تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

نقد تند مجری مشهور تلویزیون از آموزش و پرورش/نسل امروز کتابخوان تربیت نشده است

احسان کرمی ، بازیگر و مجری تلویزیون، سینماو تئاتر درباره طرح کتابخانه گردی شخصیت‌ها و مسئولان در گفت‌وگویی عنوان کرد: از این نکته نباید غافل شد که افراد علاقه مند به مطالعه کسانی هستند که کتاب می‌خوانند و کسانی که علاقه مند نیستند نیز می‌بایست از دوران کودکی تشویق به مطالعه می‌شدند خیلی سخت است که با این روش‌ها این افراد را علاقه مند به مطالعه کرد.

رویداد۲۴-احسان کرمی ، بازیگر و مجری تلویزیون، سینماو تئاتر درباره طرح کتابخانه گردی شخصیت‌ها و مسئولان در گفت‌وگویی عنوان کرد: از این نکته نباید غافل شد که افراد علاقه مند به مطالعه کسانی هستند که کتاب می‌خوانند و کسانی که علاقه مند نیستند نیز می‌بایست از دوران کودکی تشویق به مطالعه می‌شدند خیلی سخت است که با این روش‌ها این افراد را علاقه مند به مطالعه کرد. وی افزود: این اتفاقات یک روزه و یک ماهه نتیجه نمی‌شد نیاز به این دارد که از کودکی بر روی بچه‌ها سرمایه گذاری شود نکته مهم این است که این برنامه‌ها صرفا برای ارائه آمار و عملکردهای کمی نباشد.

کرمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادهای کتابخوانی می‌بایست به اوج سازندگی خود برسد، افزود: در عرصه‌های فرهنگی می‌بایست یک  عده افرادی که برای فرهنگ کار می‌کنند نه برای آمار، مشغول به کار باشند.
وی در ادامه از راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی را آغاز فعالیت‌های فرهنگی از خانواده‌ها و مدارس به شمار آورد و گفت: اصولا راهکار فرهنگی یک روزه و دو روزه جواب نمی‌دهد نیاز به برنامه‌های بیست ـ سی ساله دارد برای اینکه پدر و مادرها باید کتابخوان باشند در غیر این صورت می‌بایست در مدارس بچه‌ها را کتابخوان کرد نه اینکه یک سری کتاب با اهداف مشخص و ویژه تهیه کنیم و در اختیارشان قرار دهیم.
کرمی با تأکید بر اهمیت ایجاد  جذابیت کتابخوانی برای مردم گفت: یک تا دو نسل به طور می‌انجامد تا نسلی که کتابخوان نیست به نسل کتابخوان تبدیل شود این فعالیت‌ها هم می‌بایست از دوران کودکی برنامه ریزی شود نه اینکه فعالیت‌های تبلیغاتی صرف به نظرمان برسد که صرفا تأثیرگذار است جامعه می‌بایست با برنامه‌های پایه‌ای کتابخوان شود.
وی با بیان اینکه جریان آزاد اطلاعات از آموزش و پرورش منفک است، گفت: آموزش و پرورش امروز ما نسل بی مطالعه تربیت کرده است بلکه می‌بایست از متخصصین استفاده کند آدم‌هایی که به بهانه‌های واهی و بیهوده کنار گذاشته نشود و سیستم ضعیف تر از قبل نشود ما باید تلاش کنیم با برنامه ریزی صحیح عقب ماندگی کتابخوانی‌مان را از سطح جهان جبران کنیم هر چند شاید جبران نشدنی باشد اما می‌توان برای آینده شرایط را بهتر کرد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان