تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵

محور كرج - چالوس مسدود شد

جانشین رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: محور كرج - چالوس از امروز (23 فروردین ماه) تا فردا(24 فروردین ماه) به علت انجام عملیات لق گیری سنگ ‌های معلق و همچنین تثبیت و جلوگیری از ریزش احتمالی كوه و سنگ ریزه مسدود است.
رویداد24- جانشین رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: محور كرج - چالوس از امروز (23 فروردین ماه) تا فردا(24 فروردین ماه) به علت انجام عملیات لق گیری سنگ ‌های معلق و همچنین تثبیت و جلوگیری از ریزش احتمالی كوه و سنگ ریزه مسدود است.
 
از پایگاه خبری پلیس راهور نیروی انتظامی، سرهنگ داوود قاسمیان افزود: محور كرج - چالوس در روزهای یاد شده از ساعت هشت تا 18 مسدود اعلام شده است و در زمان انسداد، تردد وسایل نقلیه از آزاد راه رشت - قزوین و محورهای هراز و فیروزكوه انجام می‌شود.

قاسمیان همچنین به واژگونی یك دستگاه سمند حوالی ساعت 15 روز یكشنبه اشاره كرد و گفت: متاسفانه در این حادثه كه در كیلومتر 35 محور خوزستان رخ داد ، سه تن كشته شدند.

وی افزود: علت این حادثه خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است.

به گزارش سایت راهور، بسیاری از رانندگان به خصوص آن‌هایی كه در مسافت ‌های دور به رانندگی می‌پردازند در زمان احساس خواب ‌آلودگی نه تنها خودرو را متوقف نمی كنند كه با اصرار بر ادامه رانندگی، كار بیشتری از مغز خسته خود می كشند و به این ترتیب احتمال وقوع تصادفات شدید را افزایش می‌‌دهند.

تحقیقات نشان داده‌ است گوش دادن به موسیقی، پایین كشیدن شیشه، نوشیدن یا كارهایی از این دست اثرات بسیار ناپایدار و گذرایی بر هوشیار ماندن راننده دارد و از این رو می‌‌توان آن‌ها را بیهوده دانست؛ پس بهتر است رانندگان با انجام چنین كارهایی خود را فریب ندهند و به جای انجام این كارها برای 15 دقیقه استراحت مختصری انجام دهند.

نكته مهمی كه باید به آن توجه كرد این است كه هیچ فردی نمی‌‌تواند متوجه شود حالت خواب‌آلودگی راننده دقیقا از چه زمانی آغاز می‌شود. از این رو این خود راننده است كه باید با درك نخستین علائم خواب آلودگی ، خودرو را به كناری هدایت كند و حداقل 15 دقیقه استراحت كند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان