تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

ترامپ تحریم‌ها علیه ونزوئلا را یک سال دیگر تمدید کرد

رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌ها علیه دولت کاراکاس را یک سال دیگر تمدید کرد.

رویداد۲۴-رئیس جمهوری آمریکا تحریم‌ها علیه دولت کاراکاس را یک سال دیگر تمدید کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره برای اطلاع درباره این تمدید تحریم‌ها علیه دولت ونزوئلا، آورده است: نقض حقوق بشر، فساد دولتی، بحران انسانی و خشونت و سرکوب سیاسی در ونزوئلا، تهدیدی غیرمعمول و فوق العاده علیه امنیت ملی و سیاسی خارجی آمریکاست.

این تمدید یک ساله تحریم‌ها علیه ونزوئلا در حالی است که تحریم‌ها علیه این کشور در دوران ترامپ از اوت 2017 اعمال شده و در دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا از مارس 2015 وضع شده است.

ایالات متحده آمریکا همچنین در حال ارزیابی تحریم‌هایی است که بخش نفتی ونزوئلا را هدف قرار می‌دهد. به گفته یک مقام آمریکایی برخی تدابیر پیش از انتخابات آوریل انجام می‌شود و مابقی آن به اینده موکول خواهد شد. نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل شده است اما واشنگتن و متحدانش مخالف چنین اقدامی هستند.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، بعید ندانست که نهایتا یک تحریم کلی روی انتقال محموله‌های نفتی ونزوئلا به ایالت متحده انجام شود. او گفت: چنین اقدامی برای کوتاه مدت شوک بزرگی به بازار نفت وارد می‌کند.

این مقام تاکید کرد: هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است و هر اقدام آمریکا با در نظر گرفتن میزان آسیبی که به ونزوئلایی‌ها وارد می‌شود انجام خواهد شد. مردم ونزوئلا اکنون با کمبود مواد غذایی و تورم نجومی دست و پنجه نرم می‌کنند. ونزوئلا چهارمین تامین کننده بزرگ نفت خام برای آمریکا است، اما فروش نفت خام آن در سال گذشته به ایالات متحده به پایین‌ترین حد از سال ۱۹۹۱ رسید. 

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان