریت شهر تهران در سال ۹۶ بعد از ظهر امروز با ریاست شهردار تهران روسای کارگاه‌های مربوطه در مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.محمدعلی نجفی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: براساس مقررات هر فصل یک جلسه برگزار می‌‌‌شود اما ما معمولا بیش از یک جلسه برگزار می‌‌کنیم و امروز آخرین جلسه فصل زمستان بود و کار شورا در طول سال و نقاط ضعف و قوت آن ارزیابی شد.

وی در رابطه با محتوای آخرین جلسه اظهار داشت: مصوبه دوازده بندی در این جلسه به تصویب رسید و به دستگاه‌های ذیربط ارسال شد. یکی از این مصوبات مربوط به شخص رییس‌‌جمهور است که از طریق شورا به دست ایشان خواهد رسید.

شهردار تهران به چهار محور اصلی این جلسه اشاره و تصریح کرد: آموزش شهروندان به عنوان رویکردهای اصلی مدیریت شهری جزو یکی از این محورها بوده و امیدواریم با کمک صداوسیما و آموزش و پرورش برنامه‌‌های لازم در این راستا پیش برود. محور بعدی نیز مشارکت مردمی بود که بتوانیم از طریق خود مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گیرد.

نجفی با تاکید بر اینکه مشکل عمومی کشور مسئله بودجه است، خاطرنشان کرد: بسیاری از بخش‌‌‌‌‌ها وجود دارند که دارای بودجه کافی نیستند و باید از طریق سازمان برنامه و بودجه این مشکل مرتفع شود. محور چهارم که در این جلسه به آن اشاره شد بحث مدیریت یکپارچه و هماهنگی در مدیریت بحران بود که از ضعف‌‌‌های مدیریت بحران شمرده شده و با هماهنگی بهتر رفع می‌‌شود.

وی به نتیجه و محتوای سفر خود به لهستان اشاره کرد و ابراز داشت: در این سفر به روابط میان شهرداری تهران و ورشو پرداخته شد و بخش اول بحث تبادل اطلاعات و تجربیات و مساله دوم بحث حمل و نقل عمومی بود در لهستان سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته است و آنها در زمینه ساخت اتوبوس، واگن متر و... وضعیت خوبی دارند و قرار شد همکاری‌‌ها و هماهنگی‌هایی در این زمینه صورت گیرد.

شهردار تهران ادامه داد: موضوع بعدی که به آن پرداخت شد بحث مبلمان شهری بود. روی ایجاد یک المان در بزرگترین پارک ورشو در راستای قدردانی از ملت ایران برای کمک به مهاجران لهستانی در زمان جنگ جهانی دوم گفت‌‌وگوهایی صورت گرفت آنها هم پیشنهادهایی در مورد قبرستان لهستانی‌ها در تهران مطرح کردند.

نجفی با اشاره به جلسه‌ای که با فعالان اقتصادی بخش خصوصی داشته است، بیان کرد: در این جلسه پروژه‌‌های داخل کشور به آنها معرفی شد و قرار شد هیاتی برای سرمایه‌‌گذاری و شناخت پتانسیل‌‌ها به ایران بفرستد.

وی افزود: همچنین جلسه‌‌ای با نایب رییس سنای لهستان برگزار شد و مذاکراتی در راستای برپایی خط پرواز مستقیم بین تهران و ورشو، تقویت مسایل سیاسی، فعالیت‌‌های فرهنگی همچون دوره مشترک دکترای مدیریت به بحث و مذاکره گذاشته شد. این موارد براساس دیپلماسی عمومی و پیشنهادات سفارات و وزارت امور خارجه با مقامات لهستانی مطرح شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان