تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶

ترامپ برجام را محکوم می‌کند و با سعودی ها وارد مذاکره هسته‌ای می‌شود!/ هر آمریکایی وطن‌پرستی باید خشمگین باشد

کاخ سفید از وزیر انرژی آمریکا خواسته به جای هند به لندن برود و مذاکراتی با طرف عربستانی برای ساخت راکتورهای هسته‌ای در عربستان سعودی داشته باشد.

رویداد۲۴-کاخ سفید از وزیر انرژی آمریکا خواسته به جای هند به لندن برود و مذاکراتی با طرف عربستانی برای ساخت راکتورهای هسته‌ای در عربستان سعودی داشته باشد.رو خانا نماینده کالیفرنیا در کنگره آمریکا طی یک یادداشت در توییتر خود به احتمال امضای یک توافق هسته‌ای با عربستان سعودی توسط دولت دونالد ترامپ اعتراض کرد.

جنیفر جیکوبز خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری بلومبرگ آمریکا در توییتر خود از درخواست کاخ سفید از ریک پری وزیر انرژی دولت ترامپ برای لغو سفرش به هند خبر داد و نوشت: کاخ سفید از ریک پری خواسته به جای هند به لندن برود و مذاکراتی با طرف عربستانی برای ساخت راکتورهای هسته‌ای در عربستان سعودی داشته باشد.

DD

آندریا میشل مجری سی‌ان‌بی‌سی در بخش سیاست خارجی به این خبر واکنش نشان داده و نوشت: دولت ظاهرا انقدر بیچاره شده که قرار است به سعودی‌ها راکتور هسته‌ای بفروشد. سعودی‌ها می‌خواهند پیش نیازهایی که به عدم توسعه سلاح و غنی‌سازی اورانیوم مورد نیاز برای بمب اتم مربوط است را معلق کنند. این پرسش‌برانگیز است.

S

رو خانا نماینده دموکرات کنگره آمریکا نیز در واکنش به این خبر نوشت: بگذارید این مساله را هضم کنم. دولت ترامپ، اوباما را به کم‌کاری در جلوگیری از توسعه ظرفیت‌های هسته ای ایران محکوم میکند بعد می‌خواهد به سعودی‌هایی که ملت‌شان در فاجعه یازدهم سپتامبر دست داشته است، راکتور هسته‌ای بفروشند. هر آمریکایی وطن‌پرستی باید از این مساله خشمگین باشد.

D

روز گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس از سفر قریب‌الوقوع هیاتی به ریاست وزیر انرژی آمریکا  برای مذاکره هسته‌ای با سعودی‌ها به لندن خبر داد. این درحالی است که عربستانی‌ها خواستار کاهش محدودیت‌ها در توافق موسوم به توافق ۱۲۳ و انعقاد توافقی مشابه برجام هستند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان