تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
ربیعی:

آماده استیضاح هستم/ افکار عمومی قضاوت خواهند کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سوال و استیضاح را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت که آمادگی دارد همین هفته و حتی فردا برای پاسخ به استیضاح به صحن مجلس شورای اسلامی برود و انتظار دارد استیضاح کنندگان مطابق سوگندی که یاد کرده اند، استیضاح را به همان دلیلی انجام دهند که می‌گویند.
رویداد۲۴- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سوال و استیضاح را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت که آمادگی دارد همین هفته و حتی فردا برای پاسخ به استیضاح به صحن مجلس شورای اسلامی برود و انتظار دارد استیضاح کنندگان مطابق سوگندی که یاد کرده اند، استیضاح را به همان دلیلی انجام دهند که می‌گویند.

علی ربیعی  از آمادگی خود برای حضور در مجلس خبر داد و گفت:  آمادگی دارم همین هفته و حتی فردا برای پاسخ به استیضاح به صحن مجلس شورای اسلامی بروم و انتظار دارم استیضاح‌کنندگان مطابق سوگندی که یاد کرده اند، استیضاح را به همان دلیلی انجام دهند که می‌گویند.

تقاضای استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

مطابق ماده ۲۲۵ آیین نامه داخلی مجلس ،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی است. همزمان با ربیعی، تقاضای استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز با همین تعداد امضا تحویل هیات رییسه مجلس شده و وصول این طرح استیضاح نیز اعلام شده است.

ربیعی  در جریان حضورش در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران درباره اعلام وصول استیضاحش در مجلس گفت: مجلس حق دارد قضاوت کند و بگوید من تشخیص می دهم این فرد امروز صلاحیت اداره این کار را دارد یا ندارد؛ این کار جزو حقوق مجلس است.

وی افزود: «من هم نه به عنوان وزیر بلکه به عنوان یک کنشگر سیاسی و اجتماعی دیرین که کسی نمی تواند سابقه من را در عرصه سیاسی و اجتماعی نادیده بگیرد، انتظارم این است که نمایندگان مطابق قانون اساسی و سوگندی که در مجلس قرائت کرده‌اند، هر آنچه را (در طرح استیضاح) مطرح می‌شود، به همان دلایل استیضاح کنند.»

ربیعی با استقبال از طرح استیضاح در مجلس گفت: «مایلم همین هفته به صحن بروم. تمایل دارم اگر مجلس باز باشد، فردا به صحن بروم. من هیچ مشکلی برای به صحن رفتن ندارم؛ هم مجلس قضاوت می‌کند و هم افکار عمومی قضاوت خواهند کرد.»

وی افزود: امیدوارم در این موضوع با عدل و انصاف سخن گفته شود و من هم با خلوص و با آنچه مصلحت می دانم حتماً سخنان خود را مطرح خواهم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور است؛ بدنه جامعه از لحاظ اجتماعی با این وزارتخانه بیشترین تماس را دارند و طبق محاسبات انجام شده سالی ۳۰۰ میلیون بار مراجعه مردمی داریم.

ربیعی تاکید کرد: این بدان معنی است که هر ایرانی اولین تماسش در زمان تولد با ما آغاز می شود و این تماس برای درمان و پوشش های تامین اجتماعی ادامه می یابد.

وی افزود: فرد اگر تحت پوشش تامین اجتماعی باشد یا در گروه معلول، بازنشسته یا کارمند باشد، سالانه پنج تا شش بار به این وزارتخانه مراجعه می کند.

ربیعی یادآورشد: «البته برخی نمایندگان به مناطق خود می روند و مشکلات را می بینند، آنها حق دارند و انتظار دارند به این مشکلات رسیدگی شود. امیدوارم مقدورات من را هم ببینند. من برای این دسته از نمایندگان که برای مشکلات مردم اقدام می کنند احترام قائل هستم و در مجموع این عمل (استیضاح) را به نفع ثبات و دموکراسی و مردم سالاری دینی کشور می دانم.»
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان