تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

آیت‌الله طالقانی روی خرافات بسیار حساس بودند

طالقانی گفت: پدر همیشه می‌گفت نوک بینی‌ات را نبین افق و دوردست را ببین، ایشان روی مسئله توحید بسیار تأکید داشت و روی خرافات بسیار حساس بودند.

رویداد۲۴-طالقانی گفت: پدر همیشه می‌گفت نوک بینی‌ات را نبین افق و دوردست را ببین، ایشان روی مسئله توحید بسیار تأکید داشت و روی خرافات بسیار حساس بودند.اعظم طالقانی در هفتادوپنجمین سالگرد مجمع سالیانه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: بعد از دوران مشروطه طرفداران شیخ فضل الله و جریان روشنفکری جامعه را به دو قسمت تقسیم کرده بودند. شرایط روی آیت الله تاثیر داشت، پدر باهوش و با استعداد بود و درک درستی از جامعه داشت.

وی افزود‌: با خیلی از آقایان قم و تهران بحث‌های انقلابی و دینی داشتم ، پدر همیشه می‌گفت نوک بینی‌ات را نبین افق و دوردست را ببین، ایشان روی مسئله توحید بسیار تأکید داشت و روی خرافات بسیار حساس بودند.

طالقانی تاکید کرد‌: زمانی که انجمن اسلامی را تشکیل دادند عده‌ای می‌گفتند خانم‌ها نباید حضور داشته باشند اما آیت الله طالقانی گفتند که زنان باید باشند که خانم‌ها پروانه فروهر و هما رباب برای شورای مرکزی رأی آوردند. پدر هم با خانم‌های بی‌حجاب ارتباط برقرار می‌کرد و هم با محجبه‌ها، اگر خانم‌های بی‌حجاب سوالی  داشتند در نهایت ادب پاسخ می‌دادند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان