تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

رفع مشکل ارز رمز پایه با صدور هویت دیجیتالی

امیرحسین داویی مشاور فناوری های نوین وزیر ارتباطات گفت: مشکلات استفاده از ارز رمزپایه برای مردم، با صدور هویت دیجیتالی حل می شود.

رویداد۲۴-امیرحسین داویی مشاور فناوری های نوین وزیر ارتباطات گفت: مشکلات استفاده از ارز رمزپایه برای مردم، با صدور هویت دیجیتالی حل می شود.دوایی در نخستین کنفرانس رگولاتوری بلاک چین و ارز رمزپایه (رمز ارز)، گفت : رمز ارز ها باید دارای مدل تجاری بوده و مشخص کند چه هدفی را دنبال می کند تا بتوان آن را نسبت به کپی های سطحی خود متمایز کرد.

مشاور فناوری های نوین وزیر ارتباطات با بیان اینکه تلاطم قیمتی، نقدپذیری و مصرف انرژی ۳ مشکل اساسی بازار رمزارزها محسوب می شود،  افزود: بسیاری از مشکلات در حوزه رمزارز ها برای ورود مردم، با صدور هویت دیجیتال، یکبار برای همیشه قابل حل خواهد بود .

مشاور وزیر ارتباطات با تاکید براینکه بانک ها باید دروازه‌ای برای وصل ارزهای رمز پایه و پول های دیجیتال باشند، ادامه داد: بلاک‌چین و ارزهای رمزینه از اهمیت بسیار مهمی در دنیای امروز برخوردارند و این بستر در اینترنت اشیا نیز اهمیت بسیار بالایی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه عملکرد بلاک‌چین صرفا در بستر پول‌های دیجیتالی رمزینه نیست، گفت: بلاک‌چین کاربردهای بسیار زیادی دارد و یکی از آن‌ها ایجاد اعتماد در فضای تکنولوژی برای تعاملات است.

دوایی افزود: در حال حاضر ۱۴۰۰ پول دیجیتالی در دنیا وجود دارد و در حال فعالیت هستند، این در حالی است که هر روزه به تعداد این پول‌ها اضافه می‌شود. باید میان پول‌های دیجیتالی و پول‌های واقعی ارتباطات ایجاد شود تا در نتیجه پول‌های دیجیتالی پشتوانه داشته باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان