تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

بازتاب سخنرانی پوتین درباره موشک های قاره پیمای روسیه در رسانه های غربی

رسانه های غربی سخنان امروز (پنجشنبه) «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه را هشدار به امریکا و پرده برداری از توان موشکی پیشرفته مسکو در مقابل تهدیدات واشنگتن دانستند.

رویداد۲۴-رسانه های غربی سخنان امروز (پنجشنبه) «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه را هشدار به امریکا و پرده برداری از توان موشکی پیشرفته مسکو در مقابل تهدیدات واشنگتن دانستند.شبکه تلویزیونی سی ان ان با اشاره به سخنان پوتین در جمع سران و نمایندگان مجلس فدرال این کشور گزارش داد: پوتین در این نطق که سه هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایراد شد و قرار بود درباره اقتصاد باشد بنا گاه لحنش عوض شد و از تسلیحات جدید خبر داد، از موشک هایی که آنها را شکست ناپذیر توصیف کرد.
 پوتین با بیان اینکه روسیه تسلیحات راهبردی بی نظیری در جهان دارد، گفت: موشک های قاره پیمای روسی از سد هر گونه سامانه پدافند موشکی عبور می کند و سامانه های آمریکایی نیز در برابر آن ناتوان هستند.
سی ان ان افزود: پوتین گفت که این موشک ها چندین برابر صوت سرعت داشته و از سپر دفاعی آمریکا عبور می کنند. وی این اقدامات را در پاسخ به استقرار سامانه موشکی آمریکا در شرق اروپا عنوان کرد و گفت که 'آن موقع به حرف ما گوش نداید'؛ 'حالا گوش کنید'.
خبرنگار سی ان ان از مسکو تصریح کرد: پوتین پیامی به آمریکایی ها داد مبنی براینکه از زرادخانه هولناک روسیه بترسید.

*رویترز: روسیه حمله هسته ای به متحدان خود را حمله به خود تلقی می کند
خبرگزاری رویترز نیز ضمن پوشش خبری سخنان رئیس جمهوری روسیه در ارتباط با تسلیحات جدید این کشور نوشت: به گفته پوتین، مسکو حمله هسته ای به متحدان خود را حمله به روسیه می داند.
رویترز در ادامه نوشت؛ پوتین در جمع نمایندگان مجلس روسیه گفت: ما هرگونه به کار بردن تسلیحات هسته ای علیه روسیه و یا متحدانمان را به عنوان حمله به کشور خود می دانیم و پاسخ ما به آن فوری خواهد بود.

*خبرگزاری آسوشتیدپرس: تسلیحات جدید روسیه همتایی در غرب ندارد
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با انعکاس سخنان رئیس جمهوری روسیه گزارش داد: رهبر روسیه در سخنان خود تاکید کرد که تسلیحات جدید توسعه یافته روسیه که در پاسخ به خروج آمریکا از پیمان ممنوعیت تسلیحات دوران جنگ سرد و تلاش های واشنگتن برای توسعه سامانه دفاعی موشکی است، در غرب همتایی ندارد.
آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: پوتین گفت که آمریکایی ها اعتراض روس ها را دراین زمینه نادیده گرفتند. وی اظهار داشت: 'آن موقع که به حرف ما گوش ندادید، حالا گوش کنید'.
آسوشیتدپرس افزود: رئیس جمهوری روسیه گفت که تسلیحات جدید تضمین کننده ثبات جهانی و خط بطلانی است بر تلاش ها برای تضعیف روسیه.

*نخست وزیر پیشین سوئد:ثبات راهبردی جهان به خطر افتاده است
'کارل بیلدت' (Carl Bildt) نخست وزیر و زیرامورخارجه پیشین سوئد نیز در واکنش به اظهارات ولادیمیر پوتین در حساب توئیتر خود نوشت: نطق امروز پوتین کاملا نمایش یک راهبرد جدید و دیگر سامانه تسلیحاتی بود، آیا ثبات راهبردی به خطر افتاده است؟
رییس جمهوری روسیه در پیام سالانه خود در جمع سران و نمایندگان مجلس فدرال از تسلیحات جدیدی سخن گفت که از زمین، هوا و دریا شلیک می شوند و پس از عبور از هرگونه سامانه پدافند موشکی در جهان، هدف را با خاک یکسان می کنند.
ولادیمیر پوتین با بیان اینکه روسیه تسلیحات راهبردی بی نظیر در جهان دارد، گفت: موشک های قاره پیمای روسی از سد هر گونه سامانه پدافند موشکی عبور می کند و سامانه آمریکایی نیز در برابر آن ناتوان هستند.
وی که در جمع نمایندگان مجلس فدرال (مجلس دوما و شورای فدراسیون) سخن می گفت، خاطرنشان کرد: به آمریکا بارها اعلام کردیم که سامانه پدافند موشکی این کشور امنیت روسیه را تهدید می کند، اما واشنگتن به اقدامات یکجانبه روی آورد.
وی افزود: موشک قاره پیمای جدید روسی از هر پدافند موشکی عبور می کند و برد آن نیز نامحدود است و می تواند با عبور از قطب شمال و جنوب هر نقطه ای از کره زمین را هدف قرار دهد.
سخنان امروز پوتین در سالن نمایشگاه مانژ مسکو، چهاردهمین پیام سالانه وی در 18 سال گذشته است که در آن نزدیک به یک هزار نفر از سران و نمایندگان مجلس دوما و شورای فدراسیون، اعضای دولت، روسای نهادهای حکومتی و رهبران مذهبی روسیه حضور دارند.
طبق قانون اساسی روسیه، رئیس جمهوری این کشور هر سال باید گزارشی از وضعیت روسیه و سوگیری سیاست داخلی و خارجی ارایه کند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان